• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • kaylee

Fått tid för första samtal inför IVF nu på måndag (det gick väldigt fort, remissen skickades den här veckan). Hur lång tid brukar det ta mellan första samtal och behandlingsstart?
    Jag är lite i chock, vi skulle ju ha flera månader till på oss! Skrattande Men det är ju bra att det rör på sig.

• minime85

Kaylee - det beror på hur mkt kö det är och vart i cykeln man är. Jag fick börja spraya ca 3 v efter mötet, detta var i mars. Lycka till!

• mysan83

Jag skulle fått börja vid mensen efter första mötet men nu va de sommarstängt så det vart på andra. Men du kan nog räkna med att börja 3 veckor efter senaste mens.

• kaylee

Ok, tack för svar!
    Jag kommer vara typ tre veckor efter senaste mens i nästa vecka, så det lär bli en månad till då.

Måste läsa på om det där med kort och lång metod. Jag tänker spontant att det verkar onödigt att köra den långa och spraya ned sig i klimakterium om man ändå har en normalt fungerande ägglossning. Men så kanske det inte är? (Jag har troligtvis stopp i en äggledare samt förmodad endometrios.)

• Hjärtefröjd

Katlee: Vi sa att vi ville göra korta metoden och då fick vi det. Om man inte säger nått verkar man få långa metoden som standard.

• FineS

Jag vet inte om jag har rätt, men tycker mig komma ihåg att man rekommenderar långa metoden till tjejer med endometrios?! Men jag är inte säker;)

• FineS

Någon annan här inne som börjar tappa hoppet helt, eller är det bara jag?! Känns som det här med IVF var/är lönlöst..

• Hjärtefröjd

Vi hade väl i princip tappat hoppet i våras efter sex misslyckade försök (med typ perfekta förutsättningar), när vi åkte till Aten på vinst och förslut och gjord en immunologisk utredning/behandling. Samma månad blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 17. Helt otroligt efter alla misslyckade inseminationer och IVF-försök...

• Hjärtefröjd

Hm, inser att jag redan berättar det i tråden, men det tål att upprepas. Att man inte lyckad kan ha andra orsaker än bara otur... oavsett vad RMC säger.

Svar på tråden rmc linköping - ivf