• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-26 11:37:34 följande:
    Jag mår väldig bra, nästan inga symtom alls, lite ont i brösten. Hur är det med dig?
    Tror att jag kan blåsa faran över för denna gång iaf för blödningarna försvann igår Glad
    Jag går in i vecka 9 imorrn och ska på VUL, det ska bli så otroligt spännande. Jag mår oxå bra, sjukligt trött och ömmande bröst. Lite växtvärk och lite illamående.

När ska du på VUL?
  • minime85
    MiaMorot skrev 2012-03-26 12:52:19 följande:
    Jag hade tur och behövde bara vänta ett par veckor på behandlingsstart..  jag skulle köra långa metoden som börjar på dag 21, och jag fick börja i den cykel som jag var i då eftersom cykeldag 21 inte hade infallit vid infomötet... men det är nog olika beroedne på belastningen just då.
    Ok, spännande! Jag är på CD 4 idag (ska på möte på onsdag) så då kanske jag får börja den här cykeln om vi har tur!? Skulle vara otroligt häftigt! :D
  • Hjärtefröjd

Tyvärr verkar det vara helt fullt på RMC just nu. Men jag håller tummarna gör att ni får sätta igång före sommaren!!

• MiaMorot
    LillaRäven skrev 2012-03-26 13:12:43 följande:
    Jag menade 6+0 eller?

6+0 borde det vara då eftersom man bara räknar till 6 och sen börjar om på 0 :)
  • minime85
    Hjärtefröjd skrev 2012-03-26 17:53:32 följande:
    Tyvärr verkar det vara helt fullt på RMC just nu. Men jag håller tummarna gör att ni får sätta igång före sommaren!!
    Ja, hjärnan säger att vi inte ska hoppas på nåt men hjärtat vill så det värker! ;) Blir det att köra igång innan sommaren så blir det, annars är jag (nästan) lika nöjd att få dra igång behandling efter semester och så.. Jag kan uppdatera på onsdag eftermiddag och berätta hur domen löd :P
  • LillaRäven
    annahojn; Vad spännande!!! Hoppas allt ser bra ut Glad  Hur länge har du haft dina gravidsymtom?
    Jag ska in den 11/4, och det känns som en evighet!!

Miamorot; tack för hjälpen med matematiken Glad
  • annahojn
    LillaRäven skrev 2012-03-27 07:38:07 följande:
    annahojn; Vad spännande!!! Hoppas allt ser bra ut Glad  Hur länge har du haft dina gravidsymtom?
    Jag ska in den 11/4, och det känns som en evighet!!

Miamorot; tack för hjälpen med matematiken Glad
    Alltså mina gravsymptom varierar nåt helt galet. Just nu har jag en period som jag är galet trött och mår otroligt illa på kvällarna. Tidigare har jag varit trött och haft mkt acne. Konstant har jag lätt ömmande bröst.

Men jag skulle säga att symptomen har varit där hela tiden mer eller mindre, sen har ju de första symptomen varit en biverkan av progesteronet.

Tiden kommer att gå fort!
  • minime85

Var på infomöte idag, känns jättebra! Ska ringa imorgon och höra om jag får börja behandla denna cykel (Elisabeth trodde att det skulle vara ok), det skulle i så fall innebära att jag ska börja spraya den 12e april (tror jag iaf)! Meeen, och ett stort men, efter Elisabeths felaktiga info ang. väntetid på infomöte vågar jag inte tro att hon har rätt den här gången! Tungan ute

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-03-28 19:14:58 följande:
    Var på infomöte idag, känns jättebra! Ska ringa imorgon och höra om jag får börja behandla denna cykel (Elisabeth trodde att det skulle vara ok), det skulle i så fall innebära att jag ska börja spraya den 12e april (tror jag iaf)! Meeen, och ett stort men, efter Elisabeths felaktiga info ang. väntetid på infomöte vågar jag inte tro att hon har rätt den här gången! Tungan ute
    Oj vad härligt, de hade alltså inte fullt?
  • cackaka

Jag måste fråga om det är nån av er som gjort ostimulerat fet på rmc och om ni har varit tvugna att vänta en hel menscykel innan man får göra nästa försök med fet?

Svar på tråden rmc linköping - ivf