• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • bebisdrömmar

Hjärtefröjd: behövde som tur va inte tjata, utan frågade bara via telefon och sköterskan lovade det direkt. När jag sedan kom till rmc så tog jag upp det igen och då sa de att det var planerat och klart för lokalbedövning. Tycker att de borde erbjuda det till alla, dels för patienten och dels för att deras arbete går ju lättare när man ligger still och är lugn. Dessutom kanske det borde vara nåt att tänka på när det gäller konkurrensen om de privat betalande patienterna.

• MiaMorot

åh lokalbedövning alltså!  Det ska jag verkligen be om nästa gång!  För jag trodde oxå jag skulle dö sist. Jag krossar hellre några kotor i ryggen igen, än gör ÄP igen om det ska göra lika ont som sist  :P

*skriver upp lokalbedövning i minnet* 

• bebisdrömmar

Miamorot: Denna gången blev det 11 ägg, viöket jag är nöjd med eftersom jag bara fick 4 sist! Det här med lokalbedövning är inget att tveka på! Så skönt att slippa smärtan!

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-10 10:26:31 följande:
    Miamorot: Denna gången blev det 11 ägg, viöket jag är nöjd med eftersom jag bara fick 4 sist! Det här med lokalbedövning är inget att tveka på! Så skönt att slippa smärtan!
    Vilka doser fick du den här gången? Eftersom det var så stor skillnad från sista plocket. Gonal-F också eller? 
  • bebisdrömmar

Miamorot: Ja, Gonal F. Denna gången började jag på 150IE och fick öka upp tills jag slutade på 300IE. Förra gången började jag på 75IE. Har för mig att jag hade runt 200IE som mest den gången.

• FineS

Aha, vilken skillnad!!

Jag fick också låga doser första gången.. Tycker alla jag hört om fått högre doser och sen fått mer ägg. Well, nu hoppas jag förstås att jag inte behöver ett nytt försök, men man vet aldrig..
    Lycka till med återförandet!:) 

• FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-10 14:00:53 följande:
    Ojdå! Svarde fel person! Menade naturligtvis svar till dig Fine S! :)
    Haha, anade det;)
  • bebisdrömmar

Fine S: Tack, det är dags imorgon! Förra gången befruktades hälften av äggen, men iom att det bara blev 4 totalt så blev det ju bara 2. Blev gravid, men missfall. Försöker tänka att det behövs ju faktiskt bara ETT ägg för att det ska bli en bebis tillslut! :)

I vilken "fas" är du?

Svar på tråden rmc linköping - ivf