• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TheLove

Jag berättade för syrran typ två minuter efter jag berättat för maken (han var inte hemma så jag ringde och skrek av glädje typ) Dagen efter berättade vi för makens syster och två dagar senare för makens föräldrar och dagen efter det för mina. Men det är de som vet. Vi kände att det är svårt att dölja i och med att det ofta blir ett glas vin till maten hos svärisarna... (känns som jag redan berättat detta) Tänkte att jag inte säger något på jobb eller skolan förrän de frågar :) ska bli kul att se hur lång tid det tar.

Jag blir dock lite trött på min kropp... Gick och kissade inatt och då fanns det lite klar rött blod med en mini mini klump i :( Tror inte, verkligen inte att det är mf men jag ska ringa min bm idag och höra om jag kan få ett vul/ul på inskrivningen på tisdag. Blödde ju halva graviditeten med sonen (bla lättblödiglivmodertapp) så jag misstänker att det är samma denna gång...

• FruganH
    fliona skrev 2010-09-24 08:01:26 följande:
    idag har jag varit och lämnat blodprov,  för att mäta mitt hcg så nu väntar man bara på domen!! känns som att vänta på sin egen död
    Tänker på dig och håller tummarna för att du skall få ett positivt besked! Hjärta
  • TheLove
    fliona skrev 2010-09-24 08:01:26 följande:
    idag har jag varit och lämnat blodprov,  för att mäta mitt hcg så nu väntar man bara på domen!! känns som att vänta på sin egen död
    Håller också tummarna för dig att du får positiva besked!
  • Moi Mokulat
    minya skrev 2010-09-23 20:48:30 följande:
    bebisen i v 8 Hjärta

8e veckan (NU)
    Coolt. Nu fattar man att de är for real.
    ha fått noja på att jag måste får veta att de verkligen verkligen är något levande där inne.
    Kanske för de runt om kring har fått ma och att jag är livrädd för det nu med. Vill inte gå runt och
    tror att de är något levande ifall de är dött.
  • jakeline
    solouniko skrev 2010-09-24 07:50:46 följande:
    Nu har jag bokat in VUL den 5e oktober, spännande! Har velar fram och tillbaks om hur vidare jag ska göra det eller inte, men det känns ändå bra att göra det eftersom jag känner mig så sjuukt ogravid! Vid det här laget med dottern mådde jag piss och spydde 4 ggr per dag heela tiden och nu känner jag mig knappt trött ens Men jag hoppas att allt är som det ska ändå, det kan ju såklart vara olika men man kan ju inte låta bli att vara orolig ändå...
    det kanske är en kille den här gången? Jag mådde som en prinsessa med sonen, mår mycket sämre nu!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya

jag har inte fått "den" känsla än som jag fick med dottern, var nästan helt 100 på att det var en tjej. Allt kändes tjej med henne. Hade till och med bara typiska tjejbebiskläder, sängkläderna ja allt var rosa. På rUL så sa dom att det var en kille dom såg där inne men jag var ändå säker på att det var en liten tjej. Tur avr väl det att jag hade rätt haha. 
     Nu är jag osäker men inte gått så långt heller så, men de lutar lite mer åt kille hållet

• solouniko
    jakeline skrev 2010-09-24 10:41:36 följande:
    det kanske är en kille den här gången? Jag mådde som en prinsessa med sonen, mår mycket sämre nu!
    Ja, endel säger ju att det är så så man vet aldrig Ska iallafall blir skönt med VUL så man får veta hur allt står till, att man inte bara inbillar sig att man är gravid! Nog har jag lite symptom, typ molvärk mest på kvällarna, lite öm i brösten och lite illamående då och då men aldrig som sist då jag mådde SÅÅ dåligt. MEN, man ska ju egentligen inte klaga såklart Aldrig är man nöjd va
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    minya skrev 2010-09-24 10:50:35 följande:
    jag har inte fått "den" känsla än som jag fick med dottern, var nästan helt 100 på att det var en tjej. Allt kändes tjej med henne. Hade till och med bara typiska tjejbebiskläder, sängkläderna ja allt var rosa. På rUL så sa dom att det var en kille dom såg där inne men jag var ändå säker på att det var en liten tjej. Tur avr väl det att jag hade rätt haha. 
     Nu är jag osäker men inte gått så långt heller så, men de lutar lite mer åt kille hållet
    Förra gången var jag också 100% säker på en tjej, tänkte knappt tanken att det skulle vara en kille och vi kollade aldrig kön på UL heller. Jag hade såklart rätt så jag hoppas att "känslan" ska infinna sig den här gången också Det är ju lite tidigt ännu, men jag trooor lite på en kille den här gången faktiskt. Återstår att se!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • minya
    solouniko skrev 2010-09-24 11:27:30 följande:
    Förra gången var jag också 100% säker på en tjej, tänkte knappt tanken att det skulle vara en kille och vi kollade aldrig kön på UL heller. Jag hade såklart rätt så jag hoppas att "känslan" ska infinna sig den här gången också Det är ju lite tidigt ännu, men jag trooor lite på en kille den här gången faktiskt. Återstår att se!
    det är lite spänning med magkänslan, se om den har rätt Hade inte vart fel med en till tjej rent praktiskt, har ju allt kvar i klädväg och lekväg (om denne nu också kommer gilla bilar, traktorer, flygplan och dinasaurier haha) Men spännande med två kön också. 
  • Raluca76

Hej på er,

Plusade i onsdags, ska också ha i maj, enligt kalendern i slutet på maj.
    Jipii, vi har försökt sen april och inget hände men nu var det ett plus, vad kul de ska bli.
    Har sen tidigare en son som också födes i maj, han är 16 mpnader nu.
    Tänk om nummer 2 födds samma dag, hehe.

Ha det bra allesamans