• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Cillah
    LittleE skrev 2013-02-13 12:28:04 följande:
    Cillah. Till mig sa de (förra gången) att det är mensen som är försenad om blödningen inte kommit och då får man spraya ytterligare en vecka.
    Å grattis NoA22 till ruvningen.  

jaha, ok...det visste jag inte. Men besöket är uppskjutet till nästa Onsdag istället, då borde blödningen ha kommit!

Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig! 
  • LittleE

Tack Cillah!
    Jag var nog väldigt frågvis vårt första försök Försök tänka att det är jättebra att de är nogranna, nästa vecka  har nog mensen definitivt kommit igång. Jag kände nästan inget av sprayen - hur är det för dig?

• FineS

Lycka till LittleE!:) Låter ju positivt att du känner av molvärk, håller tummarna:)

Cillah skrev 2013-02-13 12:40:42 följande:
    Jag fick ingen blödning, så besöket är uppskjutet en vecka.
    Skit då...! Hoppas du mår okej av sprayen iaf..
  • Cillah
    LittleE skrev 2013-02-13 12:46:42 följande:
    Tack Cillah!
    Jag var nog väldigt frågvis vårt första försök Försök tänka att det är jättebra att de är nogranna, nästa vecka  har nog mensen definitivt kommit igång. Jag kände nästan inget av sprayen - hur är det för dig?

Jag känner inget av sprayen, känns riktigt bra! Nu är jag mest spänd och nervös för vad som komma skall! ;) Hur gick äggplocket för dig? Man har ju hört att det ska göra ont, så lite nervös inför det är man ;)
  • Cillah
    FineS skrev 2013-02-13 13:47:39 följande:
    Lycka till LittleE!:) Låter ju positivt att du känner av molvärk, håller tummarna:)
    Skit då...! Hoppas du mår okej av sprayen iaf..

Jag mår prima av sprayen, känner inget som tur är! ;)
  • LittleE
    Cillah skrev 2013-02-13 18:29:05 följande:

Jag känner inget av sprayen, känns riktigt bra! Nu är jag mest spänd och nervös för vad som komma skall! ;) Hur gick äggplocket för dig? Man har ju hört att det ska göra ont, så lite nervös inför det är man ;)
    Ena äggstocken kändes nästan inte alls, men sen när jag precis andats ut typ "det här var ju inte så farligt" hade jag otur. Dels gjorde det väldigt ont och dels var det stört omöjligt för doktorn att se äggblåsorna på ultraljudet. Så efter en väldans massa bök där inne (aj aj) fick jag rullas ut, vänta 2 timmar och göra ett nytt försök på krångel-äggstocken - då vågade de inte ge så mkt smärtlindring... det var hemskt.

Det goda beskedet är att detta väldigt väldigt ovanligt. Och jag brukar vara den där som drabbas av den där biverkningen som står i bipacksedeln, drabbar en på 10.000. 

Så gå på hur det kändes med min första äggstock istället - nemas problemas. Fort går det också. För de allra flesta är det så. Och undvik att dricka något med kolsyra dagen innan - då kan man ha luftbubblor i tarmarna som skymmer ultraljudsbilden
  • LittleE

Tack FineS! Väljer iaf att tolka molvärken eller moltrycket som positivt - åtminstone håller det mig på gott humör.
    Hur går det för dig, har mensen kommit igång än så du kunnat ringa rmc? 

• LittleE
    LittleE skrev 2013-02-13 19:41:54 följande:
    Ena äggstocken kändes nästan inte alls, men sen när jag precis andats ut typ "det här var ju inte så farligt" hade jag otur. Dels gjorde det väldigt ont och dels var det stört omöjligt för doktorn att se äggblåsorna på ultraljudet. Så efter en väldans massa bök där inne (aj aj) fick jag rullas ut, vänta 2 timmar och göra ett nytt försök på krångel-äggstocken - då vågade de inte ge så mkt smärtlindring... det var hemskt.

Det goda beskedet är att detta väldigt väldigt ovanligt. Och jag brukar vara den där som drabbas av den där biverkningen som står i bipacksedeln, drabbar en på 10.000. 

Så gå på hur det kändes med min första äggstock istället - nemas problemas. Fort går det också. För de allra flesta är det så. Och undvik att dricka något med kolsyra dagen innan - då kan man ha luftbubblor i tarmarna som skymmer ultraljudsbilden
    Vill bara lägga till att efter äggutplocket hade jag inte ont alls - inte ens på den "onda sidan".
Svar på tråden rmc linköping - ivf