FRULILA skrev 2010-10-09 16:18:54 följande:
Äggplock i fredags och de fick ut 25 ägg.
Fan vad ont vissa äggblåsor gjorde, puh. Sköterskan fick hålla i mot på höger sidan för att kunna ta alla äggblåsor, det var någon som ville åka iväg när de skulle sticka hål. Nöjd med resultatet men sen är det ju hela processen till insättning…
Igår hade jag väldigt ont i äggstockarna och det var bara i liggläge det inte gjorde ont. Idag är det lite bättre men höger sidan gör det fortfarande ont. Sitta är inte skönt alls så det är mest liggläge idag med. Går sådär att sköta toabesök, är så svårt att sitta. Så svullen om magen också.
På måndag ska vi tillbaka om det går vägen nu. Jag kan ha blivit överstimulerad sa de redan efter äggplocket så på måndag ska de göra ett VUL först och beroende av det om det blir insättning eller inte. Blir det inte insättning kommer de frysas. Hoppas gör jag förstås, håller alla tummar.
Annars känns det om vi har gjort hela behandlingen och blir blåsta på mållinjen. Får se hur det går helt enkelt.
Grattis till många ägg FruLila! Hoppas du får sätta tillbaka på måndag. När man gör ÄP på fredag får man inte veta förens måndag då om eller hur många som blev befruktade?? Jag har på känn att jag kommer få göra ÄP på fredag nästa vecka och då blir det ju samma som för dig, ET på kommande måndag.
Idag är jag på sprutdag 5 och jag har väldigt ont i huvudet, vet inte om det kan ha med sprutorna att göra... Ska bli spännande på måndag och se om äggblåsorna har växt ytterligare..