• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Bor på Kungsholmen, men går hos mamma Mia söder, hade varit tidigare på cellprov så det var därför jag ringde dit, jobbar bredvid så det är rätt praktiskt så. Min sambo bjussar väl inte till jättemkt heller, jag gillar BM men hon tittar liksom inte ens på honom... Såna här forum bidrar nog till att man tar reda på det mesta man undrar! Nu är jag på väg att kika på en Moseskorg som jag tänkte att den lilla ska sova sött i o sen ultraljudet..hoppas innerligt att blödningarna inte beror på något obehagligt!!!

• NyaMy
    Haligh skrev 2010-09-22 13:58:19 följande:
    Bor på Kungsholmen, men går hos mamma Mia söder, hade varit tidigare på cellprov så det var därför jag ringde dit, jobbar bredvid så det är rätt praktiskt så. Min sambo bjussar väl inte till jättemkt heller, jag gillar BM men hon tittar liksom inte ens på honom... Såna här forum bidrar nog till att man tar reda på det mesta man undrar! Nu är jag på väg att kika på en Moseskorg som jag tänkte att den lilla ska sova sött i o sen ultraljudet..hoppas innerligt att blödningarna inte beror på något obehagligt!!!
    Hur gick UL?
  • Haligh

Det gick bra, tappen såg fin ut! Men usch för gynundersökningar, inte är det trevligt inte skulle vara uppmärksam bara! Annars mår jag jättebra, har inte haft ont i huvet alls och inte mått illa ens i början! Känner en del av fogarna så jag får ta det lugnare på promenaderna. Men herrejistanes vad magen växer snabbt nu; tyckte det var så trist att det knappt syntes nåt men sista månaden har den vuxit enormt...och tre månader kvar nu

• Ninus

Hej igen!

Igår var vi hos BM och allt såg fint ut. det var mest samtal om hur jag mår, men vi fick även lyssna på bäbbens hjärtljud! Wow!!! Den mår tydligen hur bra som helst och nu kan jag känna varje dag hur den rör sig. V21 idag.

Oj Haligh, har du inte behövt köpa mammabyxor förrän nu?! Jag har haft mina i en månad snart, såååå skönt!! Den där gummisnodden i vanliga byxorna bara skär in och är jobbig. Mammabyxor är som en enda lång kram! Once mammabyxa, alltid mammabyxa!!!

Sitter på jobbet nu, alldeles för tidig. Jobbar i Bromma och tänkte svänga förbi XXL Sport som öppnar idag vid Bromma Blocks och köpa en cykel som de annonserat om. Jo tjena, det var fasen i mig kö till månen! Frågade dem längst fram, de hade stått i över två timmar!!! Vad trodde jag?   Cykeln kostade 1500kr istället för 5000 så man borde kanske fattat att fler var intresserade...

Kram på er!

• Haligh

Visst är det coolt att höra hjärtljud!! Låter som en galopperande ponny tycker jag Högre byxor har inte funkat på ett tag men låga jeans...med god vilja. Har ett par idag med en snodd i, ångrar att jag tog dem för det nyper som tusan när jag sitter Har ni förresten funderat över hur länge ni ska jobba? Nu e jag lite före er, men jag tycker det är jättesvårt att veta! Mår ju jättebra nu men känner att mitt engagemang inte är riktigt vad det brukar vara...ett par, tre v innan bf tror jag!

• jenne7502

Mammabyxor är den stora räddningen! Jag är supernöjd med mina svarta mammatreggings från H&M. Det är nästan så att det till och med känns lite snyggt ibland... trots att precis alla mina kroppsdelar har vuxit. Började använda mammabyxorna i v8 redan, då fick jag inte upp mina vanliga jeans över låren längre. När jag hade mitt MA i vintras hann jag gå upp 7 kilo  - vi fick veta om missfallet i v11.  Tack och lov hann jag gå ner alla sju kilo innan jag blev gravid igen. Den här gången tänker jag inte ens väga mig, känner att jag klarar mig bättre utan den vetskapen.

Jag har nog tänkt att jobba fram till det är dags, förutsatt att jag mår bra så klart. Sen har jag tänkt jobba en dag i veckan på kontoret och förmodligen några timmar om dagen hemma under den tid jag ska vara hemma med babyn. Om allt går väl så klart. Jag har så väldigt kul på jobbet att jag gärna vill fortsätta lite grann under de åtta månader jag kommer vara hemma. Har ni funderat något på hur ni vill göra med arbete och ledighet, hur länge ni vill vara hemma et c?.

• Ninus

Jag blir nog hemma 8-9 månader. Svårt det där, första barnet och allt. Jag kanske dör av vuxenkontakt efter ett halvår eller så vill jag vara hemma ett år till. För jobbets skull behöver jag inte bestämma nu så det känns ju skönt.
    På mitt jobb får jag inte jobba efter grav.vecka 34, så antingen får jag ta ledigt redan då eller sitta med pappersjobb sista månaden. Blir nog det sistnämnda, att gå hemma och bara vänta i 6 veckor (eller mer) känns sådär.

• Haligh
    jenne7502 skrev 2010-09-24 10:58:48 följande:
    Mammabyxor är den stora räddningen! Jag är supernöjd med mina svarta mammatreggings från H&M. Det är nästan så att det till och med känns lite snyggt ibland... trots att precis alla mina kroppsdelar har vuxit. Började använda mammabyxorna i v8 redan, då fick jag inte upp mina vanliga jeans över låren längre. När jag hade mitt MA i vintras hann jag gå upp 7 kilo  - vi fick veta om missfallet i v11.  Tack och lov hann jag gå ner alla sju kilo innan jag blev gravid igen. Den här gången tänker jag inte ens väga mig, känner att jag klarar mig bättre utan den vetskapen.

Jag har nog tänkt att jobba fram till det är dags, förutsatt att jag mår bra så klart. Sen har jag tänkt jobba en dag i veckan på kontoret och förmodligen några timmar om dagen hemma under den tid jag ska vara hemma med babyn. Om allt går väl så klart. Jag har så väldigt kul på jobbet att jag gärna vill fortsätta lite grann under de åtta månader jag kommer vara hemma. Har ni funderat något på hur ni vill göra med arbete och ledighet, hur länge ni vill vara hemma et c?.
    Åh vad trist att höra om MA! Men underbart att du blev gravid igen och det gick bra!

Vad är treggings..? Aldrig hört det förut!
  • Haligh
    Ninus skrev 2010-09-24 15:25:39 följande:
    Jag blir nog hemma 8-9 månader. Svårt det där, första barnet och allt. Jag kanske dör av vuxenkontakt efter ett halvår eller så vill jag vara hemma ett år till. För jobbets skull behöver jag inte bestämma nu så det känns ju skönt.
    På mitt jobb får jag inte jobba efter grav.vecka 34, så antingen får jag ta ledigt redan då eller sitta med pappersjobb sista månaden. Blir nog det sistnämnda, att gå hemma och bara vänta i 6 veckor (eller mer) känns sådär.
    Du kan inte få HP? Fast då går du ju hemma och vänta å andra sidan 6 veckor tror jag kan vara rätt skönt att vara hemma innan...men det är ju en ekonomisk fråga också, man vill ju inte slösa sin föräldrapenning i förväg om man inte måste!

SKa ha möte med min chef nästa vecka, har inte ett jobb där det är svårt att hitta en ersättare så det är skönt, då kanske det inte gör så mycket om man känner efter lite. Har en kollega som precis har gått på förä´ldraledighet, hon planerade att jobba ända fram till bf men orkade till slut inte utan gick 1,5 vecka innan. Man kan ju få tidigare än planerat också! Har inte ett fysiskt tungt jobb, men står mycket och ganska stressande och mentalt krävande.
  • Ninus

Jag har oxå ett stundom stressigt jobb, men inte fysiskt tungt. Arbetsgivaren är skyldig att se till att man får andra arbetsuppgifter efter v34, så HP är inte ett alternativ. Kan ju söka förstås, men då krävs att jag inte ens kan sitta på kontoret och arbeta.
     Som jag förstår det är det svårt att få HP beviljat om man inte har ett fysiskt tungt arbete. Har ni andra nån erfarenhet av det? Jag vill inte heller börja ta av föräldrapenningen för tidigt.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?