• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • LindaBell

Strössel; hoppas allt går bra och att det inte är något farligt!

Själv är jag också rädd för att vara överstimulerad eller åtminstone på gränsen. Jag tänker ge det ett par dagar till, sen tänker jag nog be att få bli kollad. Min mage är otroligt spänd, ser närmast höggravid ut. Den är öm, inga sådana smärtor som du verkar haft Strössel, men öm och på nätterna har jag svårt att hitta skön liggställning. På rygg känns bäst, men att ligga på sidorna gör ont. Jag har varit lätt, lätt illamående, och igår hade jag ingen vidare aptit, åt lite på hela dagen, men var ändå inte hungrig på kvällen. Imorse var jag kraftigt illamående ett tag, det riktigt sökte mig, fick sätta mig ner en stund, var både illamående och kallsvettig.
    Ruvardag 10 idag, det närmar sig...

Lycka till idag Strössel, meddela oss sen hur det gick och hur du mår. Kram!

• Rödluvan
    strössel skrev 2010-10-11 10:48:01 följande:
    Ska snart in till sjukhuset för vul, hade enorma smärtor i magen igår och kräktes igen. Ringde akuten igår men dom ville inte jag skulle komma så vi ringde RMC idag som sa jag måste åka in till sjukhuset direkt. Fick en tid kl 14.40 är nervös RMC sa det kan vara början till en överstimulering men jag har haft det innan och det är inte samma sorts smärtor som jag hade då 2004 men vi ska åka in och kolla. Rädd dom ska säga nåt annat som typ mensen är på väg tror dom kan se det på ett vul. Men samtidigt är det skönt att kolla och slippa gå runt och vara orolig
    Skönt att du har fått en tid så att de får kolla upp dig! Hoppas det går bra!
  • Piggelin80
    LindaBell skrev 2010-10-11 12:03:17 följande:
    Strössel; hoppas allt går bra och att det inte är något farligt!

Själv är jag också rädd för att vara överstimulerad eller åtminstone på gränsen. Jag tänker ge det ett par dagar till, sen tänker jag nog be att få bli kollad. Min mage är otroligt spänd, ser närmast höggravid ut. Den är öm, inga sådana smärtor som du verkar haft Strössel, men öm och på nätterna har jag svårt att hitta skön liggställning. På rygg känns bäst, men att ligga på sidorna gör ont. Jag har varit lätt, lätt illamående, och igår hade jag ingen vidare aptit, åt lite på hela dagen, men var ändå inte hungrig på kvällen. Imorse var jag kraftigt illamående ett tag, det riktigt sökte mig, fick sätta mig ner en stund, var både illamående och kallsvettig.
    Ruvardag 10 idag, det närmar sig...

Lycka till idag Strössel, meddela oss sen hur det gick och hur du mår. Kram!
    Precis som du beskriver det blev jag på RD9... o jag är både gravid och översstimulerad! Lycka till. (Ska du tjuvtesta? Jag tjuvtestade + RD11:)).
  • Piggelin80

Känns som det händer mkt idag... överstimuleringar och ET? Ni måste alla berätta sen hur det gått för er =)

• Mirakelbarn

Hej på er!
    Går ni alla i Linköping?
    Jag skulle vilja att ni delar med er av era erfarenheter kring kliniken o personalen! Jag har funderat på att göra Äggdonation där o vill ju veta om ni tycker att kliniken är proffisionell o om ni är nöjda med era besök o försök där!
    Tacksam för alla svar o tips o erfarenheter mm! 

• Erica b

oj så spännande det är att läsa om er alla! Lycka till!
    Ja längtar t ja får skriva att ja tar sprutor, gör ÄP eller ruvar...tillome närspray skulle vara kul menmen tiden går sååå sakta...bara första läkarbesöket snart 26 okt sen kommer vi säkert inte hinna igång innan jul o ja har ju såklart turen att min mens ligger sent i månaden som julen gör...nehe nu tar vi o tänker lite positivt, vi är igång iaf efter alla dessa år är vi igång...!
    Kramis på er alla

• FRULILA

Var idag på VUL och insättning. Av alla 25 ägg blev 9 befruktade, 3 var dugliga. 2 till mig och ingen till frysen. Ingen höll kriterierna för frysenRynkar på näsan. Efter äggplock kändes det ändå bra då det fanns bra med ägg men.... Vul visade också att jag är på gränsen till överstimulerad så det var idag vi kunde göra något då ingen kunde frysas. Men ruvare på 2, så jag får se det som något bra i alla fall. Det är blandade känslor idag.

• mg79

FRULILA: Trist att det inte blev något till frysen, men Grattis till två i magen i alla fall. Nu är vi i samma sits du och jag! Av våra 8 befruktade dög inte heller något för frysen..

Hoppas nu att du inte är överstimulerad så att du får må fint!

• mg79

Japp. Och jag måste erkänna att båda gärna får fästa sig... Flört

Svar på tråden rmc linköping - ivf