• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken
    81missan skrev 2010-10-06 19:29:00 följande:
    Vet inte om du väntar ditt andra barn, jag har börjat få en teori om att magen sväller väldigt fort då. Har hört andra som intygat detta.
    det är första barnet så därför känns det lite konstigt! Eller alla är vi ju olika men man får ju hela tiden höra att det inte SKA synas än... jag har också hört att det syns tidigare med barn nr 2 osv, har en väninna som väntar tredje och det kunde hon inte hålla hemligt länge, hon har sett höggravid ut halva graviditeten Tungan ute

det känns inte som uppblåst eller svullen mage heller för så hade jag i början men det kändes att det var så då. När jag gick in i v 10 var allt som bortblåst och jag kunde känna mig "Normal" igen... men dagen för v 9+6 så bara var magen där, sådär helt oanmäld!

Jag vill egentligen också ha ett livstecken... förresten tar BM gravtest på inskrivningssamtalet? Det borde ju säga endel?
  • Anna P

Halloj.
    Jag hoppar in här jag med.

Jag väntar mitt 3e runt 13 maj, ett helt oplanerat litet knyte då min yngsta dotter är född 4 januari i år.
    Men ibland fungerar saker och ting väldigt bra.

Jag märker att min mage är uttöjd sen förra gravven för jag har en riktig bebismage och är bara i 8+4.

Elsa 060226 & Olivia 100104
  • minya

går in i vecka 10 idag, 8 veckor till ultraljud

• Friida11

Jag ska på ultarljud den 19 :D Längtar så!! Skulle redan gå den 12 men sambon kunde inte så vi flytta fram det en vecka :D Kommer då vara i V 10 om ja räknat rätt sen får vi se vad ultraljudet säger om bebis är så gammal som jag tror :D Men jag orkar inte vänta längereeeeeee!! Är jätte lesen över att jag var tvugen att boka om tiden! Ibland hatar jag att min sambo har ett jobb där han reser mkt..! Men men jag får helt enkelt vänta :D

• bellbar

BF för mig blir 11e maj istället för 13e maj än så länge... Var på första VUL igår... Miraklet därinne mår bra, hjärtat jobbar som det ska, och det ser ut att vara en vilding som busar rejält mycket därinne nu, hih. Är dock i vecka 9 (8+2) ... Längtar såå till nästa UL!  <3

• minya
    barbabelle skrev 2010-10-07 18:04:23 följande:
    BF för mig blir 11e maj istället för 13e maj än så länge... Var på första VUL igår... Miraklet därinne mår bra, hjärtat jobbar som det ska, och det ser ut att vara en vilding som busar rejält mycket därinne nu, hih. Är dock i vecka 9 (8+2) ... Längtar såå till nästa UL!  <3
    har du samma datum som mig  
  • skalbagge

Hörrni hur känns det i era magar? Mycket molvärk eller "växande" känslor? 

Jag känner nästan ingenting längre, har hört talas om så kallade "spökveckor" där gravtecken försvinner, undrar om det är något sådant som är fallet för mig nu, är i vecka 11. Någon som har erfarenhet av spökveckor, om det överhuvudtaget finns sådana och när de brukar inträffa?

• Jodi

Jag är oxå i vecka 11 och känner som du = inte mycket från magen. Jag tror/hoppas att det är normalt. Det är kanske en "växtspurt" de första veckorna med massa hormoner och livmodern som växer till. Sen blir det kanske lugnare när kroppen liksom "vant" sig vid graviditeten.

Jag har läst att vissa BM pratar om spökveckor medan andra hävdar att det inte finns nåt sånt. Kanske nån annan vet mer?

• Nojnen
    skalbagge skrev 2010-10-07 20:25:36 följande:
    Hörrni hur känns det i era magar? Mycket molvärk eller "växande" känslor? 

Jag känner nästan ingenting längre, har hört talas om så kallade "spökveckor" där gravtecken försvinner, undrar om det är något sådant som är fallet för mig nu, är i vecka 11. Någon som har erfarenhet av spökveckor, om det överhuvudtaget finns sådana och när de brukar inträffa?
    Hej skalbagge!

Jag är oxå i vecka 11 och inne i "spökveckorna". Min började redan i v 10, tröttheten försvann, molvärken försvann, sov en hel natt utan att uppsöka toaletten, mindre värk/ont i brösten (nu inget alls).

Verkar som om detta fenomen är alldeles normalt och flera upplever det.

Kram Nojnen
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011