• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Aapple

Ja det hade dem verkligen!
    Nej det är ju klart det blir svårare för er om skalen är hårda.
    Mitt tips är efter insättning inte göra något. jag vilade i 1 vecka, inga ansträningar eller något tog bara hand om mig själv, sjukskrev mig för detta ivf och efter insättning.

• FineS

Tack för tipset! Får kanske boka in lite ledighet i samband med nästa försök, skita i träning och bara ta det lugnt.:)

• Aapple

Ja fick det tipset av rmc. Sen sa jag inte till jobbet varför jag var borta sjukskrev mig en vecka behövde jag mera hade jag fixat det! Och ta det lugnt! Sov bra ät bra!!

• Hjärtefröjd

Det sa de till mig också, vid alla sex återföringarna. Och då frågade jag ändå specifikt om detta.

Nu tror jag förvisso inte att det är vila som avgör om man blir gravid eller inte. Men de borde ju ändå ge samma information till alla.

• strumpa

I fredags trodde jag det var kört när jag fick en blödning. Ringde RMC och sa att jag hade fått mens och frågade när man kunde påbörja ett nytt fösök. Man var tvungen att hoppa över en månad sa dom, men att jag fortfarande skulle testa på tisdag som är min "testdag".
    Helt plötsligt försvann blödningen och idag har jag plussat!!! Lite svagt men helt klart ett +. Ska testa med ett digitalt test på tisdag och ringa igen.  

• Lillflickan

Det brukar de ha. Tror det är ca 2v stängt över jul minst. Kolla på hemsidan, det kanske står där.

Svar på tråden rmc linköping - ivf