• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Ninus

Hej på er! Ledsen att det varit så tyst från mig. Och det här blir oxå kort, i bilen på väg till mammas mans 60-årsfirande. Har varit mycket varje helg sen jag började jobba och jag är bara trött, trött, trött... Men vi är lyckliga, Philip ska nämligen bli storebror! Helt galet, totalt oplanerat och överraskande. Philip blev ju till via ivf, men den här gången skedde det på naturlig väg. :)

Trött och mår illa, har dåligt samvete för att jag inte skriver. Men jag läser allt ni skriver och det är jätteroligt att höra allt om era små troll! :) Lovar att bättra mig så fort illamåendet och den bedövande tröttheten har lagt sig. Nu ska vi in och äta smörgåstårta. Älskar det i vanliga fall, inte jättesugen nu, haha!

Kraaaam från lycklig men trött Ninus

• NyaMy

Ninus, vilken härlig överraskning!
    Då kommer ni nog få ungefär som vi har mellan era små? Vilken vecka är du i nu?
    Vilken lycka det måste vara för er!
    Stort grattis!

• Ninus

Tack snälla ni!!! Ja det är verkligen fantastiskt. Känns lite overkligt fortfarande, så kort tid sen sist jag var gravid ju. V11 imorrn, vi har räknat preliminärt att det blir 4 september. Ganska precis ett och ett halvt år emellan med andra ord. Hur långt är det mellan era LadyMy? För- och nackdelar med tätt emellan? Vi räknar med en tuff höst (och ännu längre...) men att fördelarna ändå kommer överväga längre fram. Kommer kanske kunna leka bra ihop, ganska samma nivå när man går på museum, djurpark, etc... Ja jag vet inte, det är 3 år mellan mig och min syster och det funkade oxå hur bra som helst.

Idag tog Philip sina första steg utan stöd! Fick med det på film så jag ska lägga upp det på Youtube så syrran får se. Brukar lägga upp små snuttar när det är nåt speciellt så hon kan få hänga med, sen raderar jag när hon kollat. :) Tack och lov för tekniken när man bor långt ifrån varandra!

Jag blir oxå tokig på alla åsikter ang. amning. Jag har mest råkat ut för äldre generationers tyckande, men även jämnåriga kollegor har lagt sig i och ska veta om man ammar, hur mycket, hur länge, varför, varför inte, bla, bla, bla... Suck!!! Man är konstant fast i ett korsdrag av åsikter och det är bara omöjligt att göra alla till lags. Bäst då att göra sin egen familj till lags och göra precis som man själv tycker!

Å, V9, vad är det för datum? Jag har inte köpt ny inlaga till min kalender eftersom jag försökte vara modern och använda den i telefonen, men den och jag kommer inte riktigt överens så just nu består mitt planerande av en hög knöliga post-it-lappar i jackfickan.
    Jag är ledig vissa vardagar så har jag tur kanske det är en sån vecka å då ses jag gärna! Helgen den 18:e februari fyller mycket riktigt Philip så då är vi upptagna med tjocka släkten här hemma. :)

Skrattade gott åt synen jag fick av dig Golden i Noras spjälsäng! Haha, ja vad gör man inte för att de ska må bra. Underbart! :)

I helgen är jag och Philip ensamma. H ska till Åre med jobbet, skönt för honom med lite minisemester. Vi ska åka till både mormor och morfar och mysa så vi kommer ha det bra vi oxå.

Sköt om er allihop!
    Kram!

• NyaMy

Vi har 1 år, 8 mån mellan våra. Ska inte sticka under stol m att det är jobbigt. Man har ju två blöjbarn, två barn som kräver konstant uppmärksamhet osv. Men, vi ser också massor m fördelar. Den äldsta får kortare dagar på förskola längre, de följer varandra åldersmässigt vad gäller förskola/ skola. Alltså lättare m hämtningar mm. Tycker även att det känns som att man gör "bebisåren" (om man inte ska ha fler) så att man kan börja jobba hela dagar, komma igång m träning osv. Sist, men inte minst, de har redan glädje av varandra . J har varit så mycket nöjdare här hemma pga L. 

• Golden Robot

Hejsan! Kikar in för att uppmärksamma Julian på stora ettårsdagen i efterskott! Här varvar vi tandbajs med magsjuka och toppar med mjölkstockning så det är fullt upp kan man säga Nora har lekt en del med en av pojkarna från mammagruppen, och idag har de stojat runt här hemma. Har alltid hört att barn leker "bredvid" varandra upp till några år, med det stämmer ju inte..? De leker Tittut och jagar varandra. Sötisar! Kram på er alla. Hoppas att alla mår bra!

• Roszi

Grattis i efterskott Julian och grattis iförskott Philip! Vad stora de är nu.

• Golden Robot

Ja må han leva, ja må han leva: Stort grattis till Philip som blir ett år idag Kramar till er alla!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?