• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FineS

Okej, men då ser det ut som att några har fått en del till frysen iaf, då är det nog bara våra embryon som är lite halvdana. På 3 ivfer har vi fått tillsammans 2 till frysen. Tycker det låter lite litet bara.

• Cillah

Äggplock är nu inplanerat på Fredag! Vaknade dock med feber, ont i kroppen och halsont...är det något som kan påverka vid äggplock?

• FineS
    LindaF skrev 2013-03-03 22:15:31 följande:
    Hejsan :) Hoppar in här lite :) Vi gjorde vårt första ivf i jan men lyckades inte. Vi fick 6 till frysen så nu väntar jag mensen inom en vecka så kör vi på ett nytt försök med förhoppningsvis 2 embryon :)
    Hej, vad tråkigt att det inte gick vägen, men lyckligtvis har du många i frysen. Lycka till nu:)
    Cillah skrev 2013-03-05 13:01:08 följande:
    Äggplock är nu inplanerat på Fredag! Vaknade dock med feber, ont i kroppen och halsont...är det något som kan påverka vid äggplock?
    Vad spännande!!:) Hoppas inte febern påverkar. Du kan väl fråga RMC?

• Cillah

Jag blev sååååå besviken. Fick avbryta behandlingen pga influensan, skulle ha plockat ägg i morgon. Så typiskt min otur! Hoppas att det går bättre för er andra! 

• semlorna

Jag hoppas jag kommer börja blöda snart, vill ha lite koll på när nästa behandling drar igång. Hoppas Att ICSI ger oss bättre resultat!

• semlorna
    Cillah skrev 2013-03-07 09:58:13 följande:
    Jag blev sååååå besviken. Fick avbryta behandlingen pga influensan, skulle ha plockat ägg i morgon. Så typiskt min otur! Hoppas att det går bättre för er andra! 

Så tråkigt, hoppas ni är igång snart igen
  • FineS
    Cillah skrev 2013-03-07 09:58:13 följande:
    Neeeej, vad tråkigt Cillah!! Sådan otur att du blev sjuk just nu!
    semlorna skrev 2013-03-07 11:06:09 följande:
    Jag hoppas jag kommer börja blöda snart, vill ha lite koll på när nästa behandling drar igång. Hoppas Att ICSI ger oss bättre resultat!
    Tråkigt att gå och vänta på mens. Kommer ni köra igång vid denna mens? ICSI funkade bättre för oss iaf.

• semlorna
    FineS skrev 2013-03-07 13:58:09 följande:
    Tråkigt att gå och vänta på mens. Kommer ni köra igång vid denna mens? ICSI funkade bättre för oss iaf.

Ja det är surt men i och med att jag inte kom till ET så är det bara att vänta. Ska ha en ren cykel först så kommer dra igång sprayning i maj nångång.
  • FineS

Denna väntan.... Hoppas ni lyckat bättre nu till sommarn. Och som du säger att ICSI funkar bättre för er! Första IVF körde vi med vanlig befruktning, och då var befruktnings procenten låg, dom två sista gångerna har typ halva gänget befruktats med IVF och andra halvan med ICSI. Som sagt jag tycker det har funkat bättre på oss, själv om dom inte har hittat några fel på varken mina ägg eller mannens sperma. 

Ladda mycket energi nu tills det är dags att köra ett race igen.  

• semlorna
    FineS skrev 2013-03-07 15:34:32 följande:
    Denna väntan.... Hoppas ni lyckat bättre nu till sommarn. Och som du säger att ICSI funkar bättre för er! Första IVF körde vi med vanlig befruktning, och då var befruktnings procenten låg, dom två sista gångerna har typ halva gänget befruktats med IVF och andra halvan med ICSI. Som sagt jag tycker det har funkat bättre på oss, själv om dom inte har hittat några fel på varken mina ägg eller mannens sperma. 

Ladda mycket energi nu tills det är dags att köra ett race igen.  
    Fick 16 fina ägg så det var lite av en chock när dom ringde. Men nu vet vi i alla fall och förhoppningsvis är det "bara" hårda skal.

Hur mår du nu under ruvningen? 
Svar på tråden rmc linköping - ivf