• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FineS

Har dom inte ringt idag kommer det nog gå jätte bra! Självklart finns det ju ingen garanti, men mest sannolikt är du ruvare fom i morgon;) Håller tummarna! 

Vi har gjort 2 färska och 2 frys försök så långt, börjar med nytt färsk försök om en vecka. 

• Cillah
    FineS skrev 2013-02-06 16:47:20 följande:
    Det är lugnt:) Som tur är får vi göra alla vul här uppe.  Annars hade det inte gått;)

Nu vill jag bara ha min mens så att vi får börja!! En vecka kvar;) 

En vecka går fort!! ;) Lycka till!
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 17:51:49 följande:
    Hej, jag hittade precis in här, hoppas det är okej att jag följer med på er resa :)
    Jag gjorde ÄP igår och ska göra ET i morgon kl 14, om det finns några fina befruktade ägg att sätta in. Men de skulle ha ringt idag om det inte hade gått vägen och än så länge har jag inte fått något telefonsamtal. Så förhoppningsvis blir jag ruvare i morgon :)

Lyckoönskningar till er alla här i tråden!!

Gud va spännande, ska hålla tummarna för dig! Är det första försöket? Bor du i Linköping?
  • NoA22
    Cillah skrev 2013-02-06 19:25:25 följande:

Gud va spännande, ska hålla tummarna för dig! Är det första försöket? Bor du i Linköping?
    Japp det är första försöket :) Nä jag bor i Norrköping, så det är ju inte så långt ifrån. HAr gjort alla undersökningar under behandlingen här hemma i Norrköping, så jag har bara behövt åka till Linköping igår och så i morgon då för ET, så det har varit skönt... Hur går det för dig? Du hade börjat med sprayen va?
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-06 18:28:17 följande:
    Har dom inte ringt idag kommer det nog gå jätte bra! Självklart finns det ju ingen garanti, men mest sannolikt är du ruvare fom i morgon;) Håller tummarna! 

Vi har gjort 2 färska och 2 frys försök så långt, börjar med nytt färsk försök om en vecka. 
    Då håller jag tummarna för dig om en vecka :) pepp pepp!!
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 19:29:15 följande:
    Japp det är första försöket :) Nä jag bor i Norrköping, så det är ju inte så långt ifrån. HAr gjort alla undersökningar under behandlingen här hemma i Norrköping, så jag har bara behövt åka till Linköping igår och så i morgon då för ET, så det har varit skönt... Hur går det för dig? Du hade börjat med sprayen va?
    Även första försöket för oss,är både nervöst och spännande!;)Jag är inne på spraydag nr.8 . Känns än så länge väldigt bra, har inte märkt något av det. Jag ska in på första ultraljudet den 13 Februari...får se hur det ser ut. Hur lång tid efter spraystart plockade du äggen?
  • NoA22
    Cillah skrev 2013-02-06 20:46:47 följande:
    Även första försöket för oss,är både nervöst och spännande!;)Jag är inne på spraydag nr.8 . Känns än så länge väldigt bra, har inte märkt något av det. Jag ska in på första ultraljudet den 13 Februari...får se hur det ser ut. Hur lång tid efter spraystart plockade du äggen?
    Jag mådde bra hela sprayningen, håller tummarna för att du göra det också!! :) Jag började spraya den 8 januari och började med sprutorna den 24 jan och så äggplock nu den 5 februari. Så det var exakt 4 veckor från spraystart till ÄP :) tiden har gått jättesnabbt eftersom det är massa delmål på vägen :) bävar dock för tiden mellan ET och TD, det kommer nog vara en sjuuuukt låååååång tid...!!
  • Cillah
    NoA22 skrev 2013-02-06 21:08:23 följande:
    Jag mådde bra hela sprayningen, håller tummarna för att du göra det också!! :) Jag började spraya den 8 januari och började med sprutorna den 24 jan och så äggplock nu den 5 februari. Så det var exakt 4 veckor från spraystart till ÄP :) tiden har gått jättesnabbt eftersom det är massa delmål på vägen :) bävar dock för tiden mellan ET och TD, det kommer nog vara en sjuuuukt låååååång tid...!!

Jag håller med dig, det kommer vara sega veckor...man kommer nog att vara som på nålar!! Men sååå spännande! Håller tummarna för dig!
  • NoA22
    FineS skrev 2013-02-07 13:24:17 följande:
    Hur har det gått idag NoA?:)
    Nu kan jag äntligen titulera mig ruvare :)
    Det gick bra idag, ET kändes inte allt, var lite orolig att det skulle gör lite ont, men jag märkte inte ens att de höll på. Vi fick ett fint befruktat ägg tillbaka och ett till frysen, så det får vi vara nöjda med. Det var 4 ägg som blev befruktade, men bara dessa två som delade sig som de skulle. Önskar att det skulle varit fler till frysen, men vi är nöjda :) Har fått testdag den 26 feb, känns som en evighet dit, men det är bara att hålla ut!! :)
Svar på tråden rmc linköping - ivf