• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Roszi

..så dumt Ninus. Jag hade ju kunnat säga det lite tidigare. Jag åker hem till en kompis i stället på fm och hänger där. Men vi kan väl sattsa på nästa vecka i stället då som Haligh föreslår. Torsdagen kan jag inte men kanske måndag el onsdag? 

Vi kanske kan gå på stadsmuseumet allihop. Jag skulle vilja gå dit. Jag har också hört att det finns utrymme  för barn där, lekhörna etc. någon som vet mer om det (jag kan ju alltid googla annars)!?  

• Golden Robot

Jaa, nästa vecka, så kan vi också hänga med om onsdagen funkar :) Måndagar har vi babysång och har redan missat så många gånger att vi inte gärna missar nån av de tre återstående.. Vore jätteroligt att träffa er o barnen. Det går ju så himla fort!

• Ninus

Ok Roszi då vet jag. Jag får vara ute i bättre tid nästa gång jag oxå. :) Nästa vecka kan jag mån, tis eller fredag. Onsdagar är det babysim för oss mitt på dagen så det passar oss tyvärr sämst. Stadsmuseet låter kul! Hoppas det blir en dag så vi kan haka på. Kan du bara onsdag Golden?

• Golden Robot

Jag kan tisdagen också, liksom torsdag och fredag. Det är bara måndagen jag inte alls kan. Alla andra dagar är flexibla. Svarade utifrån det Roszi skrev (måndag el onsdag). Men vore så himla kul att se er. Och lilla Philip har jag inte sett sen.. vad var det? Augusti, september? Och Julian inte sedan i början av sommaren väl? Kram alla och hoppas vi ses snart

• Roszi

..men vi kan hoppa över babysången på tisdag och träffa er istället !!

• Haligh

Tisdag går bra här också! Tror ni inte det blir lite stökigt med 4-5 vilda bebisar på museum ihop? Vet inte om mina nerver klarar det Skulle vilja gå dit och verkligen läsa ordentligt... Ni har inte lust att gå på Rum för barn på Kulturhuset? Det var fint och lugnt tyckte jag, och nära till fik också! Men vi är öppna för förslag, helst någonstans där inte bebisarna måste sitta i vagnen kanske?

• Ninus

Jag bokar upp tisdag så får vi se vilken tid som funkar. Philip är ganska ok med att åka vagn så för vår del låter museum bra. Men funkar det inte för alla gör vi nåt annat. Rum för barn låter oxå kul, men var det inte nån av er andra som varit där och då var det helt hysteriskt? Kanske går att ta reda på vilka tider som är lugnast? Vi är flexibla hursomhelst, ska bli kul att se er och de små som jag antar inte är så små längre. :) I helgen ska vi söderut på begravning så jag kollar in här när vi är hemma igen. Kram!

• NyaMy

När vi var där så var det hysteriskt, men det kan ha varit för att vädret var riktigt hemskt. Min kille har väldigt svårt att sitta i vagn länge. Fast ibland är det ok om det är mycket att titta på. Tror dock att museum mest skulle kännas stressigt för jag skulle hela tiden vänta på ett utbrott. Fick ingen shopping-bebis denna gång heller . Men äpplet faller väl inte långt från trädet, vi har myror i baken hela familjen.
    Måste förbi jobbet ngn dag nästa vecka + åker till London to kväll, så osäker på hur jag hinner. Hoppas på att kunna vara med denna gång! 

• Golden Robot

Nora har kunnat sitta ganska snällt och lugnt i sittvagnen om det händer saker. Just nu känner jag inte riktigt igen henne dock men så har vi knappt varit ute heller. Hon har fått njurbäckeninflammation stackars liten! Äntligen rann inte näsan massor, men hon fick nästan 40 graders feber så andra dagen med "oförklarlig" feber ringde jag Vårdguiden och så in i vårdkarusellen.. Jag lyckades få en barnläkartid redan samma dag, och även en återbudstid för ultraljud. Det svåraste att få tag på var faktiskt antibiotikan?! Fanns visst EN i hela innerstan. Skvatt galet! Eftersom hon kaskadkräkts har jag inte varit så sugen på att gå ut med henne då man inte vill behöva ha henne ute i kylan i blöta kläder... Nu har febern och kräkningarna gett med sig men hon äter knappt nåt och går från skrattande till gnällig på två röda, och vill vara nära-nära hela tiden. // Vi har trivts bra på Rum för barn och det finns ju, som Haligh skriver, bra fikamöjligheter i närheten; såväl Kulturhusets olika fik, som Wayne's på Mio på Sveavägen (max åtta vagnar). Finns säkert ännu fler som jag inte upptäckt :)

• NyaMy

Stackars lilla Nora! Hoppas att hon blir frisk snart. Knasigt m antibiotikan! Vi fick ju fel när L hade urinvägsinfektion så jag tvingade dem att göra en odling.

Här har vi magsjuka  

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?