• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Emsie83
    Katinka01 skrev 2012-01-26 12:41:07 följande:
    Ja, det var så jag fick göra också. Det är surt eftersom det känns som tiden bara går och man vill så gärna komma vidare och börja med sprutorna, men jag blev i alla fall nedreglerad efter den där 10-dagarskuren med primolut-nor. Hoppas detsamma för dig!

En liten tröst kan vara det jag läste någonstans, att den som är svårnedreglerad ofta är lättstimulerad - vi får hålla tummarna för att det stämmer på dig!
    Ja just nu känns det som tiden kryper fram, men nu är det bara två dagar kvar på primolut-nor. :)
    Sen måste jag verkligen vara nedreglerad hoppas jag. Idag är jag på spraydag 32. I en annan tråd där en tjej började spraya på samma dag som mig har hon idag gjort äggplock, svårt att inte jämföra sig med andra i samma situation.

Tack för tröst, det värmer. Jag håller tummarna att det stämmer på mig, hihi.
    It only takes one!
  • MiaMorot
    FineS skrev 2012-02-01 14:31:47 följande:
    Hej tjejer!

Vi ska åka ner till Linköping i morgon och göra äggplock, jag undrar hur trafiken är på morgonen där nere? Vi ska vara där vid 07.30...så undrar hur det ser ut vid ungefär 7-tiden?

så pass tidigt går det riktigt bra att köra... det är värre mellan 8 - 8.30

Vad spännde med äp! Hoppas allt kommer gå fint!  
  • FineS
    MiaMorot skrev 2012-02-01 15:38:56 följande:
    så pass tidigt går det riktigt bra att köra... det är värre mellan 8 - 8.30

Vad spännde med äp! Hoppas allt kommer gå fint!  
    Tack, och tack så mycket för hjälpen:)

• Hjärtefröjd
    Efter vår senaste IVF begärde vi ut våra journaler från RMC och känner oss nu ganska lurad på information.

Under det senaste året har vi gjort fem återföringar och alla gånger utom den senaste har vi fått information om att embryot/embryona har varit helt perfekta vid återförandet. I journalen står det emellertid att embryona flera gånger rankats som scoring 2, och det räknas väl knappast som högsta tänkbara kvalitet?

Någon som har koll på scoring-systemet och vad de olika nivåerna innebär? 
  • Hjärtefröjd

En del har även haft scoring 3 som jag efter att ha Googlat förstår innebär fragmentering på 30-50%. Så det är kanske inte så konstigt att vi inte lyckats...

• körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-01 17:45:38 följande:
    Efter vår senaste IVF begärde vi ut våra journaler från RMC och känner oss nu ganska lurad på information.

Under det senaste året har vi gjort fem återföringar och alla gånger utom den senaste har vi fått information om att embryot/embryona har varit helt perfekta vid återförandet. I journalen står det emellertid att embryona flera gånger rankats som scoring 2, och det räknas väl knappast som högsta tänkbara kvalitet?

Någon som har koll på scoring-systemet och vad de olika nivåerna innebär? 
    de bedömer dem 1-4, 1 är det bästa men det ser de inte alls så ofta. 2 är med toppkvalité och kan frysas. 3och 4 är sämre kvalité och inget som går att frysas
  • Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-02-01 17:57:15 följande:
    de bedömer dem 1-4, 1 är det bästa men det ser de inte alls så ofta. 2 är med toppkvalité och kan frysas. 3och 4 är sämre kvalité och inget som går att frysas
    Okej, då känns det ju bättre... tyvärr hade de som återfördes förra veckan bara scoring 3.

• Englali

Kikar in i tråden, var länge sen jag var här, har kollat ngn gång, men inte skrivit. Efter våra två försök (första plussade vi men började blöda lite på td som sen blev ett missfall efter ngn vecka, fet försöket i september blev neg) förra året har vi tagit det lugnt och tagit en paus från allt vad ivf heter. Nu hade vi bestämt oss för att köra igång igen i mars... så blir dock kanske inte planen, ibland vill livet annorlunda. Jag har nämligen i helgen plussat, vi är alltså spontangravida efter 5 års försök och flera ivfer, hur är detta möjligt?! Vi är såklart överlyckliga men samtidigt finns det oro. Så alla ni här inne, ge inte upp... man vet aldrig vad som händer!!! Nu ska jag försöka ta det lugnt, tänka positivt och se fram emot ett tidigt vul. Lycka till allihop! (hoppas inte mitt inlägg tas illa, då jag enbart vill dela med mig lite glädje och inge hopp!!! )

• anmaelli
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-01 18:01:38 följande:
    Okej, då känns det ju bättre... tyvärr hade de som återfördes förra veckan bara scoring 3.

Jag hade inga av toppkvalitet och fick därför tillbaka två, skulle tro scoring 3 då? Inga gick att frysa.... hur som helst så sitter jag här med en son som blir på veckor idag så tappa inte hoppet!
Svar på tråden rmc linköping - ivf