• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Trialanderror

Jag får lust att slå sönder huvudet med ett brunnslock varje gång jag hör ordet snippa.
    Specillet om en vuxen människa använder ordet... Fast då vill jag oftast använda brunnslocket på denne istället.

• linjes

Nää jag gillar inte ordet och använder det således inte heller

• rasajj
    Faile skrev 2010-07-28 15:00:14 följande:
    Kallar du pojkars kön också för kissestjärt?
    kissepillen
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • MammaÄrJag
    Trialanderror skrev 2010-07-28 15:41:33 följande:
    Jag får lust att slå sönder huvudet med ett brunnslock varje gång jag hör ordet snippa.
    Specillet om en vuxen människa använder ordet... Fast då vill jag oftast använda brunnslocket på denne istället.
    Haha.. Skrattande
    Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-17
  • Mellen73
    Faile skrev 2010-07-28 13:48:21 följande:
    Jag tycker vi kallar allt för stjärt, varför krångla till det?
    Bajsestjärt, kissestjärt, rapstjärt, tåstjärt, fingerstjärt, hörselstjärt osv. Och gaffeltruck för pinnebil.
    Japp, så får det bli
    skrattar så jag gråter!!!!
    rasajj skrev 2010-07-28 15:01:40 följande:
    vad anvander en liten pojke sitt kon till om inte for att kissa?
    dra i, onanera, leka ubåt etc
  • Euforia

Nej. Jag har aldrig använt den manliga motsvarigheten heller (drar mig t.o.m. för att skriva det).
    Jag säger "könsorganet". Det är lagom sterilt.

• rasajj
    Mellen73 skrev 2010-07-28 16:13:34 följande:
    skrattar så jag gråter!!!!
    rasajj skrev 2010-07-28 15:01:40 följande:
    vad anvander en liten pojke sitt kon till om inte for att kissa?
    dra i, onanera, leka ubåt etc
    Och det kan inte flickan gora om man kallar det 'kisse' nanting?
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
  • Styx

Jag säger fia. Vet faktiskt inte vart jag fått det ifrån. Men min son tycker det är jätte kul att säga "titta mammas fiiiiiiiaaaaaa" :)

• sopes alva

snippa låter uruselt för kvinnliga organet!!varför göra det til en löjjlig grej??är det ett ord ens?

• Denebola
    sopes alva skrev 2010-07-28 17:31:41 följande:
    snippa låter uruselt för kvinnliga organet!!varför göra det til en löjjlig grej??är det ett ord ens?
    Vad har du som är ett bättre förslag som inkluderar hela det kvinnliga könsorganet, som är neutralt och inte stötande, och som passar för barn (och vuxna) att använda?

På vilket sätt är snippa löjligt? Är snopp också löjligt?

Snippa är inget nytt ord, som många tror. Det är bara mer utbrett och diskuterat nu.
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?