• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Riita

Åh Strössel önskar att jag också kräktes. Då skulle man ju verkligen börja tro att man var gravid. Jag mår lite illa till och från, igår undrade min tonåring varför jag var så varm och idag sa min man samma sak väldigt va varm du är. Då slog det mig att åhhh tänk om det kan vara ett tidigt grav.tecken. Visst brukar kroppstemperaturen gå upp då? Och så har jag kissat massor av gånger fram till nu. Och lite också att det hugger till i livmodern eller vad man ska säga, det är molvärk men inte i äggstockarna under mer längre ner. Jag tycker verkligen det är jättejobbigt med ruvningen nu, är på RD 12. Jag ska testa om 6 dagar.

• FRULILA

Äggplock i fredags och de fick ut 25 ägg. Solig Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
    Igår hade jag väldigt ont i äggstockarna och det var bara i liggläge det inte gjorde ont. Idag är det lite bättre men höger sidan gör det fortfarande ont. Sitta är inte skönt alls så det är mest liggläge idag med. Går sådär att sköta toabesök, är så svårt att sitta. Så svullen om magen också.
    På måndag ska vi tillbaka om det går vägen nu. Jag kan ha blivit överstimulerad sa de redan efter äggplocket så på måndag ska de göra ett VUL först och beroende av det om det blir insättning eller inte. Blir det inte insättning kommer de frysas.  Hoppas gör jag förstås, håller alla tummar.  Drömmer Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.

• strössel

Uppsala2010:

Jag har inte tänkt på att det kan bli ett plus, är mer bekymrad över varför jag kräks. Har inte läst att nån har gjort det så man blir lite orolig.

Har du testdatum på dag 18 ? Jag har testdatum på dag 14.

• Rödluvan

Jag har en liten fråga, hur många dagar ungefär ska man ta sprutorna? Jag tar puregon med en dos på 125. Du strumpa hade visst en dos på 150..

• mg79
    Rödluvan skrev 2010-10-09 17:33:54 följande:

Jag har en liten fråga, hur många dagar ungefär ska man ta sprutorna? Jag tar puregon med en dos på 125. Du strumpa hade visst en dos på 150..

Det är nog väldigt individuellt beroende på hur du reagerar. Jag började 6 dagar på 150, fick sedan gå ner 3 dagar på 125 och avsluta sista dagen på 100. Men som sagt var - individuellt!

• Rödluvan

Ok tack. Ja, jag ska ju på provtagning på måndag och ultraljud på tisdag. Blir spännande att se då.

• mg79
    Rödluvan skrev 2010-10-09 17:48:32 följande:
    Ok tack. Ja, jag ska ju på provtagning på måndag och ultraljud på tisdag. Blir spännande att se då.
    Ja, det är väl det enda positiva med allt detta, att man får lära sig en hel del om kroppen och hur man reagerar på hormoner... Flört

Jag är hemskt nyfiken av mig och frågar och frågar varenda ultraljud vad som syns och hur det fungerar Tungan ute
  • Rödluvan

Mitt bredband strular, irriterande.

Vi ska nu äta lite middag, sen blir det lördagsmys i soffan. Får önska er en trevlig lördagskväll!

• LindaBell

Frulila; grattis till din enorma skördSkrattande Håller tummarna stenhårt för att det blir ET på måndag!!

Själv är jag på RD 8 Har inhandlat grav.testet idag, men kommer inte att tjuvtesta. Lever hellre på hoppet så länge det går. Tjuvtestade inte förra gången heller, jag t o m sköt på det 2 dagar!! Vi hade TD en torsdag, men jag kände att blir det neg kommer jag bli så grymt ledsen och nere att jag inte skulle orkat gå till jobbet. Så vi bestämde att vänta tills lördagen. Och då var det +!!
    Förra gången hade jag inga symtom heller förutom stor svullen uppspänd mage som också är lite öm och det är lika nu.
    Man är lycklig för var dag som går utan blödning.

• strumpa
    FRULILA skrev 2010-10-09 16:18:54 följande:

Äggplock i fredags och de fick ut 25 ägg. Solig Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
    Igår hade jag väldigt ont i äggstockarna och det var bara i liggläge det inte gjorde ont. Idag är det lite bättre men höger sidan gör det fortfarande ont. Sitta är inte skönt alls så det är mest liggläge idag med. Går sådär att sköta toabesök, är så svårt att sitta. Så svullen om magen också.
    På måndag ska vi tillbaka om det går vägen nu. Jag kan ha blivit överstimulerad sa de redan efter äggplocket så på måndag ska de göra ett VUL först och beroende av det om det blir insättning eller inte. Blir det inte insättning kommer de frysas.  Hoppas gör jag förstås, håller alla tummar.  Drömmer Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.

Grattis till många ägg FruLila! Hoppas du får sätta tillbaka på måndag. När man gör ÄP på fredag får man inte veta förens måndag då om eller hur många som blev befruktade?? Jag har på känn att jag kommer få göra ÄP på fredag nästa vecka och då blir det ju samma som för dig, ET på kommande måndag. 

Idag är jag på sprutdag 5 och jag har väldigt ont i huvudet, vet inte om det kan ha med sprutorna att göra... Ska bli spännande på måndag och se om äggblåsorna har växt ytterligare.. 
Svar på tråden rmc linköping - ivf