• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • mg79

Vem hade du som läkare idag som förklarade så bra?  

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-11 18:52:24 följande:
    Vi håller tummar och tårDrömmer
    Jag håller också tummarna :).

Inget ÄP i sikte än för min del, var på vul och blodprov idag och alt såg väl bra ut förutom att äggblåsorna måste växa mer. Hade nått på 15 mm och många runt 11 och några mellan 6-9. Slemhinnan var nu på 14 mm, vilket tydligen var väldigt bra :). De vill träffa mig igen på onsdag för nytt vul och blodprov, ÄP kanske blir på måndag.
    Brukar ha Karin men idag fick jag ha Elisabeth, var skeptiskt i början men hon var ju jättebra! Tycker bättre om henne, hon kunde förklara mer och så.

Snart dags för min andra Orgalutran-spruta och f_n vad ont den gjorde igår...wish me luck ikväll med den ;( 
  • mg79

Strumpa: Jag hade Karin på ÄP, och hon var bra. Har bara träffat Barbara annars och jag har lite svårt att förstå henne, eller jag tror inte hon förstår mina frågor alltid. Orkar tillslut inte fråga mer, utan tänker att det ordnar sig nog Flört. Men det är trist när det blir så. Antar att hon är fullt kompetent och jätteduktig, men trist när spåket sätter stopp...

Lycka till med sprutan... bit ihop tjejen!

• FRULILA

Jag har haft Karin de flesta gånger men Barbara en gång. Måste säga att jag föredrar Karin. Det var hon som som gjorde äggplocket och även insättning idag.

• Karli

Va kul att läsa hur de går för er då vet man lite mer i detalj vad som väntar!
    Jag har sprayat i 6 dagar nu,de enda jag märker är att jag är gryyyymt trött,shit kan sova hur mycket som helst men annars mår jag toppen skönt för man har ju hört ganska många som blivit otroligt känsliga.

• strössel

Lindabell:

Mitt blodvärde var skyhögt och jag är överstimulerad mina äggstockar är gigantiska men har inga blödningar i sikte och en mycket bra tjocklek på livmoderslemhinnan eller vad det heter Flört så han sa det är väldigt positivt ändå. De flesta som är överstimulerade blir gravida ytterst sällan att man inte är det men chansen finns såklart oxå att man kan få minus. Men vi ska dit på fredag och då tror jag att jag kommer få reda på om jag är gravid eller inte. Så jag ska vila och dricka mycket. Hoppas det går jättesnabbt till fredag kl 13 !

• Piggelin80
    FRULILA skrev 2010-10-11 18:41:38 följande:
    Var idag på VUL och insättning. Av alla 25 ägg blev 9 befruktade, 3 var dugliga. 2 till mig och ingen till frysen. Ingen höll kriterierna för frysenRynkar på näsan. Efter äggplock kändes det ändå bra då det fanns bra med ägg men.... Vul visade också att jag är på gränsen till överstimulerad så det var idag vi kunde göra något då ingen kunde frysas. Men ruvare på 2, så jag får se det som något bra i alla fall. Det är blandade känslor idag.
    FruLila: Skriver till dig här med! Jag tycker inte du ska ha blandade känslor... Njut nu av att du fick 2 små ärtor insatta. Koncentrera dig på att må bra och äta rätt. Att det inte är några i frysen behöver du ju förhoppningsvis inte tänka på, då en eller TVÅ av dessa kan bli något! Hjärta
  • Piggelin80
    Mirakelbarn skrev 2010-10-11 15:01:21 följande:
    Hej på er!
    Går ni alla i Linköping?
    Jag skulle vilja att ni delar med er av era erfarenheter kring kliniken o personalen! Jag har funderat på att göra Äggdonation där o vill ju veta om ni tycker att kliniken är proffisionell o om ni är nöjda med era besök o försök där!
    Tacksam för alla svar o tips o erfarenheter mm! 
    Jag är nöjd med Linköping. Har haft Elisabeth som läkare och hon är helt underbar!
    strössel skrev 2010-10-11 22:32:46 följande:
    Lindabell:

Mitt blodvärde var skyhögt och jag är överstimulerad mina äggstockar är gigantiska men har inga blödningar i sikte och en mycket bra tjocklek på livmoderslemhinnan eller vad det heter Flört så han sa det är väldigt positivt ändå. De flesta som är överstimulerade blir gravida ytterst sällan att man inte är det men chansen finns såklart oxå att man kan få minus. Men vi ska dit på fredag och då tror jag att jag kommer få reda på om jag är gravid eller inte. Så jag ska vila och dricka mycket. Hoppas det går jättesnabbt till fredag kl 13 !
    Åh vad spännande strössel!!!! Var rädd om dig så länge!
Svar på tråden rmc linköping - ivf