Haligh skrev 2010-11-14 12:47:15 följande:
Jag går på Mama MIa (söder) ioch där har de inga föräldragrupper; jag frågade och då sa bm att det brukade man inte hamna i förrän på BVC sen... Vi ska gå på föräldrakurserna de ordnar men det är ju tre tillfällen i storföreläsning på SÖS så där lär man ju inte hinna prata med några andra.... Lite tråkigt tycker jag! Har förrestem inte fått nån info alls om vilken BVC man tillhör, vet inte om det är upp till en själv att kontakta eller hur det funkar...
Vecka 35 idag och nu räknar jag verkligen ner....det går så fort nu och från att känna mig riktigt spänstig så känner jag mig som en...valross. Köpte en bärsele igår, en sådan ergonomisk som man kan ha både fram och bak! Börjar bli hög tid att packa BB-väskan också 
Spännande Haligh! Det närmar sig verkligen för dig. Hade en sjal sist, men köpte den lite sent, denna gång ska den m redan till BB. Tror som sagt vi kontaktade BVC efter att vi kom hem, men att de informerade om detta på Danderyd, så vi visste hur vi skulle göra. BM sa nog oxå ngt om det innan....
Det man får innan är ju det man brukar kalla för föräldrakurs, men på vissa ställen är dessa små och jag har hört de som lärt känna varandra där innan. Bl a en kompis till mig som bor i Sumpan hängde bara med dem hon lärde känna där, även efter och skippade sin "riktiga" mammagrupp helt.
På BVC där jag går så hade de föreläsningar bl a sjukgymnast och tandhygienist mm efter och det var detta som var "mammagruppen", vi ordnade stående träffar i Vasaparken 1g/v, så fick de som ville dyka upp. Själv hängde jag mest m några jag lärt känna här på FL

. Har lite kontakt m några även från mammagruppen, men de jag gick på kursen m innan minns jag inte ens hur de såg ut. Kan för övrigt berätta att vår föräldrakurs var riktigt kass, slöseri m tid. Förutom att man förstås förstod att det närmade sig så på det sättet var det bra. Den var på Barnmorskorna Västermalm, där jag även går nu.
Nu har även jag börjat boa. Blir stressad över allt vi ska hinna, precis som ni andra skrivit. Har köpt lite småkläder, napp och en liten nappflaska. Vill ju amma, men förbereder mig på att det kanske inte går denna gång heller och napp tycker jag är smidigt om de tar. Nu måste vi fixa lite i badrummet, köpa skötbord (hade aldrig ngt till sonen), ny säng till sonen, köpa pyjamas mm. Lite småsaker, men snart är det ju jul oxå och veckorna går snabbt. Måste bestämma oss för vagn oxå...På vardagarna tar sonen all tid, så då hinner vi inte mkt...
Vad köper ni innan? Vad har ni kvar att fixa?