• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09

Var glada att ni inte känner så mycket! Jag är inne i värsta illamåendeperioden nu. Är bara i vecka 8 (7+4), bf 25 maj. LÄNGTAR tills jag inte mår illa längre. Med min första mådde jag som värst v. 9-11 så det kanske blir ännu värre. Då tror jag inte att jag fixar att jobba - även om jag inte var borta från jobbet en enda dag förra gången jag var gravid. De tunga känslorna förstärks lite när man har en liten hemma tycker jag. Det går ju inte att bara lägga sig på soffan.

Jag längtar tills de härliga veckorna kommer! Tyckte att det var så fint att vara gravid under den andra trimestern förra gången!

• maj09

Väger bara 57 kg på 173 cm. Men jag har också redan en bulle på magen. I vecka 8! Jag kan inte ha mina vanliga kläder på jobbet. Förra gången berättade jag om graviditeten i vecka 21 (!) på jobbet. Den här gången tror jag att jag ska säga det runt v. 15. Det kommer inte gå att dölja magen längre än så.

• LadyA01

Inne på sjukhuset och hoppas på ett vul. Började blöda igår och blöder ordentligt, med sammandragningar och mensvärk. Känns ganska kört. Suck. :(

• Lill Strumpa71

Hej!!
    Är gravid för andra gången då det första blev ett MF förra året i november i vecka 8.
    Hoppas så att detta ska få vara kvar denna gången.
    Är beräknad till den 30 maj 2011 och är nu i vecka 7,  6+3 enl FL..
    Tänkte ringa och boka tid till BM nu om 2 veckor då jag vill göra ett VUL för att se att allt är ok..
    Känner mig helt uppspännd i magen och gasig.
    Ska man undvika något som gör magen uppspänd eller det är bara att äta som man brukat göra??

Lycka till alla..
    Kramar

• Lovelyness

Jag är helt imponerad av er som jobbar heltid och mår illa, vilka kämpar ni måste vara. Själv pluggar jag och är i skolan kanske två dagar i veckan, dom dagarna har jag seriösa problem att ens ta mig ur huset...

För mig är det sjukt olika, vissa dagar spyr jag så fort jag hunnit ur sängen och andra mår jag inte speciellt illa. Hinner liksom inte vänja mig vid något av det... :) 

Har ni några bra tips som funkar mot ert illamåender?

• Lovelyness
    LadyA01 skrev 2010-10-08 08:40:55 följande:
    Inne på sjukhuset och hoppas på ett vul. Började blöda igår och blöder ordentligt, med sammandragningar och mensvärk. Känns ganska kört. Suck. :(
    Håller mina tummar för dig
  • tove83

åker till barnmorskan snart för mitt första besök!!är lite nervös=)

• LadyA01

Lämnar tråden. Fick ut fostersäcken när jag skulle lämna urinprov. Mer tydligt blir det inte... Lycka till alla! Efter två missfall på raken ska min kropp få pausa lite.

• minya
    LadyA01 skrev 2010-10-08 09:43:13 följande:
    Lämnar tråden. Fick ut fostersäcken när jag skulle lämna urinprov. Mer tydligt blir det inte... Lycka till alla! Efter två missfall på raken ska min kropp få pausa lite.
    massa kramar! all lycka i framtiden
  • Jean
    LadyA01 skrev 2010-10-08 09:43:13 följande:
    Trakigt! All lycka nasta gang!