Ninus skrev 2010-11-19 17:20:38 följande:
Uuuu, läskigt att få sådana besvär med amningen. Stackarn.
Roszi, vi går oxå hos Prima Liv på DS! Vi var på den där 4-timmars föreläsningen i fredags. Tycker den var himla intressant, väldigt förtroendeingivande BM. Sista timmen var det ett par tjejer från BB som pratade om amning och första tiden efter förlossningen. Tyvärr var jag så trött då efter all annan info så jag orkade bara lyssna med ena örat. Synd, förlossningen är ju förhoppningsvis över efter ett antal timmar men amningen ska man syssla med ett tag. Tycker ändå det är svårt att fokusera på tiden efter förlossningen just nu.
Ska oxå kika på produkter utan massa "tillsatser". Tack för tipsen LadyMy!
Ha en trevlig helg allihop!
Ja vad bra! Vi skall på föreläsning på torsdag på DS. Fast vi skulle egentligen gått på den föreläsningen som du gick på (dagtid) men vi rörde i hop Prima livs egen föreläsning med Danderyds förlosnings egen, så nu bokade vi in den i kalendrar och allt och det blev svårt att ändra. Fast vad jag förstod så är det ungeför samma upplägg, men bara 3 timmar. Det kommer i alla fall barnmorskor från förlossningen och pratar bl.a. om Danderydsmodellen. Att man inte skall behöva hålla på merän i 12 timmar, låter mkt intressant..
Vad gäller amning så har jag tidigare tänkt att det löser sig väl, men nu har jag hört så många som haft problem med mjölkstockning (som man tydligen kan bli jättsjuk av) och sår mm så nu kändes det som en god idé att gå på en kurs tyckte jag. Verkar vara mkt teknik inblandat.
Vad gäller profylaxkursen som vi bokat så kändes det mer som en bra förberedelse för oss som par. Sedan vet man ju ändå inte vad som händer, det kanske blir akut kejsarsnitt. Tror det bara är att hänga med i svängarna när det är dags, det kan bli hur som, bara bebben kommer ut och mår bra så.
Jag tycker nakenheten känns mest läskig, att det kanske blir många människor som står runt en, det känns läskigare än smärtan. Fast man lär väl glömma bort det när det väl är dags.Hoppas jag!! Ja nu närmar sig förlossningen med stormsteg för mig, i dag är det 2 mån i dag till BF. Nu längtar jag efter att se den lille och efter att få tillbaka min rörlighet!! Numer är långpromenad att gå 1 km!