Roszi skrev 2010-11-08 22:20:21 följande:
Heej
Jag tycker också det vore kul och ses men är kan inte på torsdag, men gärna längre fram om det blir uppskjutet eller om ni vill ses fler ggr.
På tal om barnvagn, många sittvagnar kan inte vändas mot föräldern. Tänk på det och fundera över om det är viktigt för er, att kunna ha ögonkontakt även då barnet är större och sitter, för mig är det viktigt och då gick många vagnar bort.
kolla t ex;
www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/hektis...
Hälsar Roszi
Jag läste artikeln, den var väldigt bra och välskriven. Jag får genom mitt jobb träffa många intressanta personer så som läkare och forskare inom många olika områden, bland annat hjärnan. Jag har också uppmärksammat det faktum att man inte skall överstimulera barn oavsett ålder med för mycket aktiviteter och stökiga miljöer. Pratade faktiskt med en annan framgångsrik forskare inom samma ämne ang just framåtvända barnvagnar, och hon påpekade att även om barnet är vänd mot föräldern så ser den väldigt mycket mer och får många sinnesintryck ändå, så man är inte "säker" bara för att man har en bakvänd vagn. För att citera henne själv så sa hon vidare;
"oavsett om man har en barnvagn som är vänd mot eller från en så skall man inte överaktivera sina barn och försöka i möjligaste mån umgås med sina barn (ganska logiskt faktiskt). Men det är klart, det absolut optimala vore förstås att ha en vagn som är vänd mot en och sedan bara gå långa promenader i skogen och samtala med din lilla hela dagarna och möjligtvis bara avbryta det för lite fiolspel och ekologisk mat, men i ärlighetens namn vems liv ser ut så? och dessutom detta barn KANSKE visserligen blir intelligent, men har svårt att knyta nya kontakter och svårt att vistas i "normala" miljöer så som dagis mm. Älskar man sin barn och försöker göra sitt bästa, så är det det absolut bästa för barnet"
Så jag hade tänkt älska mitt barn så mycket det bara går och göra mitt bästa, så får jag hålla tummarna att det går bra helt enkelt