• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Det har ändrat från 14 till 20 dagar, helt knäppt enligt mig. Jag har TD på tisdag, men har ju vetat att försöker är misslyckat i typ en vecka.

• bebisdrömmar

Förra gången (2011) hade jag TD efter 14 dagar, men denna gången fick jag 20 dagar. Vi har skrivit på angående återföring av 2 ägg, men fick bara tillbaka 1 ägg av "toppkvalitet". Undrar om alla som de använder är av s.k toppkvalitet? Nån som vet?

• MiaMorot
    bebisdrömmar skrev 2012-02-12 22:05:41 följande:
    Förra gången (2011) hade jag TD efter 14 dagar, men denna gången fick jag 20 dagar. Vi har skrivit på angående återföring av 2 ägg, men fick bara tillbaka 1 ägg av "toppkvalitet". Undrar om alla som de använder är av s.k toppkvalitet? Nån som vet?
    Det kan vara både och.. Det är inte alltid man får fram något av "toppkvalitét"  och då får man det som blir, om det inte är allt för dåligt. De sätter aldrig in något som de själva inte tror kan gå vägen. Men de som blir frysta är alltid av toppkvalitét vid frystillfället.
  • bebisdrömmar

Jag vet att jag stressar kring det här, men jag känner verkligen ingenting! Är det kört då? Det är ju bara ruvardag 2. Kände igår ett starkt stick/hugg i nedre delen av magen, men förrutom det känner jag INGET! Men det är väl alldeles för tidigt va?

• Cathy

bebisdrömmar; har du fått tillbaka ett tvådagars? Embryot måste först bli en blastocyst (femdagars) och kan därefter fästa. Ett embryo sägs fästa ca en vecka efter ÄP. Ruva lugnt Flört kram

• bebisdrömmar
    Cathy skrev 2012-02-13 10:50:00 följande:
    bebisdrömmar; har du fått tillbaka ett tvådagars? Embryot måste först bli en blastocyst (femdagars) och kan därefter fästa. Ett embryo sägs fästa ca en vecka efter ÄP. Ruva lugnt  kram

Tack för svaret! Jag fick tillbaka ett 2-dagars, så då förstår jag att det är alldeles för tidigt än. Måste försöka lugna ner mig nu! :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf