• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • emsm

g l i m r a:
    Vid vårt första besök trodde vi attd et var ett så kallat acceptans samtal..men vi va ju accepterade sen länge sen. Så vi fick bara information. Fick fråga tusen frågor och bestämma hur och när näst steg skulle bli. Ett behagligt och bra möte! INGET att vara nervös för för!!

pållan:
    Jag fick spruta i ca 8 dagar sen blev det hastigt och lustigt tid för äggplock. Så nu är det nog nära för dig!
    SLAPPNA av och andas!!! o lycka till!!!

• pållan

Cathy: Hur känns det, du har väl BIM nu? Några känningar?

Vad bra att ditt TSH gick ner så snabbt! Efter 8 veckor hade mitt värde gått ner från 4,0 till 2, 7. Det är ju ett ok värde, men jag hoppas att det går ner ytterligare. Jag höjde dosen till 75 mg då efter sista blodprovet, för 10 veckor sedan. Bra idé med endokrinologen på Sophiahemmet! Det ska nog jag också kolla upp  
    Och tack! Det känns bra att det redan är så mänga blåsor, är bara lite orolig för att det är så pass olika stora. Men egentligen är jag väl mest spänd inför själva ivf-resultatet och hittar på andra saker att oroa mig för Måndag tycker jag också låter troligt, men vi får se vad de säger på RMC imorgon

emsm: Massor av tack! Jag ska göra mitt bästa för att slappna av 8 dagar, var det inklusive ägglossningssprutan eller utan? Är lite nervös att bästa dagen för äggplock egentligen ska vara under helgen och att vi därför ska få sämre ägg... 

• g l i m r a

Men då är allt klappat och klart för en IVF när vi kommer dit? Det är mer planering om metod och sen sätter man igång direkt eller? Ja har inte gjort VUL sen sensommaren så det får jag kanske göra igen då.
    Cathy: du sätter igång på denna cykeln nu då lr nästa beroende på vilken dag du är på? Jag har räknat ut att ja kommer va på cd 15-17 ungefär så då borde ja väl kunna starta direkt?
    Hoppas som ni säger att det går fort nu.. Har ju bara väntat drygt tre år så 4 veckor borde bli en baggis,ha

• emsm

Pållan:
    hmmm...enligt min kalender började jag spruta den 12/1. Sista sprutan den 23/1 och äggplock den 25/1. Så inte alls 8 dagar..sorry. Men det gick hejdundrans fort när jag väl började med sprutorna. Jag fick ta nässprayen i typ FEM VECKOR...höll på att gå sönder. Så sprutorna var en välkommen förändring!
    Bara att fråga om du undrar mer!

LYCKA TILL!!!

• Erica b
    Cathy skrev 2011-02-08 09:43:23 följande:
    Vet ni tjejer jag hade marddrömmar inatt om den här långa metoden. Jag var så inställd på att få köra korta att jag blev helt paff när de inte gick..Jag vet inte varför men jag är så skraj för nedregleringen.

pållan; spännande att du redan är igång med din första ivf! Det ska nog gå bra med ÄP! Jo, jag förstod att de har många patienter nu i Linköping och därför erbjuder de väl långa för de flesta som bara kan köra den. Jag har BIM imorgon eller torsdag, vi gjorde ju en till insemination nu i januari (ostimulerad) och jag hoppades naturligtvis på den men nu känns det tyvärr som att den inte har fungerat. Så, jag börjar väl spraya i slutet av februari. 
    Du pållan, hur har det gått med dina sköldkörtelvärden? Vilken dos Levaxin tar du? Jag tar ju levaxin också, vilken tur att jag var lyhörd för mina symptom och gick till husläkaren. Men problemet är att min husläkare inte vet så mycket om hypotyreos och har lämnat över till mig att bestämma dosen..borde söka mig till en endokrinolog. Var går du?

Erica b; din nedreglering gick rätt bra eller hur? Jag är skraj för min...
    Hoppas att du har många fina äggblåsor!  

KRAM till alla!
    Inge fara med nedreglering, ja hade lite biverkningar men det var helt hanterbart! va inte orolig! Lite biverkningar är bra för annars går man o inbillar sej att man INTE är nedreglerar o man vill ju inte hålla på i 2 månader sm vissa stackare fått göra! O när du sätter igång går allt så sjukt fort!
    g l i m r a skrev 2011-02-08 11:04:01 följande:
    Hej alla.. Väntar fortfarande på första besöket 9/3 känns som en evighet dit:( nån som kan berätta vad som händer första gången?
    jag fick en kort info om allt o vilken metod de tänkt ut för oss, sen fick ja göra ett vaginalt ultraljud där de konstaterade att ja tränat bort min PCO(?) Satte startdatum, gick hem. Ta med frågor du har på ett papper! Du glömmer när du sitter där! =)

Jag har tagit 6 sprutor monopur -24 äggblåsor funna idag,12 i varje äggstock =) 7-10 mm stora.
    Ska öka dosen menopur till 225 enheter om dagen  o upp till RMC på fredag den 11 feb igen.
    Ja va inne o ute på 10 min idag, de är inte lika stressade när man plockar ägg va, huga??

kämpa på!!

Kramis <3
  • emsm

Erica b:
    De va välldans trevliga och "långsamma" vid äggplockning OCH tillbakasättningen! Man får tid på sig, att vänta och ta det lugnt.
    Så det behöver du inte vara orolig över! De är hur snälla som helst tyckte både jag och maken!
    Lycka till!

• Erica b
    emsm skrev 2011-02-08 13:59:24 följande:
    Erica b:
    De va välldans trevliga och "långsamma" vid äggplockning OCH tillbakasättningen! Man får tid på sig, att vänta och ta det lugnt.
    Så det behöver du inte vara orolig över! De är hur snälla som helst tyckte både jag och maken!
    Lycka till!
    Tack =) idag var de så stressade att ja blev lite nervös, man ä ju inte så katig där uppe =)
  • FRU  LILA

Kul Erica b att du hade många äggblåsor. Kanske blir äggplock nästa vecka då?! Tror jag skrivit det tidigare, så tjatigt hihi.

Håller med emsm om äggplock. De tar det väldigt lungt och man får ligga i deras sjukhuskläder i en säng och drick saft i mängder. Men de tar hand om en bra under tiden. Har även bra koll på en efteråt också innan man får gå hem. Kan skriva så långt inlägg om detta så jag stoppar här känner jag för er skull haha.

Vi är många i tråden och TS är inte kvar. Tänkte om vi skulle skriva lista seperat och ha koll på varandra under våra IVF/insemination försök?

• emsm
    FRU LILA skrev 2011-02-08 14:13:25 följande:

Kul Erica b att du hade många äggblåsor. Kanske blir äggplock nästa vecka då?! Tror jag skrivit det tidigare, så tjatigt hihi.

Håller med emsm om äggplock. De tar det väldigt lungt och man får ligga i deras sjukhuskläder i en säng och drick saft i mängder. Men de tar hand om en bra under tiden. Har även bra koll på en efteråt också innan man får gå hem. Kan skriva så långt inlägg om detta så jag stoppar här känner jag för er skull haha.

Vi är många i tråden och TS är inte kvar. Tänkte om vi skulle skriva lista seperat och ha koll på varandra under våra IVF/insemination försök?

låter bra! fixa du så hänger jag på ;)
  • FRU  LILA

Ja jag kan göra en under dagen om ni vill. Tråkigt att det inte går att skriva den upp vid trådstart så vi hittar den lättareRynkar på näsan

Svar på tråden rmc linköping - ivf