Cillah skrev 2013-02-13 18:29:05 följande:
Jag känner inget av sprayen, känns riktigt bra! Nu är jag mest spänd och nervös för vad som komma skall! ;) Hur gick äggplocket för dig? Man har ju hört att det ska göra ont, så lite nervös inför det är man ;)
Ena äggstocken kändes nästan inte alls, men sen när jag precis andats ut typ "det här var ju inte så farligt" hade jag otur. Dels gjorde det väldigt ont och dels var det stört omöjligt för doktorn att se äggblåsorna på ultraljudet. Så efter en väldans massa bök där inne (aj aj) fick jag rullas ut, vänta 2 timmar och göra ett nytt försök på krångel-äggstocken - då vågade de inte ge så mkt smärtlindring... det var hemskt.
Det goda beskedet är att detta väldigt väldigt ovanligt. Och jag brukar vara den där som drabbas av den där biverkningen som står i bipacksedeln, drabbar en på 10.000.
Så gå på hur det kändes med min första äggstock istället - nemas problemas. Fort går det också. För de allra flesta är det så. Och undvik att dricka något med kolsyra dagen innan - då kan man ha luftbubblor i tarmarna som skymmer ultraljudsbilden