• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • FRU  LILA

Min stora önskan till denna gång är att få till frysen. Fick inget ägg till frysen förra gången.

• strössel

Håller tummarna vi har ett ägg kvar i frysen !

• Erica b
    strössel skrev 2011-02-07 12:15:28 följande:
    Gjorde ett FET den 28/1 på RMC smygtestat på ruvardag 9 & 10 och fick ett plus TD nu på fredag 11/2 !
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!! =) =) =)
  • Cathy

Vi ska också börja i Linköping! Men tyvärr blev det långa metoden. Jag bönade och bad att få korta men nix. Anledningen är att de kan lättare boka in patienter när man kör långa (vi börjar väl vara en hel del 'extra patienter' som kommer från Stockholm). Så nu är det bara att vänta tills man kan börja spraya. Äsch, borde vara glad att äntligen kunna köra igång med ivf efter alla misslyckade inseminationer men jag känner mig bara så rädd för den långa metoden..

Har ni alla som kör långa metoden börjat spraya cykeldag 21?

pållan; trevligt att hitta dig i den här tråden! Lycklig du som fick korta metoden, jag hade hoppats på den också.

FRU LILA; Hur stora vara dina äggblåsor efter en veckas sprutande?

Erica b; hur länge tog det för dig att nedregleras? Hoppas du får en tid till ÄP snart.

KRAM

• FRU  LILA

Välkommen till RMC. Tråkigt att ni ska behöva åka så långt.
    Tror standard är långa metoden om inget skulle inträffa under första behandlingen och att det skulle underlätta att göra korta därefter. Inte för att ni ska behöva mer än en gång...

Kommer faktiskt inte ihåg måtten. Jag började med sprutorna och gick på VUL en vecka efter. Då sa jag att jag var så öm i nedre magen och att det spände. Efter VUl sa läkaren att det inte var konstigt för många äggblåsor var redan stora nog. De sa då att det nog skulle bli äggplock på fredagen, undersökningen var på måndagen. Efter svar på blodprovet ringde de på eftermiddagen och jag sprutade lägre dos två dagar till och sedan blev det äggplock på fredagen. Det gick så fort. Men jag kommer faktiskt inte ihåg måtten alls.

• Cathy

Ja, det blir lite att åka men det är faktiskt inte så farligt. Värre är det här, att vänta så att man kan komma igång med sprayandet!
    Håller tummarna för dig! KRAM

• pållan
    Erica b: lycka till imorgon! 

emsm: å vad spännande, hoppas att det går bra!  
    strössel: jättestort grattis, vad härligt! 

Cathy: Hej på dig, vad roligt att du dyker upp i den här tråden också! Var i cykeln är du nu, hur lång tid är det kvar tills du får börja spraya? Förstår att du hellre ville börja med den korta metoden, men samtidigt har ju den långa sina fördelar. De verkar ha många patienter i Lkp nu, och med långa metoden kan du känna dig trygg i att äggplocket infaller på "rätt" dag. Jag oroar mig lite över att det ska gå för fort för RMC:s planering, att jag ska vara redo för äggplock tidigare än beräknat men att de inte ska ha tid och att det kommer leda till sämre resultat. Men jag är nog bara nojig... 

Fru Lila: vad hade du för dos när det gick så fort? Och hur snabbt kände du av det och blev öm osv?

Idag är det min 4:e sprutdag och nu känner jag av sprutorna, är svullen och öm om magen. Jag ska gå på VULoch ta blodprov  redan imorgon, det känns bra eftersom det är första ivf-försöket för oss och jag reagerade snabbt och starkt på en låg dos puregon inför insemination.  Spännande, allt det här... 

• FRU  LILA

Pållan: Sprutade med 900-sprutan med styrka 112,5  i en vecka. Efter VUl blev det 112,5 på 300-sprutan i två dagar. Tror jag att det var.
    Det spänner och växer. Får se vad de säger imorgon. Man blir ju så svullen imagen så man ser ju gravid ut. I alla fall jag blev riktigt svullen om magen. Under IVF är tunika det bästa som finns. Bra mode nu.Skrattande

• Erica b
    Cathy skrev 2011-02-07 14:13:40 följande:
    Vi ska också börja i Linköping! Men tyvärr blev det långa metoden. Jag bönade och bad att få korta men nix. Anledningen är att de kan lättare boka in patienter när man kör långa (vi börjar väl vara en hel del 'extra patienter' som kommer från Stockholm). Så nu är det bara att vänta tills man kan börja spraya. Äsch, borde vara glad att äntligen kunna köra igång med ivf efter alla misslyckade inseminationer men jag känner mig bara så rädd för den långa metoden..

Har ni alla som kör långa metoden börjat spraya cykeldag 21?

pållan; trevligt att hitta dig i den här tråden! Lycklig du som fick korta metoden, jag hade hoppats på den också.

FRU LILA; Hur stora vara dina äggblåsor efter en veckas sprutande?

Erica b; hur länge tog det för dig att nedregleras? Hoppas du får en tid till ÄP snart.

KRAM
    började spraya dag 21 o långa metoden är inte så lång det går superfort när du väl är igång, kan tänka mej att ruvartiden därimot ä döden...
    jag blev nedreglerad på två veckor exakt på dagen.
    Imorgon har ja sprutar 6 ggr o nu känns det, får se hur stora blåsor ja har imorgon o få ett ÄPdatum =)
Svar på tråden rmc linköping - ivf