• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sabina87

Hej tjejer!
    Ska till gyn idag kl 15, pga mitt illamående. Jag mått skit nu i två veckor kan inte annat än att ligga på soffan. Så hoppas på att få några tabletter som hjälper.
    Ska på läkarbesök, så hoppas på VUL :)

• jakeline
    solouniko skrev 2010-09-24 11:23:26 följande:
    Ja, endel säger ju att det är så så man vet aldrig Ska iallafall blir skönt med VUL så man får veta hur allt står till, att man inte bara inbillar sig att man är gravid! Nog har jag lite symptom, typ molvärk mest på kvällarna, lite öm i brösten och lite illamående då och då men aldrig som sist då jag mådde SÅÅ dåligt. MEN, man ska ju egentligen inte klaga såklart Aldrig är man nöjd va
    haha nej, visst är det så! Det verkar vara många som får VUL i den här tråden. Jag har aldrig varit på ett, men jag fick två UL med förra. Ett rUL och ett tillväxtUL. Det är inte helt fel.

Idag mår jag prima! är ledig då de håller på att pilla med ventilationen här i huset och då vi har hund så är det bäst att vara hemma.... Ikväll är det fredagsmys med avocado och räkor. Ska bli sååå gott!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya
    jakeline skrev 2010-09-24 12:33:00 följande:
    haha nej, visst är det så! Det verkar vara många som får VUL i den här tråden. Jag har aldrig varit på ett, men jag fick två UL med förra. Ett rUL och ett tillväxtUL. Det är inte helt fel.

Idag mår jag prima! är ledig då de håller på att pilla med ventilationen här i huset och då vi har hund så är det bäst att vara hemma.... Ikväll är det fredagsmys med avocado och räkor. Ska bli sååå gott!
    samma här, de brukar endast vara ett RUL här sen inge mer, de enbart i medicinska skäl. 
    Nu fick ju jag mer då dottern inte vände på sig men hoppas på att slippa det denna gång  
  • ALVE76

Kikar in här varje dag, men hinner inte skriva så ofta med fyra busfrön som kräver sitt.

Går in i v 9 idag, tycker att veckorna från det jag plussade har rusat iväg. Har varit på inskrivningssamtal idag & på måndag blir det vul. Spännande!

Tycker att jag inte är lika trött längra men däremot har illamåendet blivit kraftigare & jag är konstant hungrig. Går & småäter hela tiden.

Tänkte höra med er hur ni har det med mol/växtvärk? För mig har det värkt på sen ÄL ungefär. Man blir ju lite nojjig även om alla säger att det är växtvärk.

• Moi Mokulat

Hur kan man få dem att göra ell VUL på en?
    Jag vill verkligen se. Mina gravid symtom har nästan försvunnit förutom
    överkänslig och tröttheten är allt annat bort blåst.

• TeamX

Hej på er...
    Håller med ALVE76...jag är också inne och läser men har bara inte ORKAT skriva.
    Har mått rätt mycket illa, och går ständigt med en "konstig" lite småillamående känsla i kroppen. SAMTIDIGT som jag mår illa vill jag äta mycket mer än vanligt...hur knasigt är inte det???!

Jag undrar också hur man kan få göra ett VUL? Här i Uppsala där jag bor får man bara det "vanliga" ultraljudet i vecka 18 om inget speciellt inträffat. Kan man begära ett extra?? Vore ju kul att se att det är nåt mer därinne än bara luft

Nu börjar jag ialafall få svårt att dölja snart att jag är gravid, magen är uppsvälld trots att jag bara är i vecka 8.

• Sabina87

Allt såg bra ut. Fick se ärtan och ett fint hjärta som slog på bra :) fick ändrat bf så är i 8+1 nu istället för 7+4 :)

• talare
    Sabina87 skrev 2010-09-24 16:16:50 följande:
    Allt såg bra ut. Fick se ärtan och ett fint hjärta som slog på bra :) fick ändrat bf så är i 8+1 nu istället för 7+4 :)
    då blev du iaf flyttade åt rätt håll då ;)
  • Fröken Löken

en kollega frågade mig igår om jag ville köpa deras bilbarnstol... jag har inte sagt något till henne så hon såg det på mig och förstod på hur jag mått senaste veckan...
    när jag gick in i v 8 var det som att dra ner en rullgardin! Tröttheten och illamåendet kom som ett brev på posten... som väl är har jag inte kräkts utan mår mer som man gör när man åkt för mycket karusell!

jag hoppas bli piggare snart och att ni andra också får må väl!

• Lyckomia

Jag har hittat räddningen!!! Postafen är drömmen och har räddat mitt liv för tillfället. Efter en veckas sängliggande och spyor har jag nu fått tillbaka mitt liv. Visst blir jag sjukt trött av tabletterna men det gör fan ingenting så länge jag slipper må illa och spy! ÄLSKAR POSTAFEN!!!!!!!!