• saltgurkan

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej!

försökte hitta en tråd som var lite mer specificerad för oss som är över 30 och väntar barn i mars 2011. Det vore roligt att följas åt under graviditeten och kunna hjälpa varandra med bra råd, vad man gör med dessa förbaskade finnar, var man köper bästa vagnen till om gravidyoga är bra eller inte... 

vi får ser om och hur tråden utvecklas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 15:32

BF LISTA:
    Saltgurkan 6 mars (Flicka)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 14:07

BF lista

Haligh 25/12
    Roszi 23/1 (vet ej kön)*
    LadyMy 5/2
    Ninus 10/2 (pojke)
    Jenne 4/3 (pojke)
    Saltgurkan 6/3 (flicka)
    Golden Robot 8/3

• Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
  • Haligh

Grattis till alla ettåringar, nu är det bara Nora kvar!

Här mår vi fint nu, legat i flunsan en vecka, inte så kul. Särskilt inte när den hade den goda smaken att anlända när jag var i London med några tjejkompisar förra helgen, otur eller vad!! Men nu är jag frisk bara trött som tusan.
    Är inne i jobblunket nu, det gick fort och känns faktiskt riktigt roligt! Kul att undervisa, kul att träffa alla. Hur går det för er andra som jobbar? Jag tror min sambo längtar till våren, det är inte jättemysigt väder ute. Sirgrid vill gärna gå själv nu och det är ju inte heller så lätt i geggan

Full fart är det, och man märker hur får hon utvecklas, lär sig nya saker i rasande tempo. SÄger inte så mycket men förstår desto mer, säger man "ska vi byta blöja?" så tar hon sig på blöjan! Inte riktigt tid att äta och från att ha varit en tjock gosig bebis så är det stor skillnad, så smal tycker jag! Vägde nästan 11 på ettårskollen och fortfarande över medelkurvan, så det är nog ingen fara,

Fy för mjölkstockning, den tiden trodde jag var förbi!! In med vadd i behån! En kompis till mig fick sitt första bran på vintern, inte en mjölkstockning, och andra sonen i juni och hade då jätteproblem. Jag har sluppit det men jag vet ju att du Golden hade en massa problem med det.

Jag jobbar en vecka nu sen är jag ledig, kommer nog vara i stan en del iaf om det är någon som har tid att ses.

HA det så fint mammor och barn! kram

• Roszi

Hej! Här var det tyst. Edvin har tillfrisknat från vad jag nu minns 3e febertoppen i år. En kollega har en 4 åring och hon har vabbdagar varje månad sedan i oktober. Så det är väl bara att vänja sig. Sitter just nu och äter en snabb lunch och dricker goda kaffet på espresso h (fast på skrapan). Kom att tänka på er och att lilla Nora fyller i dagarna. Varmt Grattis tjejen! Hoppas ni alla har det bra i vårvärmen!?hur är det annars med er och de små!?Har ni börjat jobba nu allihop?kram

• NyaMy

Hej alla! Med oss är det bara bra. Hinner knappt gå in här, men verkar som att alla har fullt upp. Julian hade falsk krupp för två v sen och vi fick spendera två dygn på akuten eftersom det vägrade ge m sig, trots adrenalin, kortison och ventoline. Inger farligt, men läskigt såklart. Särskilt för lille J som knappt fick luft .

Börjar jobba om en vecka och ser faktiskt fram emot det. Kommer sakna all tid m barnen, men att ha två små suger musten ur en och att få till allt är en utmaning..... Vi har fått tid på förskolan redan i maj! Vill vi vara säkra på att få på storebrors avdelning så måste vi ta den. Ev kör vi en "långsam inskolning" och har sedan honom hemma i juli/aug.

Njut av era små och våren! Kram! 

• Ninus

Hej på er alla fina mammor!

Det blev en markant nedgång i aktiviteten här i samma takt som våra små blev mer aktiva.

Hoppas ni alla mår bra, det gör vi. Philip är ett riktigt yrväder och vill sällan vara stilla så det är aldrig en lugn stund. Jag är hemma några veckor nu igen iom att H måste jobba. Juni och halva juli jobbar jag igen och sen FÅR jag inte jobba pga mitt yrke och graviditeten. Får ha sysslor på kontoret om jag vill, så vi får se hur jag gör. H får ta inskolningen av Philip i aug iaf, tror inte jag riktigt kommer fixa det med stor mage. :)

1 sept är bäbben beräknad till och oj vilken skillnad det är mentalt med nr 2!!! Med Philip räknade vi nästan dagarna och följde nitiskt all info om varje vecka, typ "ååå, nu har vänstra frontalloben bildats!". Den här gången är det mer att man kollat kalendern vad som händer annars runt due date och sen var det bra med det liksom. Iväg i vardagen igen med blöjor, bus och mattider. :) Vi glömmer långa stunder att jag faktiskt är gravid och jag blir jätteförvånad ibland för att jag är så trött på kvällarna. Vet inte ens på rak arm vilken vecka jag är i. Jo förresten, v 18 måste det vara för vi ska på ultraljud imorrn! Hoppas, hoppas att allt ser bra ut!

Annars hänger vi mycket på öppna förskolan här hemma. Lite av räddningen de dagar man inte har nåt planerat. De andra mammorna i mammagruppen har alla börjat jobba igen.

Har ni någon dag ledig så bjuds det alltid på fika här hemma om ni har vägarna förbi!

Roszi, går ni fortfarande på rytmiken? Vi har ändrat tid till 1100 på torsdagarna. 1-2åringar då, kändes som att det var dags. Jag ska premiärgå med Philip på torsdag.

Sköt om er allihop och hör gärna av er om ni har tid att ses.

Kramar från Täby!

• Roszi

Underbart med bebisen Ninus! Jag saknade Philip ( och er föräldrar så klart) på rytmik avslutningen. Jag hade turen att kunna komma loss på arbetet. Edvin kommer också att börja i 11 gruppen men på torsdag är vi i Skåne! Så våra pojkar fortsätter att följas åt! Nu börjar jag känna att det är min tur att vara hemma med Edvin igen. Men ack Fredrik håller hårt i sina dagar så jag får hålla ut till hösten då jag tänker vara hemma en dag i v! Vi var på Edvins blivande förskola i morse. Det kändes bra och lugnande. Miljön känns verkligen jättebra! Ja nu är det fullt ös verkligen och det händer mkt! Ha en skön påsk alla!!Ninus, lycka till på UL. Jag fikar gärna om jag är i Täby ngn dag. Händer ju i bland! Kanske kan åka till den där gården ngn gång med djur, kommer ej ihåg namnet, rönninge kanske! Annars är ni alla välkomna ut till vår 4h gård och fika med oss ngn gång. Tydligen Sveriges största ( enligt dem kram kram

• Ninus

Roszi, vi var magsjuka avslutningsveckan. Vad synd att vi missade dig just då! Vi skulle även ha haft en weekend i Paris då och mamma skulle bo här och ta Philip. Men det var bara att ställa in, vi kom inte ens ur sängen på resdagen. :(

Vore jättekul att gå till 4H-gården nån dag. Antingen den här (japp, Rönninge by är namnet!) eller den vid Roszi. Hoppas fler kan vara med!

Jobbar idag och imorgon. Många sjuka på jobbet så jag fick rycka in från ledigheten. Gör oss inget, vi firade påsk med släkten igår, och det är trevligt med lite tillskott i föräldrapenningskassan. :)

Hoppas ni alla har en skön påsk!

Kram!

• Golden Robot
    Roszi skrev 2012-03-12 12:39:30 följande:
    Hej! Här var det tyst. Edvin har tillfrisknat från vad jag nu minns 3e febertoppen i år. En kollega har en 4 åring och hon har vabbdagar varje månad sedan i oktober. Så det är väl bara att vänja sig. Sitter just nu och äter en snabb lunch och dricker goda kaffet på espresso h (fast på skrapan). Kom att tänka på er och att lilla Nora fyller i dagarna. Varmt Grattis tjejen! Hoppas ni alla har det bra i vårvärmen!?hur är det annars med er och de små!?Har ni börjat jobba nu allihop?kram
    Tack Roszi för gratulationerna till Nora :) Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och läst desto mer. Började jobba nu i april och tiden bara rusar iväg. Sista veckan jag var föräldraledig var både jag och Nora dunderförkylda så så mycket för att jag skulle "ta igen" allt som jag tänkt göra under föräldraledigheten men som jag inte "hunnit"... ;) Nu har vi dessutom åkt på influensa både hennes pappa och jag så vi tycker himla synd om henne som inte kommer ut och inte blir tillräckligt stimulerad av två däckade föräldrar. Jag börjar pigga på mig men får stanna hemma och ta hand om henne så länge hennes pappa är för dålig för att orka med både sig själv och henne.

Ninus: Hur mår du nu? Och hur är det med alla andra? Några som börjar förskola? Fått platser? Vi har legat på köplats 140-190 med ett enda undantag: 75. Nu visar det sig att den vi låg bäst till på lägger ner till sommaren :( Tur jag snålade med dagarna här precis före ettårsdagen va'? Näe, skämt åsido; det löser sig såklart. Kommer väl bara rassla till i den där kön så snart de börjar plocka in barn gissar jag,

Tänkte också passa på att fråga er som faktiskt kom iväg på resor med barnen hur ni gjorde bl a med babyskydd/bilbarnstol? Vi ska till Menorca för att fira sextioårsdag med mina föräldrar, och jag funderar lite på om man ska ha babyskydd (Nora har inte vuxit ur sitt ännu, även om vi också hunnit köpa riktig bilbarnstol) med..? Tippar på att bagagehanteringen inte är helt lyckad för det, och Nora har såklart ingen egen flygstol så jag hade inte tänkt ta det med det. Men mina föräldrar kommer nog vilja hyra bil/ta taxi för att se sig omkring och jag gissar att det kanske inte är helt lätt att få tag på bilbarnstol? Åker man buss då istället kanske? Nåt annat att tänka på? Tips, trix? Är ju nybörjare på att resa med barn :)

Kram till er alla, och till era "små" som ju börjar bli ganska stora :) Hade varit skoj med en "reunion"!
  • Roszi

Liten snabbis bara för att svara ang resa. Vi åkte med Edvin i höstas och hyrde bil och bilstol på känd bilfirma. Avis tror jag. Det gick bra. De hade dock ej spädbarnskydd men Edvin hade då uppnåt vikten för att sitta i vanlig bakåtvändstol så det gick bra. Ni kan säkert kolla upp det hemifrån! Vi åkte buss när vi inte hade bil. Vi vågade inte ta med spädbatnskyddet på flyget eftersom det är svårt att se om det tagit skada. Däremot hade vi med egen sulky. Annars kan man ju ta spädbarnsskyddet på sätet som du sade ,om man har bokat plats för barnet . Vi fick förresten låna en vagga på flyget tillEdvin som han sov i eftersom vi flög hem på natten.Ha en jättehärlig resa och krya! ( vi var magsjuka hela fam förra veckan/helgen, usch! )

• Golden Robot

Tack Roszi :) Babyskyddet får stanna hemma, och så har jag smörjt upp paraplyvagnen så den känns som en ny vagn!

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?