• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • NyaMy
    Haligh skrev 2011-09-12 16:12:48 följande:
    Alla verkar förkylda nu!! Här var det snorigt värre förra veckan men inte så vi mådde dåligt. Bebissnor överallt Vi ses som sagt gärna om det nu är ngn som kan. Just varit på öppna förskolan och Gud vad skönt det var! Ska gå dit oftare, så mkt att titta på så Sigrid trodde nog hon var i paradiset!!
    Går du till Fleminggatan? Jag var där mkt m Ludvig och siktar på att börja hänga där när J börjar bli sugen på kompisar.
  • Haligh

Fleminggatan är stängt, till och med v 39! Idag var vi på St Görans församling, det var mkt mysigare faktiskt. De släppte inte in så många barn så det var så lugnt, fin och mysig lokal också. Ska gå där på babyrytmik en gång i veckan som vi har anmält oss till. Vi ses imorgon fm åtminstone Ninus och Philip!

• NyaMy

Gick super att lämna in Julian idag, så nu kan jag fortsätta träna .
    Hoppas att ni som sågs har haft det trevligt! 

• NyaMy

Nu är Julian överallt! Kryper och står upp mot allt, puh! Han slår huvudet i golvet säkert 5 ggr/dag, men det är omöjligt att passa honom hela tiden. Går ju inte att flytta på soffan och kakelugnen t ex och det är som att han bara vill stå just nu.
    Han har fått ögoninflammation stackarn, hoppas det är borta tills dopet på lö! 

• Haligh

Tack Golden, vad söt du är! Och hoppas verkligen Julian kryar på sig! Intensivt är det, herregud titta bort två sekunder så sitter hon och biter på toaborsten typ. Men det är roligt också, vilken upptäckarglädje! På tisdag fm ska jag tyvärr till jobbet, mellan 11-12 så det blir ju precis då Imorrn kommer svärmor och make upp, ska bli trevligt! Ses jättegärna snart igen! Och ladyMy; om du har lust kan vi ta en sväng runt Karlberg nån dag, nära oss båda!

• Golden Robot

Usch, ögoninflammation är inte skoj, och så är det väl oerhört smittsamt..? Hoppas han blir frisk snart o att ni andra klarar er. Jag kan inte heller nästa tisdag då vi har läkartid för sexmånaderskontroll kl 11, så även där precis.. Och det är väl sista gången på kursen Ninus? Synd. Var bra att ha nåt att knyta upp det på tyckte jag så visste man på ett ungefär och kunde boka in annat på andra tider istället så tisdag f m var lite löst vikt för Dalagatan :) Förresten Haligh så har vi nyss kommit hem från storhandling på ICA Maxi. Vill så gärna ha Nüby Nibbler som de säljer där men den är slut och de vet inte när den kommer in igen. Om du skulle få syn på den nån gång när du är där - själva handtaget alltså - får du gärna meddela mig :) Hoppas få se er alla snart! Kramar!

• Ninus

Hej på er! Philip har blivit jättesnorig och gnällig stackarn så vi får nog oxå hoppa tisdag om det var nån kvar som kunde ses. Hoppas bara han slipper feber, vi ska ju äntligen på njurröntgen nu på onsdag. Vet inte om man måste omboka om han blir febrig, får ringa och kolla med dem.
    Ögoninflammation lät inget roligt. Hur gick dopet? Hoppas Julian hann pigga på sig. Vad mycket skräp som de kan få de små liven. Och aldrig är det bra läge för sjukdom.
    Philip är mer orolig på nätterna än någonsin. Halvkryper och slår i huvudet hundra gånger per natt men vaken är det fortfarande inget krypande på g. Hoppas det ändå är på gång snart och att det är därför han "övar" i sömnen. :)

• NyaMy

Puh, skulle önska att Julian kunde vänta lite med de fysiska övningarna. Njut av lugnet Ninus, snart säger det bara pang .

Dopet gick super! Ögonen var nästan bra så det kommer nog inte synas ngt på korten. Skrutten somnade i gudfars famn i kyrkan. Han var så trött! Vaknade med ett skrik sen när prästen hällde vatten på honom .

Nu är A och hämtar en gåstol hos några kompisar. Känner att jag inte kan titta bort en enda sek. Känns lite som att nu börjar det jobbiga. Dags att börja gå på Öppna Fsk helt klart. Haligh, säg till när ni ska gå nästa gång så följer vi gärna med! Kan ju alltid ta en prommis runt Karlberg innan

• NyaMy

Glömde fråga hur det går för era små m maten? Jag tycker det går jättedåligt . Julian vill bara ha ersättning, tar ngn tugga mat och sen bara gråter han och försöker ta i skeden, kliar sig i ögonen osv. Mat överallt utom i munnen! Detta är nytt för oss eftersom Ludvig var jätteduktig på att äta från dag1. Nu har han börjat äta 2 ggr/natt och jag orkar inte med det för sen vaknar han och går upp ca 5.30. Vet inte om det är alla förkylningar som gjort att det stannat av för det gick ok ett tag. 8-månaders burkar m bitar i känns lååååångt borta!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?