LadyMy skrev 2011-02-07 16:09:52 följande:
Tack alla och även tack för alla bra tankar kring amning! Jag testade vårtskydd sist m sonen, men ska nog pröva det igen nu. Antar att det redan var en infektion när jag testade dem sist och då var det som att sonen inte fick ngt när han sög genom dem. Är ju inte alls säkert att det blir samma nu....
Var på läkarbesök och hörseltest på Danderyd idag. Allt gick jättebra. Lillkillen hade tappat lite i vikt, 5%, men det är tydligen normalt. Nu väger han under 3 kg plutten. De reagerade på att jag hade så mkt mjölk redan, var helt blöt om tröjan när jag kom dit och lillkillen hann knappt svälja när jag ammade inne hos BM. Ni som har lyckats m amningen, hur länge tar det innan det lägger sig och slutar rinna så mkt? Nu ser jag ut som Dolly Parton och brösten är stenhårda (inte skönt när det spänner i såren kan jag lova). Kan inte fatta folk som betalar pengar för att se ut så här

.
Har inte testat Calma, men de verkar ju bra. Vi köpte Dr Brown till sonen och gillade dem så det blev aldrig att pröva runt. Vi köpte även en NUK denna gång, men det rinner för snabbt ur den tycker vi, så den skulle jag inte rek till en spädis.
Ninus, håll ut, snart är det din tur! Njut av lugnet så länge och samla kraft!
Väl jättebra att du har mkt mjölk, då blir det säkert bra med amningen! Är det för att han suger snett som det blir sår? Min systers första låg och drog snett så bröstvårtan nästan lossnade (kändes det som) minns jag, men det borde bm kunna hjälpa till med antar jag!
Mina blev inte så mkt större när mjölken rann till, jag var osäker på om deb hade gjort det utan det var när vi var upp till BB efter ett par dagar som de sa det. Men sen efter nå´n vecka så blev de helt enorma men faktiskt bara så där hårda ett par gånger, så att det gör ont. Ändå verkar det finnas hur mkt mat som helst i dem, det rinner som tusan bredvid när dottern äter, haklapp är ett måste, sen kräks hon mkt nú också...Skippade inläggen en natt för de var ju ändå inte blöta, men tydligen funkar de som att stän´ga av kranen, för jag vaknade då att jag var helt blöt. Men jag har inte heller varit med om att det jag inte ammar rinner.