• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

4h-gården har vi varit mycket till, det är ju nära att gå dit från mig! Fast har bara suttit ute, men det är supermysigt och himla billigt. Gillar och gå längs stranden åt det hållet, mkt lugnare än på Kungsholmssidan. Idag gick vi ända till huvudstabron över till Bromma, blev en rejäl promenad! Mötte ett gäng småtjejer som var ute och gick med varsitt får i koppel, så söta! Ett annat dtälle som är väldigt mysigt är vinterviken, lagom promenad från hornstull! Jag tycker också genetik är jättekul, min favoritmoment på biologin! Ja 8 miljoners sannolikhet (23 i kvadrat) att två ägg har identiskt dna (plus överkorsningen vid bildandet av könsceller som gör sannolikheten än mindre) och sen ska möta en spermie så förstår man varför syskon kan bli så olika! På friskisrundorna blir det ju en hel del asfalt, blandat med grus... Men jag har ju bara sprungit från Kungsholmen, ingen aning om vart andra grupper håller till! Godnatt och hoppas alla har det fint i höstrusket!

• Golden Robot

Vad roligt att läsa om Huvudsta 4H. Noras farmor bor i närheten där så det passar ju oss ganska bra också :) Vi avser vara friska nästa vecka och ses gärna! Helst onsdag. Kram alla!

• Roszi

Hej

På onsdag skall jag till mitt arbete och hälsa på  och skall prata lite med chefen inför jobbstart. Skall bli kul och återse kollegorna. Denna vecka är för övrigt uppbokad och nästa vecka har jag besök från skåne.

I fredags var jag och Edvin i Mikaelskapellet, Karlbergsvägen 64. Någon som varit där? Riktigt trevligt babycafé med sångstund (kl11) på fredagar (10-13). Det gick att ge Edvin mat och fika samtidigt.  Vi kanske kan ses där en fredag framöver om ni vill och äta lunch/fika.  

• NyaMy

Roszi, vi brukar gå dit. Det är även på onsdagar och då har de sopplunch för 30 kr. Tycker nästan on är bättre för då är det även för större barn och Julian är då inte den enda som "stör" på sångstunden

• Ninus

Skickar en snorig hälsning från Täby... ;) P var precis fri från en förkylning, då kom nästa. Å den här gången är jag oxå snorig. Suck... Hoppas ni andra klarar er bättre. Nästa vecka kanske vi är ok för en date. To be continued. :)

• NyaMy

Här har förkylningarna bytt av varandra. Verkar dessutom som att J är inne i någon fas, för han är inte sig själv. Eller oxå så är det precis vad han är, puh, hemska tanke. Vi har mer än händerna fulla kan man säga, båda killarna kräver 100% och har börjat "bråka" om leksakerna. Det sprutar tårar och skriks mest hela dagarna nu. Hoppas, hoppas att vi får sova i natt!

• Ninus

Ja det verkar mer regel än undantag att vara snorig nu.
     Hoppas fasen ger med sig snart LadyMy, och att det är just en fas. :)
    Philip är inte frisk än, fortfarande snorig och nu har han världens hosta på nätterna oxå. Stackarn. Och lite stackars oss oxå för det är omöjligt att sova, vilket han ändå verkar göra. Läste nånstans att det ska lindra att lägga uppskuren gul lök i en vattenskål bredvid sängen..? Haha, jag börjar väl bli desperat nu när nässpray och snorsug och böcker under sängen så det ska luta och uppallning med kuddar och frisk luft inte hjälper. :) Inte kan man beklaga sig till någon heller för alla bara nickar leende och igenkännande och "ja så där är det ju första åren". Ja, det är väl så och vi är ju jättelyckliga egentligen. Bakom allt snor. :)
    Kram!

• Golden Robot

Jag håller på att bli tokig av alla dessa förkylningar nu! Har just fått meddela att vi missar babysången för fjärde veckan i rad! Eller, förra veckan var vi äntligen friska men då var det höstlov från sången... Eftersom Nora började snora i helgen vågar jag inte gå dit - även om hon verkar orka det - eftersom det smittar som mest i början. Och hostan från förra förkylningen har fortfarande inte gett med sig, så jag förstår verkligen vad du menar Ninus. Förlåt om jag låter gnällig men jag håller verkligen på att bli tokig på sömnbrist och förkylningar. Det värsta med de eviga förkylningarna är ändå att hon behöver stimulans och att få se andra barn men man vill ju inte utsätta andra stackars barn för nåt virus heller. Tänk om vi visste att våra små hade samma virus :P Hur roar ni andra era barn när ni inte vill smitta ner andra? Gunga kan man ju göra, men inte hur länge som helst..?

• NyaMy

Jag tycker det är lite hysteriskt detta m förkylningar. Det är ju ett visst antal virus som är väldigt vanliga och de kommer att få och m tanke på alla förskolor mm så finns de ju överallt. Frågan är ju bara när de börjar få dem. Går man på Öppna Förskolan så får man ju liksom räkna m att de kan bli förkylda, så är det ju. Tänk på oss som har syskon på dagis och sedan går på Öppna. Även om jag inte går m J om han har en tung förkylning eller om snoret rinner så bär han ju säkert på en hel del. De skulle behöva porta oss som har syskon för att vara säkra liksom...
    J har ju haft säkert 20 förkylningar (minst) och det har ju inte varit ngt problem. Tipset är kanske att bara slappna av, fast jag vet, när man inte får sova blir man ju tokig. Eller, som sagt, den där hostan, fy!
    Har man däremot infektionskänsligt barn eller barnastma mm så bör man nog (tyvärr) undvika vissa miljöer när det är som värst. 
    Krya på er  

• Ninus

Golden, jag har oxå svårt att hitta på saker så att Philip blir nöjd. Han är ju lika pigg som vanligt och blir lätt uttråkad när vi bara är hemma. Försöker gå två ordentliga promenader per dag. Då somnar han oftast. Sen byter vi rum och leksaker typ varje timme, annars blir han gnällig med en gång. Spelar musik och sjunger med. Just nu är hans favvo Moves Like Jagger, haha. Kan ha att göra med att mamma hoppar runt och ser tokig ut... Duscha är en annan favorit som slår ihjäl lite tid. Positiv bieffekt är att det rinner ut mer snor då. Har försökt ha honom i vagnen ute på tomten så jag kan kratta lite löv eller nåt, men se stå still i vagnen är inte populärt alls så det går inte. :) Vad hittar ni andra på?

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?