• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    minya skrev 2010-10-06 12:10:55 följande:
    satt med bena uppdragna så den lutade mot benen med skärmen och själva bordet mot revbenen, den är så varm och go ju så brukar ha den så
    Jag har ju en stationär  också med trådlöst tangentbord, men jag är så bekväm med att sitta i en mjuk soffa eller sängen istället för en kontorsstol Drömmer
    jo man blir ju lätt bekväm av sig... :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • minya
    jakeline skrev 2010-10-06 12:19:08 följande:
    jo man blir ju lätt bekväm av sig... :P 
    hehe ja speciellt nu när man har  en ursäkt att behöva det lite mer bekvämt för sig
  • Fröken Löken

shi va min mage växer!!!! Är i v 11 (10+1) Jag börjar fundera på om det är som jag är fet eller om jag har räknat fel på vekorna, att jag egentligen blev gravid månaden innan... tog ett test då fast jag fått min mens men det var neg. Mensen var skitkonstig den månaden med bara två dagar (brukar ha fyra) och sen borta i tre dagar för att sen komma lite, lite såntdär (ursäkta) brunt... Jag tog bara ett test men kanske skulle tagit fler!??!!??!
    Har redan börjat använda mammabyxor då de känns mest bekväma och så blir det mysbyxor hemma!!

ja ja... det lär vi ju få reda på vid UL... ska på inskrivning nästa torsdag den 13 så vi får väl tid för UL då, sen ska vi lyssna på hjärtljuden också innan dess, mycket spännande som försiggår nu!!

• minya

lyssna på hjärtljuden fann jag aldrig speciellt av någon anledning, mer ett "måste som måstes göras".. inge speciellt, men både bm och jag fick oss ett "aha" när dottern låg i magen och vi kollade hjärtljuden, tror jag var  runt vecka 20 så hörde man hur hon började hosta där inne, de var däremot lite kul  

• jakeline

jag tyckte det var jättemysigt med hjärtljuden och tyckte det var synd att man inte fick höra dem innan rul. Det hade ju gett lite mer säkerhet på att det fanns något därinne. Visst, jag hade väl börjat känna rörelser redan innan, men de var så svaga så det kunde lika gärna vara gaser... :P

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • mariesu
    Fröken Löken skrev 2010-10-06 12:51:15 följande:
    shi va min mage växer!!!! Är i v 11 (10+1) Jag börjar fundera på om det är som jag är fet eller om jag har räknat fel på vekorna, att jag egentligen blev gravid månaden innan... tog ett test då fast jag fått min mens men det var neg. Mensen var skitkonstig den månaden med bara två dagar (brukar ha fyra) och sen borta i tre dagar för att sen komma lite, lite såntdär (ursäkta) brunt... Jag tog bara ett test men kanske skulle tagit fler!??!!??!
    Har redan börjat använda mammabyxor då de känns mest bekväma och så blir det mysbyxor hemma!!

ja ja... det lär vi ju få reda på vid UL... ska på inskrivning nästa torsdag den 13 så vi får väl tid för UL då, sen ska vi lyssna på hjärtljuden också innan dess, mycket spännande som försiggår nu!!
    Funderar på samma sak. Känner också att magen har växt lite för fort, har använt mammabyxor sen ett par veckor tillbaka. Är idag i vecka 10+0. Jag hade gravidsymtom innan sista mensen och var helt säker på att jag var gravid men det visade neg på grav test. Har pratat med BM och hon tyckte att när jag får remissen till RUL så ska jag be om ett så tidigt UL som möjligt.
  • 81missan

Vet inte om du väntar ditt andra barn, jag har börjat få en teori om att magen sväller väldigt fort då. Har hört andra som intygat detta.
  • Tid för barn 75

Jag är gravid i v.9+2 med barn nr.2. Under min första graviditet var jag inte svullen alls, men denna graviditet har varit precis tvärtom ! Uppblåst och svullen hela tiden så gott som. Nån dag gick svullnaden ner -för i mitt fall är det svullnad och inte en äkta gravidmage än- men jag kan inte dra mig till minnes vad jag gjort eller ätit innan. Dvs. undrar varför uppblåsheten plötsligt minskade så drastiskt.

Mycket har varit lite avigare denna graviditeten- mer av allt: svullnad, cravings, illamående, trötthet, migrän..

Ska själv på inskrivningssamtal i nästa vecka - men det blir ingen avlyssning av hjärtljud därför att det är för tidigt. Har även bokat ett vul för säkerhets skull, men är i valet o kvalet hur jag ska göra. Är lite nojig för att göra för många vul/ul (har gjort 2 redan pga IVF samt en blödning jag hade), men vill samtidigt vara trygg med att fostret mår bra. Hur hade ni gjort???

• talare

är vul något man måste boka själv? trodde att det var bms jobb att ge någon remiss eller något? :S

• FruganH
    talare skrev 2010-10-06 19:54:47 följande:
    är vul något man måste boka själv? trodde att det var bms jobb att ge någon remiss eller något? :S
    Du kan ju boka själv på någon privat mottagning, men då får man ju betala för det också.
    Annars är det nog mest personer som är väldigt oroliga/har haft MF eller MA/gjort ivf/får blödningar eller liknande som erbjuds vul.. 

Går hos en privat MVC och där erbjuds man ul (eller vul, vet inte vad det blir än, men hon sa ul) vid inskrivningen. Ska dit på måndag, så det ska bli spännande Glad Är då i v 11+6 (enligt mina beräkningar på nätet).
    Var där för 3 veckor sen med, men då var det bara hälsosamtal.