• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Golden Robot

Nejmenfy! Stackars er med magsjuka :( Men hur har det annars gått för er med maten och "nya" vällingen? // Det var så mycket att ta in med olika undersökningar/uppföljningar och sånt, men jag _tror_ att de gjorde en odling. Och vi verkar ha fått rätt antibiotika i alla fall :) Skönt! Men fyy vad uppgiven jag kände mig när jag rusat runt och stod med ett sjukt barn med 40 graders feber och doktorns ord ringande i öronen om att hon skulle ha antibiotikan samma dag, och EN förpackning i hela stan, och det "av misstag"!? Misstaget var alltså att de hade den, inte att det bara fanns en.

• Haligh

Men åh stackars Nora! Hoppas hon snabbt frisknat till av penicillinet! Och Julian också, här var det magsjukt förra veckan men nu är alla krya. Hösten är eländig med alla smittor! Min syster var här igår med lite prickar på hakan - svinkoppor igen! Vi klarade oss sist så vi heller tummarna, hon verkar ha det ligga latent för det poppar upp stup i kvarten! Får se om tisdag då, om flera är krassliga så tar vi det senare. Urk jag är inte ledig mycket till! 9:e januari ska jag infinna mig ha en trevlig helg alla!

• Roszi

Nej fy bubblan vad mkt sjukdomar!!Usch Usch, hoppas de små är på väg att tillfriskna.
    Edvin är väldigt lös i magen sedan i måndags men det är liksom till och ifrån.Var först orolig för magsjuka men eftersom han är bra vissa dagar så  misstänker jag att det är en tand på gång. Men ändå lite jobbigt att vara på språng eftersom det "helt plötsligt" är flera byten.

Men vad säger ni om tisdag? Jag är inte så sugen på något "hysteriskt ställe" heller,  men om någon vet att det är lugnt på kulurhuset vissa tider så visst vore det kul. Annars så tycker jag att vi kan sattsa på att  ta en lunch på vanliga stället, så behöver man inte boka upp hela dagen.   Lite trist kanske men ett koncept som fungerar. Mio är ju som sagt lite osäkert, vet ju inte om det är fullt eller inte, vi är ju några barnvagnar som skall få plats (om nu några kan vill säga ).

• Ninus

Men fy vad ni har råkat ut! Stackars lilla Nora, hoppas det är bättre nu. Och magsjuka hos LadyMy! Brrr... Åkte ni på det hela familjen? Usch, stackars er. Vi har tack och lov klarat oss från det iaf. Men förkylningar känns som att vi har hela tiden nu mer eller mindre. Idag har Philip inte snorat nånting och då blir man helt förvånad!
    Hur många kan ses imorrn? Jag provar gärna Kulturhuset, aldrig varit där. Tid?
    Jag har inte heller mycket tid kvar hemma. Ska oxå börja jobba 9 januari. Nedräkning!

Hoppas vi ses imorrn nu allihop!

• Haligh

Om vi ska till rum för barn öppnar det kl 13. Då kan vi ju ses vid 11.30 typ och äta lunch innan? Jag har bara varit där 2 ggr men då var det lugnt i bebisavdelningen iaf, det är ganska stort. Kan väl vara värt att prova?

• Ninus

1130 och lunch innan låter som en bra ide! Går det att luncha där eller ska vi ses nån annanstans?

Kul!!!

• Roszi

Hej 
     Vad kul att några är friska och är på iaf. Kan vi inte äta lunch högst upp då i kulturhuset (panorama stället)? Jag har dock inte varit där på flera år så jag vet inte om det finns barnstolar etc. Misstänker att vagnen iaf får stå några våningar ner. Fast om annat förslag finns så säg. Dock bra att bestämma ett ställe så vi inte behöver stå och vänta ifall någon (typ jag) inte kan hålla tiden.

Ni andra får krya på er. Låter läskigt med njurbäckeninflamation, usch stackars Nora! Jättesynd att inte träffa er andra. Känns som sista rycket innan arbetslivet tar vid igen.(Börjar arbeta 2/1).  

• Haligh

Högst upp blir jättebra, parkering längst ner. 11.30 it is! Vi ses

• Golden Robot

Vi hänger på :) I vart fall på lunchen tänkte jag. Vi har iallafall tyckt att Rum för barn varit väldigt bra. Det som varit mest hysteriskt har varit vagnparkeringen har jag tyckt. Typ fullt redan vid halv två, även om det varit lugnt däruppe. OK, 11.30 på Kulturhuset. Jag måste ha missat VAR i Kulturhuset..? Möts vi vid vagnparkeringen eller? Jag försöker stå där vid 11.30 iallafall. Har mobilen med och kan då även kolla av ev nya inlägg i så fall om ni menar att vi ses där uppe på kafét. (Finns förresten plats för vagn där uppe, men vi har väl i vart fall fyra vagnar, så kan ju vara lika bra att parkera innan, så slipper man trängas i parkeringshetsen sen. Och glöm inte lås! Finns i o f s att köpa också.)

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?