• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • bebisdrömmar
    FineS skrev 2012-02-18 13:02:32 följande:
    Första IVF misslyckat.. Fick mens i natt och negativt på stickan. Fan. 

Åh nej! Så tråkigt! :( Bara att bryta ihop och gå vidare, men jag vet hur tungt det är! Styrkekramar
  • bebisdrömmar
    Ljusgläntan skrev 2012-02-18 20:21:51 följande:
    Bebisdrömmar - jag känner typ samma som du men är bara på rd3.. Är nog vaggisarna symptom tyvärr..

Känns lite bättre idag. Har intalat mig själv att det är kört, går lättare att uthärda väntan då. Vet att man ska tänka positivt, men efter två glädjebesked som slutade med missfall är det svårt! Som att ramla rakt ner i ett bottenlöst hål! :( Ett litet ljus av hopp finns kvar och tänd varje gång det hugger till i magen. Håller tummarna för er andra!
  • annahojn
    bebisdrömmar skrev 2012-02-18 20:38:09 följande:

Känns lite bättre idag. Har intalat mig själv att det är kört, går lättare att uthärda väntan då. Vet att man ska tänka positivt, men efter två glädjebesked som slutade med missfall är det svårt! Som att ramla rakt ner i ett bottenlöst hål! :( Ett litet ljus av hopp finns kvar och tänd varje gång det hugger till i magen. Håller tummarna för er andra!

Tänker på er!
  • FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-18 20:34:45 följande:
    Åh nej! Så tråkigt! :( Bara att bryta ihop och gå vidare, men jag vet hur tungt det är! Styrkekramar
    Tack!:)
    Vet inte när vi får börja på ett nytt försök. Ska man ha en mens i mellan? Vi fick ju inga till frysen så får börja helt om igen. Känner just nu att jag har så mycket aggression i kroppen, jag som i vanliga fall är jättelugn! Jag måste nog oavsett lugna ner mig lite om vi ska börja om, ta hand om kroppen först helt enkelt. 

Håller tummarna för er nu!:) 
  • Ljusgläntan

När de säger att det måste gå en mens emellan betyder det nästkommande mens efter den misslyckade mensen?

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-02-19 12:21:26 följande:
    När de säger att det måste gå en mens emellan betyder det nästkommande mens efter den misslyckade mensen?
    Ja, fast oftast får man vänta ännu en mens, eftersom de har fullt... som de har nu.
  • Ljusgläntan

Kan man vända sig privat nånstans och göra exempelvis en insimineringsbehandling medan man väntar så man känner att man inte slänger bort mer tid tror ni?

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-02-19 12:50:46 följande:
    Kan man vända sig privat nånstans och göra exempelvis en insimineringsbehandling medan man väntar så man känner att man inte slänger bort mer tid tror ni?
    Visst kan man det, vi har gjort det några gånger!
  • Ljusgläntan

Jag ringde en privat klinik och frågade och de sa att de ville att man var helt klar med alla sina behandlingar på rmc innan man kunde komma till dom?!?

• FineS
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-19 12:37:48 följande:
    Ja, fast oftast får man vänta ännu en mens, eftersom de har fullt... som de har nu.
    nej, gud vad tråkigt! 
Svar på tråden rmc linköping - ivf