• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • tove83

men mina humörs svängningar är nog dels hormoner och dels nikotin,slutade röka dan innan jag plussade...så komiskt för jag har alltid skojat till min sambo att ja ja jag slutar när jag är på tjocken** och hans kommentar när vi plussade var väl,men du slutade ju röka igår???hehe...

däremot så tycker jag att det är skit jobbigt att ljuga...ska till en av mina sustrar på middag till helgen,jag bor längst bort av oss så jag erbjöd mig att köra!! nu så frågade min syrra om jag var gravid när jag pratade med henne förrut...jag svarade: nä vadddå? hon svarade: men du röker inte längre och nu vill du köra oxå?? oops..

tänkte berätta för alla i slutet av oktober då man har gått några veckor till!!
    hur gör ni??

• carwho
    tove83 skrev 2010-09-22 21:39:03 följande:
    men mina humörs svängningar är nog dels hormoner och dels nikotin,slutade röka dan innan jag plussade...så komiskt för jag har alltid skojat till min sambo att ja ja jag slutar när jag är på tjocken** och hans kommentar när vi plussade var väl,men du slutade ju röka igår???hehe...

däremot så tycker jag att det är skit jobbigt att ljuga...ska till en av mina sustrar på middag till helgen,jag bor längst bort av oss så jag erbjöd mig att köra!! nu så frågade min syrra om jag var gravid när jag pratade med henne förrut...jag svarade: nä vadddå? hon svarade: men du röker inte längre och nu vill du köra oxå?? oops..

tänkte berätta för alla i slutet av oktober då man har gått några veckor till!!
    hur gör ni??
    Hatar oxå o ljuga...slutade röka när jag plussade. Det blev ju ett rabalder på jobbet så klart. Men är stenhård o säger "Nå nää inte JAG! Nu får ni ge er!" Är ganska duktig på o ljuga har jag kommit på de senaste dagarna... :-S

Vi tänkte oxå vänta några veckor till, är ju bara i v 5 nu. I v 8 har vi inskrivning alltså om tre veckor och efter det tänkte vi vänta liiite till innan vi börjar kläcka ur oss t släkt o vänner....
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • HiHi

Fick ändrat mitt datum från 30 maj till 15 maj Skrattande
    Är alltså i vecka 6+3 nudå Glad
    De va va Bm tippa efter att hon känt på min mage å så...
    Ska ringa å boka privat UL kosta ca 50 eur här på finska sidan
    Men de är då värt de...Så man får veta exakt... orka inte vänta till vecka 18 Tungan ute

• maj09
    Ofeigur skrev 2010-09-22 17:18:52 följande:
    hej tjejer=) är det någon som har haft blodblandade flytningar i första veckorna? Jag hade lite rött blod på pappret idag när jag kom hem men nu inget mer än! jag är orolig att det är något fel men kommer det inte mer så kan det ju inte vara något? usch! hatar sånt här! jag har inge ont eller så heller. någon som har haft likadant? eller som vet vad det kan vara ? kram Jenny
    Till alla med blodblandade flytningar: Med min första hade jag blod i trosorna med jämna mellanrum under hela graviditeten. Ändå föddes min perfekta lilla dotter 4 dagar för sent. Blir faktiskt förvånad över hur lite det tals om det här fenomnenet. Det verkar vara väldigt vanligt och normalt. En BM förklarade att en del böder väldigt lätt från livmodertappen - precis som andra blöder näsblod lätt. Jag skulle ha velat få det förklarat tidigt för jag blev lika ledsen varje gång det kom blod när jag var gravid.

Den här gången hoppas jag att jag ska klara mig utan det.... 
  • Ofeigur

tyvärr så fortsatte det idag och ett mf är oundvikligt =( men vi kämpar vidare!

• LadyA01
    Ofeigur skrev 2010-09-23 07:29:08 följande:
    Neej! Vad tråkigt!! :(( Är du säker, blöder du mycket? Jag fick mf 7/8, och blev gravid ägglossningen direkt efter omkring 1/9. Kör på, hoppas det tar sig snart igen för er om det nu är ett mf!
  • LadyA01
    HiHi skrev 2010-09-23 05:55:42 följande:
    Men de är då värt de...Så man får veta exakt... orka inte vänta till vecka 18 Tungan ute
    Åh, jag vill också bli tidigarelagd..! :) Men det lär ju inte hända, jag tog ett till digitalt test igår för att se om siffrorna ökar, och de ökade till 2-3. Vilket ju är rätt logiskt eftersom det var ungefär en vecka sedan jag fick 1-2, men jag hade ändå hoppats på att det skulle stå 3+. :)
  • LadyA01
    carwho skrev 2010-09-22 22:27:20 följande:
    Hatar oxå o ljuga...slutade röka när jag plussade. Det blev ju ett rabalder på jobbet så klart. Men är stenhård o säger "Nå nää inte JAG! Nu får ni ge er!" Är ganska duktig på o ljuga har jag kommit på de senaste dagarna... :-S

Vi tänkte oxå vänta några veckor till, är ju bara i v 5 nu. I v 8 har vi inskrivning alltså om tre veckor och efter det tänkte vi vänta liiite till innan vi börjar kläcka ur oss t släkt o vänner....
    Har berättat för två arbetskamrater och en av mina bästa vänner. Sambons familj får reda på det nästa helg, och min egen helgen därpå. Vill ju berätta det in person, och hinner inte träffa dem innan dess... :)
  • MrsB
    Ofeigur skrev 2010-09-23 07:29:08 följande:
    Men guud beklagar....
    HiHi skrev 2010-09-23 05:55:42 följande:
    Men vist är det FLERA rutin UL på den finska sidan har jag för mig....och man får veta könet också....
  • cocomilk

Hej tjejer!

Hoppar in här om det är ok=)?

Har beräknad BF 21 maj enligt graviditetskalendern.

Svar på tråden BF maj 2011