• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Emsie83
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-22 18:46:28 följande:
    Elisabeth är klart bäst, Barbara är helt okej... Karin har jag däremot ingen positiva upplevelser av.
    håller helt med! Positiva upplevelser av Elisabeth, men Barbara är också bra tycker jag. vet inte om jag var lite extra känslig när jag träffade karin men upplevde henne mer okänslig eller vad man kan säga.
    minime85 skrev 2012-03-22 18:02:07 följande:
    Gissa vad som låg i brevlådan och väntade på oss idag?! En tid till rmc för ivf-samtal nu på onsdag (den 28e)!! Skrattande Helt oväntat! Men så står det ju oxå att det är en "extramottagning" så därför blev det kort varsel. Tur att både jag och sambon kan då ;)

Även om vi nu inte hinner påbörja någon behandling innan sommaren så känns det iaf jättebra att komma in i kön! Nöjd tjej!
    Härligt! Lycka till!
    It only takes one!
  • plask

RMC Linköping är bra, alla är bra där. Så känner både jag och min man (och flera till jag känner)
    Jag tror att man har sin alldeles egna uppfattning mycket utifrån resultatet som blev av behandlingen...

Man har många känslor i svallning under den här tiden och kanske själv inte heller är så balanserad i sin kontakt med kliniken... Även om dom ska vara proffsiga i sitt bemötande av oss, (jag kan erkänna att jag inte alltid var super trevlig själv) så måste det väl finnas gränser för vad dom kan ta emot också... dom gör nog så gott dom kan i landstingsvärlden... Man blir ibland bemött som man förtjänar.
    Jag gillar inte att man diskuterar och namnger personer. Vi passar olika bra ihop så är det bara. Proffsiga på hantverket det är dom alla.

• körsbärspajen
    minime85 skrev 2012-03-22 18:02:07 följande:
    Gissa vad som låg i brevlådan och väntade på oss idag?! En tid till rmc för ivf-samtal nu på onsdag (den 28e)!! Skrattande Helt oväntat! Men så står det ju oxå att det är en "extramottagning" så därför blev det kort varsel. Tur att både jag och sambon kan då ;)

Även om vi nu inte hinner påbörja någon behandling innan sommaren så känns det iaf jättebra att komma in i kön! Nöjd tjej!
    Härligt
  • körsbärspajen

Elizabeth är klart bäst på RMC! Barbara är lite svår att förstå ibland och känns stressad. Karin har jag inte träffat mer än på ett vul och då var hon helt ok

• Hjärtefröjd

Plask: Vad bra för dig och din man att ni fått ett proffsigt och allt igenom bra bemötande på RMC. Tyvärr är vi många som inte riktigt upplev samma sak...

Och nej, jag förtjänar inte att behandlas nonchant och som en "löpande band-produkt". Särskilt inte då jag alltid varit positivt och flexibel vid all strulig kontakt med kliniken. Inte en enda gång har jag brusat upp eller höjt rösten.

Men men, det är ju upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning!

• körsbärspajen
    plask skrev 2012-03-22 20:48:05 följande:
    RMC Linköping är bra, alla är bra där. Så känner både jag och min man (och flera till jag känner)
    Jag tror att man har sin alldeles egna uppfattning mycket utifrån resultatet som blev av behandlingen...

Man har många känslor i svallning under den här tiden och kanske själv inte heller är så balanserad i sin kontakt med kliniken... Även om dom ska vara proffsiga i sitt bemötande av oss, (jag kan erkänna att jag inte alltid var super trevlig själv) så måste det väl finnas gränser för vad dom kan ta emot också... dom gör nog så gott dom kan i landstingsvärlden... Man blir ibland bemött som man förtjänar.
    Jag gillar inte att man diskuterar och namnger personer. Vi passar olika bra ihop så är det bara. Proffsiga på hantverket det är dom alla.
    Kul att du och dina vänner är nöjda!
    Men vi är nog fler som INTE är nöjda med RMC
  • Ljusgläntan

Det enda som är synd tycker jag är att de skulle vara lite mer flexibla med att testa nya saker och metoder för att lyckas.

• mbo
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-22 18:46:28 följande:
    Elisabeth är klart bäst, Barbara är helt okej... Karin har jag däremot ingen positiva upplevelser av.

oj vad jag håller med!!! Om K säger jag bara usch om, usch usch usch. Opersonlig och kändes inte som hon brydde sig alls. Hon gjorde att vi kände oss i vägen och ovälkomna. E <3 supergullig, snäll, saklig!! helt enkelt bra! vi hade E nu på ÄP och ET i veckan och min syn på RMC tidigare var att jag inte ville tillbaka dit. Men efter att blivit behandlad av E så var både jag och sambon supernöjda.
  • mbo
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-22 21:26:33 följande:
    Plask: Vad bra för dig och din man att ni fått ett proffsigt och allt igenom bra bemötande på RMC. Tyvärr är vi många som inte riktigt upplev samma sak...

Och nej, jag förtjänar inte att behandlas nonchant och som en "löpande band-produkt". Särskilt inte då jag alltid varit positivt och flexibel vid all strulig kontakt med kliniken. Inte en enda gång har jag brusat upp eller höjt rösten.

Men men, det är ju upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning!

löpande band var precis vad vi kände det som när vi var där första gången! ingen rolig känsla! Det är synd, det vi lärt oss att det beror helt på vilken sköterska och läkare man får, för nu sist hade vi en helt annan uppfattning efter vårt besök där. Som dag och natt.
Svar på tråden rmc linköping - ivf