• SilverEmma

Gillar du ordet "snippa"?

Nå?

Själv gillar jag det inte alls. Det känns inte naturligt att säga men det beror antagligen på att jag inte växt upp med det, vilket jag tror gäller för många i min generation. Men jag använder det ändå, för jag tror att det kommer bli naturligt när våra ungar är äldre & får barn själva. Men jag tror aldrig jag kommer vänja mig vid det.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?
  • Jävelunge
    Rödnäbba skrev 2010-07-28 12:52:32 följande:
    Ja, kissestjärt låter ju mycket mindre löjligt...
  • Faile
    Lingonflickan skrev 2010-07-28 12:34:43 följande:
    Jag tycker då det låter vulgärt om ett barn skulle använda vulva, vagina eller penis. Själva säger vi inte snjutt utan snopp samt kissestjärt.  Det är inte svårt att förstå vad barnet menar med dessa två ord så varför skulle det vara så problematiskt. Jag kommer Aldrig använda snippa, Aldrig nånsin. Tycker det låter vedervärdigt och utomordentligt fånigt. (t.o.m löjligt)
    Du skämtar?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Jag tycker vi kallar allt för stjärt, varför krångla till det?
    Bajsestjärt, kissestjärt, rapstjärt, tåstjärt, fingerstjärt, hörselstjärt osv. Och gaffeltruck för pinnebil.
    Japp, så får det bli

• logg81

Nej... och jag använder det inte.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Lingonflickan
    Rödnäbba skrev 2010-07-28 12:52:32 följande:
    Ja, kissestjärt låter ju mycket mindre löjligt...
    Det talar om för min dotter precis vad hon använder den till. Och som jag påpekat så är det så man sa när jag var barn i de trakter jag kommer ifrån.
    Faile skrev 2010-07-28 13:46:23 följande:
    Du skämtar?
    Skämtar??? Vad skulle jag skämta om?
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • noraa
    Lingonflickan skrev 2010-07-28 14:42:53 följande:
    Det talar om för min dotter precis vad hon använder den till. Och som jag påpekat så är det så man sa när jag var barn i de trakter jag kommer ifrån.
    Du skämtar?
    Det är det som är problemet. Kvinnans könsorgan är inte endast till för att kissa med. Frågan är varför du vill betona det användingsområdet när det gäller flickor men inte när det gäller pojkar. I konsekvensens namn borde du säga kisse-snopp också, men det gör du inte. Varför? Och vad kallar du en vuxen kvinnas kön för?

Små flickor har samma rätt till sitt kön som små pojkar, att hävda att flickors kön bara är till för att kissa med är förtryck.
  • Faile
    Lingonflickan skrev 2010-07-28 14:42:53 följande:
    Du skämtar?
    Kallar du pojkars kön också för kissestjärt?
  • rasajj
    noraa skrev 2010-07-28 14:52:52 följande:
    Det är det som är problemet. Kvinnans könsorgan är inte endast till för att kissa med. Frågan är varför du vill betona det användingsområdet när det gäller flickor men inte när det gäller pojkar. I konsekvensens namn borde du säga kisse-snopp också, men det gör du inte. Varför? Och vad kallar du en vuxen kvinnas kön för?

Små flickor har samma rätt till sitt kön som små pojkar, att hävda att flickors kön bara är till för att kissa med är förtryck.
    vad anvander en liten pojke sitt kon till om inte for att kissa?
    The problem is not that people are taxed too little, the problem is that government spends too much.
Svar på tråden Gillar du ordet "snippa"?