• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Lady Namárië
    sys skrev 2010-07-31 12:11:38 följande:
    Ja, men vad är det för fel på Kissen, slidan, framstjärt.

Men ja, kärt barn har många namn. Likaså kvinnans könsorgan.

Jag känner inte att det är något fel i att prata om saker och ting som det de faktiskt är.

Man har omnämnt kvinnans kön som så många andra saker än "snippa" i hundratals år, varför måste man börja säga något annat nu? 
    Kissen: Katt eller kiss beroende på uttal. Det senare är inte ett namn på könet, utan en referens till att man kissar med snippan. Jag skulle köpa det om man kallade snoppen för "kissen" också, men det verkar det inte vara många som gör.

Slidan: Ingen benämning på de yttre könsdelarna, som ju är det relevanta i sammanhanget.

Framstjärt: Förutom att det är vidrigt fult (och antyder att flickor inte har något kön, bara en förlängd stjärtskåra) är det ju helt galet. Då skulle man väl lika gärna kunna säga nedernaveln eller mellanarmbågen?

"Kärt barn har många namn" skriver du, och visst är det så. Men problemet med flickors kön är ju att det inte har (haft) något vedertaget, oladdat namn ALLS. Snippa har ändrat på det, och det är så enormt viktigt att det får komma i samma otvungna bruk som snopp.
    So say we all
  • Denebola

Jag känner inte att det är något fel i att prata om saker och ting som det de faktiskt är.

Man har omnämnt kvinnans kön som så många andra saker än "snippa" i hundratals år, varför måste man börja säga något annat nu? 
    Slidan är bara en del av det kvinnliga könet. Snippan täcker liksom in allt.

Eller har du blygdläppar och klitoris inne i slidan?

Kärt barn har många... icke-namn.

I övrigt håller jag med Lady Namarie.
  • Pyris

Nej, jag avskyr ordet. Jag har verkligen försökt att använda det, men det går bara inte. Tycker det låter så jäkla larvigt och det gör barnen med. Och säger man snipa så brister dom ut i asgarv.

• Rödnäbba

Snippan är ett bra ord eftersom det är neutralt och täcker hela könet. 

Att använda flera olika ord skapar förvirring och osäkerhet kring det kvinnliga könet. Därför är det bra att alla använder samma ord eller åtminstone klart vet vad ordet betyder. 
  • sys

Tack för alla trevliga påhopp, känns jättebra att skriva i forumen på Familjeliv! Yay!

Min personliga åsikt är att jag inte använder snippa.

Så jag slår ett slag för vulva. Är ett riktigt vackert ord utan någon som helst dålig klang! 

odi et amo
  • sys
    Pyris skrev 2010-07-31 12:31:03 följande:
    Nej, jag avskyr ordet. Jag har verkligen försökt att använda det, men det går bara inte. Tycker det låter så jäkla larvigt och det gör barnen med. Och säger man snipa så brister dom ut i asgarv.
    Tack! Det känns som att jag kommer att göra det också den dagen min dotter börjar ifrågasätta saker och ting..

odi et amo
  • TheCoopers
    sys skrev 2010-07-31 14:09:21 följande:
    Tack för alla trevliga påhopp, känns jättebra att skriva i forumen på Familjeliv! Yay!

Min personliga åsikt är att jag inte använder snippa.

Så jag slår ett slag för vulva. Är ett riktigt vackert ord utan någon som helst dålig klang! 

hahah det är bara låta det rinna av dig !

Vi använder inte heller ordet snippa och mina barn verkar ha klarat sig ganska bra ändå Vi säger puppa .. det var stora tjejen som började och så fortsatte vi.

No big deal !

Våga vägra Snippa !!
    I'm the me I choose to be ...
  • sys
    TheCoopers skrev 2010-07-31 14:38:20 följande:

hahah det är bara låta det rinna av dig !

Vi använder inte heller ordet snippa och mina barn verkar ha klarat sig ganska bra ändå Vi säger puppa .. det var stora tjejen som började och så fortsatte vi.

No big deal !

Våga vägra Snippa !!
    JA!!! VÅGA VÄGRA SNIPPA =)

Även om det är helt OK att andra säger det. Men bli inte chockade när min dotter inte har en aning om vad ni pratar om! 
    odi et amo
  • TheCoopers
    sys skrev 2010-07-31 14:40:54 följande:
    JA!!! VÅGA VÄGRA SNIPPA =)

Även om det är helt OK att andra säger det. Men bli inte chockade när min dotter inte har en aning om vad ni pratar om! 
    hahah hon kommer lära sig det ordet på dagis
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?