• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FineS

Grattis till er!!!:) 

Vi har inte än hunnit med sex stycken, men har så långt gjort 3 med bra förutsättning. Otur säger läkarna, jag tror inte på otur...

Jag har också misstänkt immunologiska problem, men har inte vågat ta steget riktigt.. Tycker ni är modiga!

• Himlan77

Oj, det är visst jättelänge sen jag var härinne. Noll koll på alla, hoppas det rullar på åt rätt håll för er allihop, med behandlingar och graviditeter <3
    Jag har en fråga, ska maila rmc, men så halkade jag in här och kom på att någon kanske vet. Hur el som så fick vi en liten tjej för lite mer än ett år sen, och för ett tag sen så började jag fundera på syskon. Inte direkt så att det är aktuellt, men vi har två eskimåer i frysen och vill vi använda dem så måste vi ju göra det inom fem år. Jag har diskuterat med en vän som oxå gjort IVF i Linköping och som har samma fundering som mig angående syskon. Hon säger att när de vill försöka få syskon så behöver de bara ringa rmc, så lägger de upp hur de ska göra, inga kostnader, bara ringa, så fixar de typ.
    Jag har förstått som så att syskonförsök INTE är gratis, har hört två summor och det är bl a det ska jag maila om. Till saken hör att min vän bor i Östergötlands landsting, det gör inte vi, men vårt landsting gör inga IVF:er, och enligt henne är det skillnaden. Alltså, gratis för dem, men inte för oss. Någon som vet??

• minime85

Vi bor i Östergötlands landsting. Vi har 3 embryon i frysen och när vi vill göra syskonförsök så kostar det 8000kr har jag för mig!?

• Himlan77

Tack minime85 och Lillflickan, då var jag inte helt ute och cyklade iaf. Tyckte det kändes välan orättvist mot oss som inte ens har en fair chans isf, men å andra sidan är ju inte den här världen riktigt rättvis, så helt förvånad hade jag väl inte blivit om det verkligen varit så.

11000:- är en av summorna jag oxå hört, den andra är att det kostar som ett nytt försök, men det tycker jag låter som lite väl mycket...

• Lillflickan

Bäst att kontakta dem så går du veta säkert. Men att betala för helförsöket verkar orimligt tycker jag.

• Lillflickan

Vad märkligt. Är säker på att vi betalade över 10000. Men det kanske var avgift för läkarbesök i det också eller nåt. 8590 är ju bättre.

• C74

Hej alla!

Någon som har tips på bra terapeut/psykolog som man kan prata med i samband med IVF-behandling (i Linköping)?

Jag har en vän som gör IVF i Linköping, men utan resultat än så länge. Hon har det förstås rätt kämpigt och tycker det känns hopplöst. Jag tror att det skulle vara bra för henne att prata med någon som har lite specialinriktning på detta område. Det är tydligen ingenting de har erbjudit henne automatiskt, vilket jag tycker är mycket märkligt, eller? Har ni några erfarenheter av detta?

// C.

Svar på tråden rmc linköping - ivf