• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • LillaRäven

Är det någon som vet hur vanligt det är med att få blödningar/flytningar som är bruna när man är i början av sin graviditet? För man borde väl få en riktig blödning om det skulle vara ett missfall? 

• minime85

Ni som varit på infomöte för ivf - Fick ni då tider för behandlingsstart? Hur länge fick ni vänta med att börja medicinera?

• annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-23 12:57:09 följande:
    Är det någon som vet hur vanligt det är med att få blödningar/flytningar som är bruna när man är i början av sin graviditet? För man borde väl få en riktig blödning om det skulle vara ett missfall? 
    Hej, det är relativt vanligt, ca hälften får det om jag fattat det rätt!

Jag har haft det en vecka av ljusbruna-rosa flytningar. Vecka 6-7. Men blöder man ordentligt med färskt blod och klumpar samt har ont i magen då ska man börja bli orolig, annars är det fullt normalt!

Hur mår du annars?
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-24 23:32:12 följande:
    Ni som varit på infomöte för ivf - Fick ni då tider för behandlingsstart? Hur länge fick ni vänta med att börja medicinera?
    Vi fick starta på nästa mens om vi ville, efter att vi hade varit på infomötet...
  • LillaRäven
    annahojn skrev 2012-03-26 10:02:27 följande:
    Hej, det är relativt vanligt, ca hälften får det om jag fattat det rätt!

Jag har haft det en vecka av ljusbruna-rosa flytningar. Vecka 6-7. Men blöder man ordentligt med färskt blod och klumpar samt har ont i magen då ska man börja bli orolig, annars är det fullt normalt!

Hur mår du annars?
    Jag mår väldig bra, nästan inga symtom alls, lite ont i brösten. Hur är det med dig?
    Tror att jag kan blåsa faran över för denna gång iaf för blödningarna försvann igår Glad
  • LillaRäven

Hur ränkar man veckorna förensten? Räknar man inte dagen för äggplock som första?
    Jag gjorde mitt ÄP den 27/2 och ET den 29/2, om nån kan hjälpa mig skulle jag bli glad Glad 

Och räknar man fullgången vecka + dagen 0-tillochmed-6 dagar?
    Tacksam för svar!

• MiaMorot
    minime85 skrev 2012-03-24 23:32:12 följande:

Jag hade tur och behövde bara vänta ett par veckor på behandlingsstart..  jag skulle köra långa metoden som börjar på dag 21, och jag fick börja i den cykel som jag var i då eftersom cykeldag 21 inte hade infallit vid infomötet... men det är nog olika beroedne på belastningen just då.
  • LillaRäven

Då borde jag alltså vara på 5+7 idag, eller?

Svar på tråden rmc linköping - ivf