• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • NyaMy

Enligt yr.no ska det inte regna förrän på em. Jag tror A kommer lämna L imorgon, men J sover vid 9 så jag går nog ändå ut då. Han är inte van att sova hemma så det känns bara jobbigt.

• Haligh

Jag tror tyvärr jag håller på att bli sjuk, känner mig riktigt tung och varm i huvet. En redig förkylning skulle jag gissa, så himla många som är sjuka men vi har klarat oss. Känns det inte värre så går jag ut ändå imorgon, men som det känns nu så ska jag nog ta det lugnt. Jag är ju uppe i ottan så jag meddelar då! Tack ni som sågs idag, trevligt!

• Roszi

Jättekul att se er alla igen, det var ju ett tag sedan, sommaren svepte iväg med mig och Edvin. Speciellt skönt och kul att Saltis dök upp igen.    Glömde fråga hur stavningen tillslut bestämdes på lilla söta tjejens namn?? Saknade dock Ninus och Philip, allt väl?

Jag kom på att vi skall till BVC kl 10.30 på måndag. Första ggr på Matteus. Har bytt från Engelbrektskliniken då BVC sköterskan där slutat. Så jag är i krokarna runt Odenplan och skulle kunna promenera/leka/och äta lunch efter det om någon kan!?

Krya på dig Haligh, hoppas det inte blir så farligt. Dock många som är drabbade nu av höstflunsan känns det som. Usch!

Nej, nu är nattmålet avklarat och skall försöka somna igen. Blir snart till att dra ned på alla extra mål och dagligt gottigottgott mumsande nu när jag snart slutar amma helt. Har nu bara morgonmålet kvar mer el mindre. Slutade i veckan med eftermiddagsmålet (ersatt med fruktstund/yoghurt). Morgonmålet blir dock det svåraste för oss båda. (Skönt att slippa gå upp och göra välling istället kl 06)    

• Haligh

Blä, ont i halsen och bomull i huvet. Inte bättre av att Sigrid haft en dålig natt och hållt mig vaken typ...hela. Tar det lugnt och ska kurera mig (mest orolig för att inte vara i form till Hässelbyloppet nästa helg!). Måndagar träffar jag min mammagrupp, vi brukar gå på öppna fsk oftast. Fast nu på måndag var planen att komma ut och plocka svamp, vi får se hur det blir!

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-10-06 08:20:24 följande:
    Blä, ont i halsen och bomull i huvet. Inte bättre av att Sigrid haft en dålig natt och hållt mig vaken typ...hela. Tar det lugnt och ska kurera mig (mest orolig för att inte vara i form till Hässelbyloppet nästa helg!). Måndagar träffar jag min mammagrupp, vi brukar gå på öppna fsk oftast. Fast nu på måndag var planen att komma ut och plocka svamp, vi får se hur det blir!
    Stackare, krya på dig! Ska du springa? 
    Jag blev förkyld för 2v sen, blev aldrig riktigt sjuk, men har inte kunnat träna. Lite ont i halsen, täppt i näsan o allmänt bara JÄTTETRÖTT. Hoppas du blir frisk fortare! 
  • Haligh
    LadyMy skrev 2011-10-06 08:44:46 följande:
    Stackare, krya på dig! Ska du springa? 
    Jag blev förkyld för 2v sen, blev aldrig riktigt sjuk, men har inte kunnat träna. Lite ont i halsen, täppt i näsan o allmänt bara JÄTTETRÖTT. Hoppas du blir frisk fortare! 
    Tack så mycket, ska försöka ta det lugnt (inte min starka sida) så kanske det inte blir så farligt. Lite svårt att veta vad som är vad också när man inte sovit så mycket....

Ja, jag ska springa Hässelby, ska du med det? Blir mitt tredje 10-km-lopp i höst och jag hoppas på pers, sprang på 46,20 sist och skulle jag klara under 45 så skulle jag bli supernöjd! DÅ var det backigt och Hässelby ska vara flackt och snabbt så vi får se Springer en del med Friskis & Svettis, det är kanon att springa i grupp då man pressar sig extra, jag är rätt lat på egen hand. Hur går det för dig, du körde på Sats va? Funkar det bra att lämna in Julian? JAg har testat tre gånger, sist (förra veckan) gick det sisådär så jag tror jag väntar tills mammigheten går över innan jag testar igen. De kom inte och hämtade mig men sa att hon varit lite ledsen, och då känns det ju inget vidare avkopplande att träna om man har en ledsen bebis!

Har inte varit utanför dörren än, men måste nog ut fast jag inte har nån större lust, Sigrid gör sitt bästa för att riva lägenheten

JAg hoppas att vi kan göra ett nytt försök att ses nästa vecka i parken! Eller nån annanstans!
  • NyaMy

Nej, ska inte springa. Har aldrig sprungit lopp och springer inte så snabbt. Vore nog bra att springa i grupp då! 45 låter ju super! Jag har sprungit en del i sommar, men har inte klockat för det har varit så kuperat. Är bara glad att det fortfarande känns ok . Har bara lämnat Julian 2 ggr på sats. Jag har sagt att de ska komma direkt om han är ledsen, vill inte att de ska försöka trösta honom.

Är på dåligt humör efter att en mamma himlade surt m ögonen mot mig efter ett kaos-byte i skötrummet på Espresso House. Vet inte varför man låter sådana människor ta ens energi?! 

• Ninus

Hej på er! Jag är ledsen att jag inte skrev och berättade att jag inte kunde komma igår men här har varit lite kaosartat i några dagar med förkylningar och sista-minuten-ändringar av släktingar på besök och gud vet allt. Helt enkelt inte haft tid att gå in och skriva. :(
    Philips farmor har varit här ett par dagar. Hon skulle ha kommit imorrn men vi fick ändra planerna pga en gammal (95 årig) släkting som ligger för döden som hon ska ner och hälsa på nu istället. Idag var farmor med på babyrytmiken i kyrkan och där träffade vi Roszi!!! Jättekul! Hoppas vi kan ta en fika inne i centrum nästa gång vi ses!
    Låter som det är fler som är/har varit förkylda. Jobbigt! Vi får härda ut förkylningarna och passa på att ses när vi är friska. :)
    Läser att Saltis var med igår! Vad kul, hoppas allt är bra med er!

I förrgår tog Philip sina första hasningar framåt och nu hasar han omkring på köksgolvet (rödblommig av ansträngningen) och upptäcker allt. Slut på friden! Än så länge går det ganska sakta med rätt vad det är står han väl på alla fyra och drar iväg. :)

Kram!!!

• Haligh

Jag är också bra på att ta illa vid mig av folk som beter sig. Man önskar man var en sån som bara lät saker rinna av! Förlåt att jag gnäller men jag tycker ärligt talat att det är ganska påfrestande nu. Superklängig och kan knappt sitta på golvet själv nån minut ens, annars är det stooora känslor. Hon är med på toa, överallt! Jag förstår att det säkert är övergående och helt normalt men inte är det mindre jobbigt för det... Men era små är nog strax där också och även när min sambo är hemma så är det svårt för honom för hon är jättemammig nu. Nu ska jag frossa i brylepudding

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?