Haligh skrev 2011-11-08 10:39:53 följande:
Sigrid har också varit nästan konstant snorig hela hösten, men pigg i övrigt. Håller med om att det man nästan tänker mest på är vad andra ska tycka, men samtidigt verkar många gå till öppna fast lillen snorar. Igår satt det ett barn och hostade alldeles rossligt, då kände jag att jag blev rätt irriterad att man tar dit ett sjukt barn men så kanske alla tänker? Hursomhelst så tror jag lite på härdning, immunförsvaret byggs ju upp i småbarnsåren och istället för att chocksättas när det är dags för dagis kan man bygga upp det gradvis! Har man ett krassligt barn med feber så är det klart man ska ta det lugnt däremot.
Vi ska på museum idag, tänkte passa på nu här sista tiden hemma och försöka hinna med lite kulturella upplevelser

Två månader innan det är dags att jobba heltid... Men nu framöver kommer det vara en del jobb med konferenser och alla utvecklingssamtal som jag ska ha då jag ju är mentor ändå.
Vi måste hålla igång och göra saker, sitta hemma innebär bara att springa efter och passa efter busföret, hon tycker verkligen det är roligt att träffa andra barn nu och blir så mycket nöjdare! Annars är hon väldigt mammig, försökte lämna in på barnpassning förra veckan men si det gick inte alls. Jag får ge mig ut när sambon är hemma helt enkelt!
DAgs att försöka ses snart?
Fick visst med hela inlägget och fick inte bort det. Haligh, blev det något besök på något museum? Jag var på moderna för någon vecka sedan och tyckte utställningen Monet, Turner och Twombly (sistnämnda var ny för mig) var trevlig samt deras fotoutställning. Jag och en kompis har nu avbokat ett besök på fotografiska två gånger men jag hoppas att vi snart skall få möjlighet att gå dit. Tycker att det är ett trevligt museum med magnifik utsikt från cafét.
I morgon onsdag skall jag och Edvin på BVC vid Odenplan kl 14 men träffas gärna innan för t ex lunch på det vanliga stället om någon kan.