saltgurkan skrev 2011-02-03 00:16:53 följande:
Ni som redan fått barn, vilket är det bästa ni har köpt och vad tycker ni vad det mest onödiga/värdelösa? ...nyfiken..
Och ammningsbh, varför måste de vara såå fula?? och varför måste de vara utan bygel, måste man ha fula hängiga tant bröst bara för att man ammar? inte för att jag är så intresserad av att se ut som viktoria silvstedt men jag vill inte ha små taxöron som sticker ut som små vårtor strax ovanför naveln som min mamma har heller...eller är de kanske mirakulöst snyggare och bättre när de väl kommer på? har inte orkat provat än..
bästa: bärselen; vi köpte en sån ergonomisk som man ha på ryggen när barnet blir för tungt för att bära framtill.
Bärsjal är säkert lika bra! Sen måste jag säga att blöjhinken inte är dum, en sån man får gratis från Babyproffsen har vi, vi fnös åt den innan för det känns som en sån onödig grej, men vi bor dels utan hiss och har sopnedkast utanför huset då är det väldigt skönt att bli av med alla blöjor... Badbalja; vi tänkte att det går nog bra i diskhon typ, men nja...balja är bättre

Sen var det tur att vi hade köpt några kläder i stl 50 (killen sprang ut sista dagarma) för nåt annat gick inte att ha första veckorna.
sämsta; vet inte, har inte köpt en massa grejor vi inte har använt faktiskt. Skicka ut mannen om nåt saknas när ni kommer hem
Ang amningsbehå; jag köpte ett par Carriwell innan- INTE vackra men lätta att tvätta (har en riktig kräkis så ofta efter amning säger det glurp så kommer det rätt i klykan..). Men mina boobs har antagit en fullkomligen gigantisk form och de var inte så stadiga, så jag köpte en på en på Details, de hade faktiskt en del rätt snygga. Nu har jag en röd med spets, känns nästan vulgo men den är mkt bättre

INga bågar men stadig ändå (sägs att det är lättare att få mjölkstockning med bågar).