• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Haha, höll också på att putsa kalkfläckar häromdagen när lillan sussade måste också sysselsätta mig när man har en bebis som sover jämt! Har varit och promenerat och fikat med några tjejer idag, gick hemifrån 12.30 och då slocknade tösen, och nu sover hon fortfarande!! Hon brukar vara vaken på kvällarna med fortfarande magknip (ska köpa sempers droppar oxå och köra dubbelt o se om det hjälper bättre). Nu på nätterna sover hon 6-7 timmar på raken, sååå skönt verkligen! Ninus - när som helst dags för dig med, så spännande!!!

• Ela

Grattis LadyMy!

Ninus - Jag kunde inte låta bli att skratta åt din beskrivning av dig själv när du skurade. Skönt att ha det gjort i alla fall.

Haligh - Vad skönt med en bebis som sover mycket men jobbigt med magknip. Min bebis sover tyvärr inte så bra - knappt alls om han ligger ensam vilket är lite jobbigt. Dock är han ganska nöjd mest hela tiden om han får sitta klistrad vid mig. Drömmer

Så mycket bättre...
  • Haligh

Eli: hur gammal är din bebis..? Min tjej somnar inte heller själv förutom i vagnen, men det går ganska bra att smussla ner henne i sin säng när hon somnat. Idag är första skrikfria kvällen på flera veckor, vet inte om det bara är tillfälligt eller kanske äntligen dropparna som gör verkan! Hoppas det! Verkar så himla olika från bebis till bebis, träffade idag en som är lika gammal som min som åt varannan timme på nätterna, då är mamma inte så pigg... Har du sjal eller sele? Vi har en sele, så skönt att få händerna fria och trösta bebis på samma gång, särskilt för mannen eftersom jag alltid har två säkra kort att fiska fram när det är otröstligt

• Ela

Haligh - Han är sju veckor idag (född 21/12). Hur gammal är din? Ja, det är verkligen olika med bebisar men tyvärr har alla mina tre varit sådana som äter varannan timme på natten. Trött är jag men det går ok (van kanske ). Jag har en trikåsjal, en ringsjal och en Ergo-sele. Flitig användare! Vad skönt att ni har haft en lugn kväll - hoppas på fler sådana!

Så mycket bättre...
  • Haligh

Min flicka föddes den 30/12! Nu har jag varit och köpt Windi, att prova när magen bråkar. Och annan sorts nappar - de jag har går inte alls hem men hon suger mkt och gärna på ett lillfinger som tröst. Hoppas dessa är populärare! Och lite nya kläder till mamma blev det också

• Ninus

Hejhej!
    Ingen bäbbe här än, men idag har vi varit på ultraljud! Enligt uträkningen väger han nu 3512g, ganska precis på kurvan. Puh, jag som oroat mig för jättebäbisen på 6 kg... Frågade hur säker beräkningen är och fick svaret att det kan väl diffa på sisådär 200g upp eller ned, men inte mer. Den normala viktökningen är tydligen ca 30g per dag nu.
    Hoppas vi slipper ge oss ut i snöstormen som ska vara inatt... :)

• Haligh

Ninus: det låter skönt det att det inte verkar vara en jättebebis som ska ut! Tur att du bor så nära BB ändå när vädret är så här, tänk en del har ju många mil att ta sig! Är du nervös? Känner du några tecken på att det är på g?

• NyaMy
    Ninus skrev 2011-02-10 20:10:24 följande:
    Hejhej!
    Ingen bäbbe här än, men idag har vi varit på ultraljud! Enligt uträkningen väger han nu 3512g, ganska precis på kurvan. Puh, jag som oroat mig för jättebäbisen på 6 kg... Frågade hur säker beräkningen är och fick svaret att det kan väl diffa på sisådär 200g upp eller ned, men inte mer. Den normala viktökningen är tydligen ca 30g per dag nu.
    Hoppas vi slipper ge oss ut i snöstormen som ska vara inatt... :)
    Spännande nu! Håll ut!

Här är allt bara bra. Läser det ni skriver, men har inte en sek över känns det som. Nu måste jag sova! Blir inte mkt sömn nu eftersom mannen sover m lillkillen och jag med Julian (eftersom jag ammar lite nu). Minns hur jobbigt jag tyckte det var m Ludvig, men då var vi ändå två som hjälptes åt .

Skriver mer om jag hinner imorgon.

• Ninus

Inga tecken på start idag heller. Varit hos BM för en sista koll. Halkade omkull på parkeringen utanför!Förvånad Tack och lov så var det ju snöstorm och säkert 20 cm snö så jag landade väldigt mjukt på rumpan. Men fy vad rädd jag hann bli. Magen var mjuk och fin och bäbben sparkade som aldrig förr när BM undersökte så hon tyckte inte det fanns nån anledning till oro.
    Fått tid till fredag om en vecka för ev. igångsättning, men BM är säker på att jag kommer föda innan dess. Jag ser nämligen sådär "härligt svullen ut som man gör när det är dags"! Thanx liksom!Skrattande

LadyMy, är det Julian han heter, lillbebisen? Vilket fint namn! Har missat om du skrivit det förut, varit så nyfiken! :) Vi har ju två namn som vi velar mellan, men det lutar mer och mer åt det ena. Vi får se vem som tittar ut helt enkelt. :)

Sköt om er så länge!

• NyaMy
    Ninus skrev 2011-02-11 16:22:39 följande:
    Inga tecken på start idag heller. Varit hos BM för en sista koll. Halkade omkull på parkeringen utanför!Förvånad Tack och lov så var det ju snöstorm och säkert 20 cm snö så jag landade väldigt mjukt på rumpan. Men fy vad rädd jag hann bli. Magen var mjuk och fin och bäbben sparkade som aldrig förr när BM undersökte så hon tyckte inte det fanns nån anledning till oro.
    Fått tid till fredag om en vecka för ev. igångsättning, men BM är säker på att jag kommer föda innan dess. Jag ser nämligen sådär "härligt svullen ut som man gör när det är dags"! Thanx liksom!Skrattande

LadyMy, är det Julian han heter, lillbebisen? Vilket fint namn! Har missat om du skrivit det förut, varit så nyfiken! :) Vi har ju två namn som vi velar mellan, men det lutar mer och mer åt det ena. Vi får se vem som tittar ut helt enkelt. :)

Sköt om er så länge!
    Ja, Julian heter vår minsting. Hoppas du slipper gå över, men hoppas du inte blir alltför otålig. Man blir ju lätt det och då kan dagarna kännas sååååå långa. Tur att du inte gjorde illa dig idag!

Vet inte vad det är m min amning. Jag har ju försökt varva lite för att såren inte ska bli för djupa och det ser helt klart bättre ut än sist. Ändå "bränner" det liksom i brösten för jämnan och jag är hela tiden nojjig för stockning för det blir knöligt och svullet hela tiden. Jag vet att botemedlet är att amma, amma, amma, men hur ska man hinna det m en till liten kille? Jag skulle nog behöva göra detta på heltid för att ev få det att funka känns det som. Får nog bli att lägga ner snart. Har läst på en del om amning, forskning osv om fördelar mm och kan nog konstatera att för oss så överväger nog nackdelarna. Ev får de ju bättre immunförsvar (även om det bara är tillfälligt), så det vore ju bra om det kunde funka de första veckorna när han är så skör. Ludvig och mannen är sjuka nu båda två . Vad jag förstått så tvistar de lärda om huruvida det hjälper mot allergier. Närhet får han ändå, ett riktigt sjalbarn har han blivit och snuttbehovet får han tillfredsställt m nappen . För många är ju amningen mkt bekvämare, dvs om det funkar, det är ju rätt jobbigt att koka alla flaskor, släpa m ersättning mm. Fast i vårt fall blir det ju inte det eftersom det är så meckigt m all smärta osv. Oj, vilken lång utveckling det blev, tänkte nog lite högt där .

Tänk vad spännande för er som har er förlossning kvar, det är verkligen en fantastisk upplevelse. Nu sks vi äta pizza.
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?