saltgurkan skrev 2010-11-25 14:20:37 följande:
oj, jag nojjar inte så värst med maten, eller snarare har det gått i perioder. vissa perioder har jag varit toknojjig och i princip bara levt på grytor där allt är kokt till förbannelse hahahaa men nu är jag inne i en lite lugnare period när jag äter det mesta, även rökt skinka och annat. Dock har jag varit väldigt nojjig med alla sorts läkemedel och tokvägrat allt (till och med tabletter som min läkare skrev ut till mig som han sa skulle ev. förhindra missfall hahahaa) Har även haft nolltolerans mot alkohol och cigaretter (är väldigt stolt att jag slutade på dagen "positivt grav-test" efter 15 års rökning).
Har dock en bekant som är gravid och både röker och dricker vin, hur ser ni på det?
Jag blir väldigt provocerad av det och undviker att träffa henne helt, har till och med avstått från att gå på fester när jag vet att kommer vara där.. är jag löjlig?
Nej, tycker inte du är löjlig. Man blir ju såklart extra känslig för sånt när man själv gör allt för att försvara det lilla liv i magen. Jag blir provocerad av sånt, absolut!
Fy, vad duktig du är som slutade på studs! Imponerande!
Hur ska ni göra/ har ni gjort m influensavaccin? Jag har bestämt mig för att ta. Tydligen så har även bebis lite skydd när den kommer ut och det känns tryggt. Kanske man känner sig ngt lugnare när man åker i rusning på 4:an

.
Sist tyckte jag det var läskigt i början när folk kom nära vagnen eller hostade i närheten osv i början. Kanske bara är ngn instinkt man har. L föddes ändå i maj, så det var ju inte RS-tider eller så....