• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Hjärtefröjd

Det ska finnas en beteendevetare knuten till RMC, tyvärr minns jag inte vad hon heter.

Jag förstår vilken hopplöshet din vän känner. Vi gjorde sex ET/FET på RMC utan att lyckas, och blev inte heller erbjudna någon form av stöd/hjälp.

• Lillflickan

Det stod i de första pappren man fick att man kunde få samtalshjälp (eller vad det nu kallas), men sen nämndes inget om det mer. Däremot borde det gå att säga till att man vill ha det och bli hänvisad dit. Själv har jag pratat med en kurator i Norrköping som jag fick hjälp av från gyn där när jag var inne en gång där på grund av problem. Det har hjälpt mig mycket.

• strumpa

Hej!
    Jag hoppar in här efter ett uppehåll på två år! Jag gjorde min första IVF oktober 2010 med lyckat resultat och igår var vi tillbaka på RMC i Linköping för insättning ett upptinat embryo. Hoppas på samma tur även denna gång! Jag fick testdag den 4/12 men jag kommer nog tjuvtesta några dagar innan.
    Vad jag vet så kostar alltid syskon, här i Linköping 8590:- så vi väntar på den härliga fakturan. 

• FineS

Lycka till nu strumpa! Det behövs någon som kan förbättra statistiken lite;)

• Aapple

Hejsan alla!
    Var i eran situation för 2 år sedan, läkaren hade sagt att vi aldrig kommer kunna få barn naturligt.
    Nu har mirakel nr 3 hänt jag är spontantgravid för 2:a gången 1,a blev ju till på RMC, blev spontantgravid efter ca 9 mån och nu igen! Jag vill bara säga inget är omöjlig och lycka till för er alla!!

• FineS

Tack Aapple!

4:e IVF bekräftat misslyckad idag, kör ny rond till våren. Hoppas på mirakel här hemma också! 

• Aapple
    FineS skrev 2012-11-23 13:20:08 följande:
    Tack Aapple!

4:e IVF bekräftat misslyckad idag, kör ny rond till våren. Hoppas på mirakel här hemma också! 
    Ge inte upp, jag tycker det är väldigt märkligt att en Överläkare kan säga något sådant och sen lyckas vi med IVF ( Icsi) och sen blivit spontant gravid 2 gånger!  Jag har inga ord! 
  • FineS

Nej, jag fattar inte..många konstiga uttalanden man varit med om genom denna process.. Får man fråga vad ert "fel" var?

• Aapple

Mannes spermier för dåliga att vi inte kunde få barn, vi hade kört utan skydd i 4 år och inget hänt. 
    Inför IVF så funkade inte vanlig IVF utan det fick bli ISCI pga spermierna. Vad har ni fått av läkaren för besked? 

• FineS

Titt så fel dom hade;)
    På oss hittar dom inga fel.. Vid sista IVF blev några befruktat med vanlig IVF och några med ICSI, det dom sa då var att skalet på äggen var för hårda så att dom fick hjälpa sperman lite på vägen. Då är det ju inte konstigt att det inte tar sig den naturliga vägen sas.

Svar på tråden rmc linköping - ivf