• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Rödluvan
    strumpa skrev 2010-10-09 20:58:11 följande:
    Idag är jag på sprutdag 5 och jag har väldigt ont i huvudet, vet inte om det kan ha med sprutorna att göra... Ska bli spännande på måndag och se om äggblåsorna har växt ytterligare.. 
    Jag är en dag efter dig vad gäller sprutorna. Min mage är uppsvullen och idag är jag riktigt öm. Har du känt av något mer?
  • FRULILA

Snäla ni är med omtanke.

Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon. På söndagarna ringer de inte.
    När det inte känndes så mycket under äggplock frågade jag läkaren och sköterskan om de gjorde äggplock varje dag. Det sa de att de gjorde och det kunde vissa dagar vara upp till 5/dag. När vi var i fredags var det bara vi i vilorummet vilket var skönt då det bara är drapperi i mellan britsarna. Men tänk vad många som behöver hjälp då det ändå har upp till 5 varje dag och det bara i det landstingsområdet.

Strumpa: Jag hade ont i huvudet till och från med både nässpray och sprutor men mest för nässprayen.

• FRULILA

TILLÄGG!!  Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon om det inte blir något befruktat. På söndagarna ringer de inte.

• strumpa
    Rödluvan skrev 2010-10-10 11:30:37 följande:
    Jag är en dag efter dig vad gäller sprutorna. Min mage är uppsvullen och idag är jag riktigt öm. Har du känt av något mer?
    Näe, inget förutom illamående och huvudvärken, men det är inte hela tiden utan kommer och går..
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 11:53:03 följande:
    TILLÄGG!!  Vi gjorde som sagt äggplock på fredagen och sköterskan sa att de ringer på lördag eller tidig måndag morgon om det inte blir något befruktat. På söndagarna ringer de inte.
    okej, då förstår jag, de ringer alltså om inget blir befruktat. Spännande på måndag att få veta hur många som blev befruktade och om det blev något till frysen.

Ikväll ska jag ta första Orgalutran sprutan...
    På måndag ska jag dit igen för nytt Vul och blodprov...
  • FRULILA

Ja hoppas det blir befrukade och att vi får till frysen. Men det jag känner nu är att jag verkligen verkligen hoppas att det blir insättningen på måndag efter dessa jobbiga dagar med smärtaFlört

• FRULILA

Hoppas det känns bra för er som ruvar. Håller tummarna för er!!

Strumpa: Vi har nog inte samma sprutor väl? Lycka till på måndag! Och kanske äggplock på fredag...det närmar sig...

Känner mig helt dissorienterad när jag skriver och jag glömmer alltid någotn så jag får skriva nya inlägg. Hoppas ni har överseendeSkrattande

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 12:01:33 följande:

Ja hoppas det blir befrukade och att vi får till frysen. Men det jag känner nu är att jag verkligen verkligen hoppas att det blir insättningen på måndag efter dessa jobbiga dagar med smärtaFlört

Ja men så kommer det ju bli!! :) Annars hade de ju hört av sig. Jag är så glad för din skull och önskar dig all lycka till imorgon, sen är du ruvare :)
  • strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-10 12:03:59 följande:

Hoppas det känns bra för er som ruvar. Håller tummarna för er!!

Strumpa: Vi har nog inte samma sprutor väl? Lycka till på måndag! Och kanske äggplock på fredag...det närmar sig...

Känner mig helt dissorienterad när jag skriver och jag glömmer alltid någotn så jag får skriva nya inlägg. Hoppas ni har överseendeSkrattande

Jag använder Puregon och from ikväll (snart!!) även Orgalutran sprutan. Innan ÄP ska jag ta Ovitrelle.
    Mycket sprutor är det, känner mig som en nåldyna! 
  • strössel

Ska snart in till sjukhuset för vul, hade enorma smärtor i magen igår och kräktes igen. Ringde akuten igår men dom ville inte jag skulle komma så vi ringde RMC idag som sa jag måste åka in till sjukhuset direkt. Fick en tid kl 14.40 är nervös RMC sa det kan vara början till en överstimulering men jag har haft det innan och det är inte samma sorts smärtor som jag hade då 2004 men vi ska åka in och kolla. Rädd dom ska säga nåt annat som typ mensen är på väg tror dom kan se det på ett vul. Men samtidigt är det skönt att kolla och slippa gå runt och vara orolig.

Svar på tråden rmc linköping - ivf