Ninus skrev 2011-02-11 16:22:39 följande:
Inga tecken på start idag heller. Varit hos BM för en sista koll. Halkade omkull på parkeringen utanför!

Tack och lov så var det ju snöstorm och säkert 20 cm snö så jag landade väldigt mjukt på rumpan. Men fy vad rädd jag hann bli. Magen var mjuk och fin och bäbben sparkade som aldrig förr när BM undersökte så hon tyckte inte det fanns nån anledning till oro.
Fått tid till fredag om en vecka för ev. igångsättning, men BM är säker på att jag kommer föda innan dess. Jag ser nämligen sådär "härligt svullen ut som man gör när det är dags"! Thanx liksom!
LadyMy, är det Julian han heter, lillbebisen? Vilket fint namn! Har missat om du skrivit det förut, varit så nyfiken! :) Vi har ju två namn som vi velar mellan, men det lutar mer och mer åt det ena. Vi får se vem som tittar ut helt enkelt. :)
Sköt om er så länge!
Ja, Julian heter vår minsting. Hoppas du slipper gå över, men hoppas du inte blir alltför otålig. Man blir ju lätt det och då kan dagarna kännas sååååå långa. Tur att du inte gjorde illa dig idag!
Vet inte vad det är m min amning. Jag har ju försökt varva lite för att såren inte ska bli för djupa och det ser helt klart bättre ut än sist. Ändå "bränner" det liksom i brösten för jämnan och jag är hela tiden nojjig för stockning för det blir knöligt och svullet hela tiden. Jag vet att botemedlet är att amma, amma, amma, men hur ska man hinna det m en till liten kille? Jag skulle nog behöva göra detta på heltid för att ev få det att funka känns det som. Får nog bli att lägga ner snart. Har läst på en del om amning, forskning osv om fördelar mm och kan nog konstatera att för oss så överväger nog nackdelarna. Ev får de ju bättre immunförsvar (även om det bara är tillfälligt), så det vore ju bra om det kunde funka de första veckorna när han är så skör. Ludvig och mannen är sjuka nu båda två

. Vad jag förstått så tvistar de lärda om huruvida det hjälper mot allergier. Närhet får han ändå, ett riktigt sjalbarn har han blivit och snuttbehovet får han tillfredsställt m nappen

. För många är ju amningen mkt bekvämare, dvs om det funkar, det är ju rätt jobbigt att koka alla flaskor, släpa m ersättning mm. Fast i vårt fall blir det ju inte det eftersom det är så meckigt m all smärta osv. Oj, vilken lång utveckling det blev, tänkte nog lite högt där

.
Tänk vad spännande för er som har er förlossning kvar, det är verkligen en fantastisk upplevelse. Nu sks vi äta pizza.