• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • saltgurkan

Kom på en sak till...

är det någon mer än jag som "boar" eller vad det kallas för? plötsligt duger ingenting längre, jag tycker plötsligt att vår lägenhet ser hemsk ut och jag vill att vi tar dit någon som kan måla om hela lägenheten, slipa alla golv, kakla om badrummet, eller helst bara flytta!! Jag gick förbi vår bokhylla igår och fick panik över att det var så "stökigt" började sortera alla böckerna i färgordning, men kom bara halvvägs för att jag orkarde inte längre. När min man kom hem hittade han mig hysteriskt gråtande för att det nu var ännu stökigare och jag kommer aldrig hinna göra klart allt och hur mycket jag än försöker så kommer det aldrig se ut som ett uppslag ut någon glassig inredningstidning whäääää och riktigt snor-ful-gråt...
    detta var igår, i förrgår samma incident fast med ett försök med nya soffkuddar... och dagen innan något annat.

jag vet att jag är helt knäpp och kan ju skratta hysteriskt åt det och många andra heeelt ologiska beteenden... efteråt. Eller ibland inser jag hur knäpp är när jag fortfarande gråter så att det blir någon form att galen skrattattack/snor-hulk-gråt..man är inte alltid så charmig hahahahaa

Det är ett under att min man står ut med mig.

• saltgurkan

Trodde man kunde se inläggen samtidigt som man gjorde ett tillägg, men det gick inte, upptäckte även att man inte kan ändra i texten utan bara göra helt nya tillägg. För att det inte skall bli så väldigt många så gör vi en nedan så kan väl alla lägga till som vill tills vi har en så upptadaterad som möjligt så lägger jag den överst sen, ok?

BF-LISTA

Haligh 25/12
    Ninus 10/2
    Saltgurkan 6/3  (flicka)

• Haligh

Vi har flyttade till större i september och det finns hur mkt som helst att fixa med, inte renovering men allt annat pyssel, inte satt upp en gardin än..men jag som aldrig varit särskilt pedantiskt torkar lister och putsar kranar så killen min undrar vad som hänt kanske är min boar-sida, inte tänkt på det! Sover uruselt nu, skittrött om dagarna. Svårt att ligga bekvämt och det sprattlar och far..har alltid haft problem med sömn, lättstörd och svårt att somna om. Mkt på jobbet med, en annan har inget jobb som man kan få havandeskapspenning och inga krämpor så sjukskrivning är inte aktuellt. Funderar lite på att gå ner lite i tid men jag får se...Det händer så mkt vecka till vecka nu, växer så det knakar! Tycker själv inte att jag blivit så känslosvallande, är rätt hetsig och gör det mesta i högt tempo, känner att jag är lite lugnare och det är nog nyttigt för mig att bli tvungen att tagga ner lite Ses gärna, vi får inte vänta för länge så jag hinner få ganska flexibel och eftermiddagar går oftast bra (förutom tisdagar) Underbart med NY!! Hoppas du får det kanonbra, shoppa inte för mkt kläder som du snart inte kan ha bara

• NyaMy

Åh, ha det super i NYC saltgurkan!
    Var där senast när vi förlovade oss 2008 och jag längtar verkligen dit igen! Ni kanske har dagarna fullproppade, men om inte så gå och ät på TAO om ni inte varit där. Åh, lyllos!

• Ninus

Haha, du har ju precis kommit hem från Paris Lilla My. Inte fy skam det heller! :) Hade ni det bra?

Jag blir oxå avundsjuk på NYC! Min syster bor där, men det är 5 år sedan jag var där sist. Det har blivit sista åren (brukar bli en gång per år) att hon kommit hem istället. Å nu lär det ju dröja, inte läge att sitta 8h över Atlanten innan bäbben blivit lite större iaf. Det är en pojke vi ska få btw! :D

Jag boar oxå!!! Allt ska målas om och soffkuddarna blir bara inte helt bra hur jag än gör! Ska till IKEA när jag skrivit färdigt det här och kika på tavelramar till soffhörnan. Tänkte oss svartvita bilder på gamla klassiska skådisar, typ Ingrid Bergman. Vi gillar film, så filmtema måste det vara!

Gråtattacker, ja herregud! Vi var precis på mvc-besök och i väntrummet satt en nybliven familj med jordens minsta bebis, 6 dagar gammal fick vi veta sen. När den började gny började jag storböla och precis då blev vi såklart inropade till barnmorskan. Helt galet, det är som att sätta på en kran, omöjligt att stoppa. Fick hulkande försöka förklara att jag inte alls var ledsen utan det var bäbisens fel. :)
    Allt såg iaf bra ut och fr o m nu hör vi tydligen till förlossningen om nåt skulle hända. :-O

Hur länge är ni borta Saltgurkan? Kan vi inte bestämma nån fikadag när du är tillbaka?  Vore så kul, har ingen i bekantskapskretsen som är gravid.
    Är det mkt billigare att shoppa vagn i USA? Kanske läge att kolla upp... Har inte riktigt orkat sätta oss in i barnvagnsdjungeln än. :-/

BF-LISTA

Haligh 25/12
    Ninus 10/2 (pojke)
    Saltgurkan 6/3  (flicka)

• NyaMy

Ja, Paris var super! Vi hängde mest runt, åt gott, bodde bra och strosade omkring i Marais. På tal om gråt så blev jag nästan hysterisk när vi stod i säkerhetskontrollen, det tog sjukt lång tid och efter ett tag så var det 5 min till vårt plan skulle gå. Jag blev livrädd att vi inte skulle hinna med eftersom sonen var kvar hemma. Mannen försökte lugna mig och sa att det var fler svenskar i kön och de dessutom checkat in bagage, men efter ett tag så bara lämnade jag mina saker till mannen och gick förbi hela kön i panik. Sen började jag gråta när vi kom på planet . Jag grät även hos BM när jag skulle prata om min amning som gick åt skogen sist (men det kanske jag redan sagt?!, glömsk är man oxå...)

Ses gärna om jag bara kommer ifrån den dag vi bestämmer.

Vi kommer troligen köpa en Phil & Ted's eftersom sonen kommer vara så liten. Behåller nog ändå Buggan o köper ståplatta och sen har vi en Maclaren oxå. Frågan är vart alla ska få plats....

Hos oss är det mannen som börjar boa, han har blivit helt störd över vårt badrum. Det ska tydligen kalkas om och badkar ska bytas osv (fast de som bodde innan gjorde det 2008). Försöker hejda honom .

BF-LISTA

Haligh 25/12
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Saltgurkan 6/3  (flicka)

• NyaMy

Är förresten så stressad nu så sammandragningarna kommer allt oftare. Situationen på jobbet är ohållbar. Pratade med chefen igår så hon är medveten om hur jag mår. Hoppas på att slippa sjukskriva mig, ev är jag hemma någon dag och ser om det blir bättre. Hoppas på att vi ska få in en vikarie inom kort (jobbar ju bara 50%, men har inte kunnat lämna över något ännu).

• Roszi

BF-LISTA

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Saltgurkan 6/3  (flicka)

*Vi ville veta könet på UL men det gick inte att se, tydligen en krabat med mkt integritet ! Ul sköterskan sade dock först att hon trodde det var en "tös" men tog tillbaks det sedan. Babyn hade liksom sina benen för.Jag är dock otroligt nyfiken och det känns lite opersonligt att säga krabaten, babyn etc. Tycker att det är synd att det inte görs ett tillväxtultraljud här i Stockholm som det görs i Skåne runt v 30. Borde ju även kännas skönt att få veta att allt är bra där inne.

Jag har innan Ul trott att det är en pojke. Men den känslan kom efter "alla andras åsikter" om att jag nog får en pojke eftersom jag inte mått illa. Nu har jag kollat runt och har kompisar som mått illa och fått pojkar och fått flickor och inte mått illa, så det där är bara myt.

På tal om att boa in sig det känner jag igen! Jag vill mest vara  hemma just nu men blir irriterad på sådant som inte blivit fixat i lägenheten. Jag och sambon flyttade in för 1½ år sedan men fortf finns saker osm inte är inhandlade etc typ gardinstänger i alla rum, tavlor etc. Vi skall också göra om kontoret till ett mer barnanpassat rum och jag har varit "mkt starkt drivande" i  att vi måste fixa allt Nu, trots att det fortf är gott om tid till babyn kommer i januari.Dessutom kan man ju sätta upp en gardinstång även efter babyn kommit, men jag vill hälst att allt blir på topp Nu.

• Ninus

Hej och välkommen Roszi! Kul att vi blir fler!

Vi bestämde barnvagn i helgen! Gick förvånansvärt enkelt. Vi gick in med inställningen att det nog är svårt att inte hitta en bra vagn. Jag menar, vi överlevde ju för 30+ år sedan utan massa stötdämpning, all-terrain-hjul och coolaste färgerna på vagnen... Det blev hur som helst en Teutonia kombivagn, med svängbara framhjul (eller bakhjul, den går att vända) och handtag som går att höja mycket (bra för långa mig). Ska åka förbi innan jobbet imorrn och beställa. Upp till 12 veckors leveranstid, så det gäller att sätta igång!
    Funderade på en sak, man måste betala 30% handpenning när man beställer. Får man tillbaka dem om nåt händer med graviditeten innan vagnen kommit tro? Känns hemskt grymt att behöva betala så mycket pengar för något man kanske aldrig kommer ha användning för då. Ska nog fråga imorrn, bara för att.

Idag är jag ledig och ska bara ta det lugnt. Nice!

Lady My, hur går det med dina krämpor? Tufft att ha det så stressigt på jobbet. :( Hoppas du tar hand om dig.

Vi hörs vidare ang. fikadate!

• NyaMy

Ninus, Jag frågade när vi beställde vagn till sonen och då var det inget problem om något hemskt skulle hända.

Har varit hemma sjukskriven två dagar. Lämnade prover i morse och har läkartid på torsdag. Vill säkerställa så allt är ok. Bara jag tänker på jobbet får jag sammandragningar nu, helt sjukt, tycker inte ens jag känner mig stressad.... Jag hoppas på att slippa sjukskrivning, dels för att jag vill jobba, dels ekonomiskt. Blir jag ändå sjuskriven så är det såklart bäst så. Har redan gråtit och nojjat över detta (jajamen, en ny gråtattack ), så tänker inte stressa upp mig mer över det. De har förresten anställt en vikarie nu .

Välkommen Roszi!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?