• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Rödnäbba

Ja, det duger lika bra som "snopp". På tiden att tjejer får ett vedertaget ord på sitt könsorgan. Det är viktigt!

• snillis

Nej, jag hatar det men använder det ändå eftersom både maken och de på dagis gör det. Det skulle bli så förvirrande om jag sa nåt annat.

• Lexikon

Jag gillar det inte, men jag använder det. Det är bra att det finns ett ord motsvarande det oladdade "snopp" och när både SAOL och förskolorna har anammat det så känner inte jag för att sträva emot.

Inför förlossningsfrihet i HELA Sverige! www.facebook.com/&ref=ts
  • Primrose

Jag röstade nej. Men kanske kommer man att bli mer van vid det så småningom. Om jag skulle få en dotter skulle jag nog tycka att snippa var ett bra ord att använda. Vagina eller muff ... nja.
    Min mormor kallade mig för sin lilla "snoppa". Och jag brukade tycka att det var litet genant.Drömmer
    Hon brukade också kalla mig för sitt "hjäretgryn". Så nu vet jag, tack vare Towandas inlägg, att snippa är likställt med hjäregryn.

• CeeJay

Ja, jag tycker det är helt ok. Inget konstigt, mest en massa bokstäver sammansatta och man vet vad det betyder. I början var det ovant, precis som alla andra "nya" ord men nu är det ingenting jag reflekterar över.

GAFFELTRUCK däremot är ett superfult ord

• sessessa

Avskyr ordet, kommer aldrig vänja mig vid det.
    Skulle ändå vara duktig och lära mina tjejer på 2år att det heter just SNIPPA.
    Det gick inge vidare, på grund av deras taskiga uttal..
    Säger jag -Kan ni säga Snippa?
    svarar dom - Fitta
    Och det sistnämnda är inget ord vi använder i vanliga fall, vi säger Puppa, de låter lagomt gulligt

• Primrose
    Primrose skrev 2010-07-27 20:52:38 följande:
    Jag röstade nej. Men kanske kommer man att bli mer van vid det så småningom. Om jag skulle få en dotter skulle jag nog tycka att snippa var ett bra ord att använda. Vagina eller muff ... nja.
    Min mormor kallade mig för sin lilla "snoppa". Och jag brukade tycka att det var litet genant.Drömmer
    Hon brukade också kalla mig för sitt "hjäretgryn". Så nu vet jag, tack vare Towandas inlägg, att snippa är likställt med hjäregryn.
    snoppa är likställt med hjärtegryn ska det ju vara!
  • liten jordgubbe

Gillar det inte men har börjat använda det av praktiska skäl....... Innan sa vi mufla, men det passade minsann inte på min dotters gamla dagis. Fick en ordentlig tillsägning av personalen att det faktiskt är snippa som gäller..... Orkade inte bry mig så nu är det snippa här hemma också.

Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?