• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • körsbärspajen
    Närvi2Blir3 skrev 2012-03-29 17:22:51 följande:

Hej alla här inne!

Jag skulle vilja veta hur ni har upplevt bemötandet på RMC i Linköping?

Jag är riktigt besviken på bemötandet jag har fått, jag riktigt känner hur oviktig jag är i deras ögon..
    Och jag får olika svar beroende på vem jag pratar med osv..

Någon som känner eller har känt samma sak?       

Vi är tyvärr mååååånga som tycker bemötandet är dåligt på RMC
  • Närvi2Blir3

Jag har fått en son med hjälp av RMC för 14 månader sen och i morgon ska vi göra första syskonförsöket..
    Vi använder "bara" inseminering än så länge, men det är tillräckligt jobbigt så jag måste säga att Ni är otroligt starka! 

Det finns en person på RMC som är extremt otrevlig och inkompetent i mina ögon, en av dom som ringer upp. Hon heter Kerstin tror jag.
    Hon vet nog inte vad hon pratar om för det är olika bud varje gång man pratar med henne och hon bokar in onödiga samtal med läkaren och gör så att allt drar ut på tiden :(

Det ska bli väldigt skönt att komma dit i morgon och häva ur mig allt jag har retat mig på sen vi drog igång syskonförsöket..

Håller tummarna för Er här nu!      

• minime85
    FineS skrev 2012-03-29 16:56:35 följande:
    Kul, jag börjar 7:e! Längtar jag med!!:)
    Härligt! :) Är det ditt första ivf?
  • Emsie83

Alla sköterskorna jag haft kontakt med utom en har varit supergulliga och förstående. Vet inte vad hon heter dock. Jag gick och väntade på mitt amh värde och ringde in och frågade om resultatet kommit in- jag blev typ utskälld och hon undrade varför och hur skulle jag kunna veta vad som är bra värden och inte! Jag upplevde henne så otrevlig att jag började gråta. Jag borde ju sagt att det borde väl du veta men det kom jag på efteråt förstås. Men detta var en engångsföreteelse och sen har jag inte stött på några stora problem. Jag var nog lite känslosam och sorgsen denna period kan tilläggas. De borde ju vara vana att hantera känslomässiga människor i jobbet, då är det viktigt att vara trevlig oavsett!

• Emsie83

Vill tillägga att det genomgående intrycket är mycket positivt förutom väntetiden pga sommar och jul stängt. Har hela tiden känt mig väl omhändertagen och trygg när jag varit där.

Fine och minime: lycka till med behandlingen! :)

• FineS
    Närvi2Blir3 skrev 2012-03-29 20:18:06 följande:
    Jag har fått en son med hjälp av RMC för 14 månader sen och i morgon ska vi göra första syskonförsöket..
    Vi använder "bara" inseminering än så länge, men det är tillräckligt jobbigt så jag måste säga att Ni är otroligt starka! 

Det finns en person på RMC som är extremt otrevlig och inkompetent i mina ögon, en av dom som ringer upp. Hon heter Kerstin tror jag.
    Hon vet nog inte vad hon pratar om för det är olika bud varje gång man pratar med henne och hon bokar in onödiga samtal med läkaren och gör så att allt drar ut på tiden :(

Det ska bli väldigt skönt att komma dit i morgon och häva ur mig allt jag har retat mig på sen vi drog igång syskonförsöket..

Håller tummarna för Er här nu!      
    Grattis med sonen! Och lycka till med syskonförsöket!:) 

Vad tråkigt bemötande, jag har nog inte haft kontakt med hon. Inte vad jag minnas iaf.  
  • FineS
    minime85 skrev 2012-03-29 20:43:34 följande:
    Härligt! :) Är det ditt första ivf?
    Nej, det är vår andra rond med ivf. 0 FET. Hoppas på bättre resultat den här gången! Vet du vilken sprutdos du får börja med?
  • minime85

FineS - Det skulle jag få veta när jag kommer in för blodprov och spruttekniksvisning den 26e april. Vet du?

Blir erat andra ivf landstingsfinansierat eller får ni bekosta det själva?

• FineS

Ja just, så var det ja! Vi vet redan eftersom dom nu har en referens, vi börjar på 150 ie. 
    Som tur är har vi fortfarande två "sponsrade" försök kvar! (bor i Sthlm)

Vart bor ni någonstans?

• minime85

Vi bor i Östergötland och här får man "bara" 1 ivf-försök :( Men om vi skulle få några embryon att frysa in så kostar en FET 8000 kr och om vi vill göra om en hel ivf så kostar det 27000 kr.. Struntsummor i sammanhanget ;)

Svar på tråden rmc linköping - ivf