• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRULILA

Känns skönt att smälta allt igår och prata med min man. Nu känner jag glädje till att vara ruvare av 2 små små pyrenHjärta

• Erica b

Åhh så tiden går sakta...ja vill träffa Barbara NU så ja får en aning om när vi kan tänkas komma igång me sprayer o allt därtill...är kontrollfreak o hatar att inte veta o kunna planera o försöka föreställa mig när var hur saker ska ske...det går ju inte när ja inte ens vet vilken månad man kanske ev sa börja...gah!!
    Skulle vara kul att ngn som inte redigt börjat än skrev här med då ni som ruvar o har ÄP verkar bara vilja prata med varann, helt förståligt.
    Ngn som väntar på första besöket som ja? Ngn som tycker det är apjobbigt att vänta? Ngn som väntat i snart 7 år som ja?
    //Icka

• Karli

Hej!

Nån annan här i tråden som blev grymt trött av att spraya.
    På morronen är det värst,ögonen bara rullar på mej och jag kan verkligen inte hålla mej vaken.
    Nästa vecka är det ju dax för undersökningen och ja lär väl somna i gynstolen då jag har tid 9.30
    Funderar starkt på att ta med tandpetare så ja kan hålla ögonlocken uppe haha.

• Hannah03
    Karli skrev 2010-10-13 12:53:07 följande:
    Hej!

Nån annan här i tråden som blev grymt trött av att spraya.
    På morronen är det värst,ögonen bara rullar på mej och jag kan verkligen inte hålla mej vaken.
    Nästa vecka är det ju dax för undersökningen och ja lär väl somna i gynstolen då jag har tid 9.30
    Funderar starkt på att ta med tandpetare så ja kan hålla ögonlocken uppe haha.
    hej, jag blev också jättejäte trött av sprayen+att jag svettades hela tiden. Usch,men annars har det gått bra. Ska du ta gonal sprutor sen? Jag blev nog lite piggare när jag började med sprutorna. Så du får stå ut ett tag till=)
    Annars får du ta med dej tandpetare=) hehe
  • Karli
    Erica b skrev 2010-10-13 11:42:43 följande:
    Åhh så tiden går sakta...ja vill träffa Barbara NU så ja får en aning om när vi kan tänkas komma igång me sprayer o allt därtill...är kontrollfreak o hatar att inte veta o kunna planera o försöka föreställa mig när var hur saker ska ske...det går ju inte när ja inte ens vet vilken månad man kanske ev sa börja...gah!!
    Skulle vara kul att ngn som inte redigt börjat än skrev här med då ni som ruvar o har ÄP verkar bara vilja prata med varann, helt förståligt.
    Ngn som väntar på första besöket som ja? Ngn som tycker det är apjobbigt att vänta? Ngn som väntat i snart 7 år som ja?
    //Icka
    Hej!
    Jag är ju igång men skriver ändå
    Från det att remissen skickats till vårt första besök gick det jättesnabbt,betydligt kortare väntetid än vi räknat med.
    Hoppas ni får komma snart för dom stänger ju över jul o nyår så de vore ju synd om ni hamnade i kläm pga det.
    Efter första besöket styrs ju din start av när du får din mens. Karin (som vi hade) ville inte vänta på min mens eftersom den är så oregelbunden så jag åt sånnadär tabletter (minns ej namnet) just för att få blödning så vi kunde sätta fart med sprayen sen
    Hoppas ni får er tid snart
  • Karli
    Hannah03 skrev 2010-10-13 12:55:55 följande:
    hej, jag blev också jättejäte trött av sprayen+att jag svettades hela tiden. Usch,men annars har det gått bra. Ska du ta gonal sprutor sen? Jag blev nog lite piggare när jag började med sprutorna. Så du får stå ut ett tag till=)
    Annars får du ta med dej tandpetare=) hehe
    Jag ska ta med puregon pen.
    Jag läste nånstans att när man är igång med sprutan sen så brukar det "stabilisera" sej lite så jag hoppas tröttheten försvinner
    Ja,jag får stå ut hehe det är ju helt klart värt de och man ska väl va glad att man inte fått en massa andra biverkningar,det var ju en hel roman med sånna!
  • Erica b

Karli: ja ska på första läkarbesöket 26 okt, jag har PCO o ganska oregelbunden mens så hoppas de gör samma sak me mej som med dej, annars ä ja så rädd för att få vänta till slutet av januari då ja ska ha mens(december mensen vid jul blir väl i helt fel tid kan ja tänka mej), tack för ditt svar!! Skrattande

• Karli
    Erica b skrev 2010-10-13 14:06:53 följande:
    Karli: ja ska på första läkarbesöket 26 okt, jag har PCO o ganska oregelbunden mens så hoppas de gör samma sak me mej som med dej, annars ä ja så rädd för att få vänta till slutet av januari då ja ska ha mens(december mensen vid jul blir väl i helt fel tid kan ja tänka mej), tack för ditt svar!! Skrattande
    Ahhh ok du hade redan fått tiden,missade det
    Ja det får vi hoppas att dom gör så du slipper vänta!
  • strössel

Lindabell:

Det närmar sig för oss är du nervös ?

• strumpa

Idag var jag på vul och blodprov och allt såg bra ut, jag hade många äggblåsor med lite varierande storlek, de flesta var mellan 14-17 tror jag... Äntligen har jag fått tid för ÄP och det blir på måndag den 18:e, som jag längtar. Jag mår illa och har asont i brösten...så jag hoppas det går över snart, men det blir väl bara värre under ruvningen sen :). 
    Jag ska sänka min dos av Puregon från 150 till 125 ikväll och sen bara ta 75 i två dagr till, på lördag är det dags för Otrivellen och på söndag ingen spruta! 
    Idag träffade jag Karin och Annelie, och jag blev jättebra bemött, tummen upp för de! Vi ska nu fundera på om vi kan tänka oss 1 eller 2 embryon om vi skulle få frågan om det skulle vara så att äggen inte var av så bra kvalité. 

Hoppas det går bra för alla ni andra! 

Svar på tråden rmc linköping - ivf