• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • NSternhag

Är lite avis på er alla som skrivit att ni gjort VUL eller UL, jag tror jag är i ca vecka 11 just nu, men innan jag blev gravid var min mens väldigt oregelbunden, kunde gå upp till ett halvår emellanåt. Plus att det hänt väldigt mkt tråkigt just kring graviditeter hos mina närstående så jag oroar mig. Men min BM VÄGRAR verkligen att låta mig göra ett VUL eller UL. Jag vill bara se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår där inne. Men hon sa att jag snällt får vänta till RUL:et den 6e dec. Hon kunde inte ens hjälpa mig att tipsa om privata kvinnokliniker här i Sörmland/Östergötland där man kan få göra UL mot självkostnadspris. Blir så ledsen alltså. Jag har letat som en galning på nätet, men inte hittat några kliniker och jag har inte möjlighet att åka till Sthlm där det tydligen finns hur många kliniker som helst att välja på.

• Lovelyness
    minya skrev 2010-10-08 13:00:33 följande:
    fler som tappar hår?
    har aldrig vart med om maken innan, rasar av mig, i den här takten är jag snart flintskallig. Med dottern var det tvärt om, vart de tjockt och starkt istället. Allt är verkligen tvärt om nu 
    Jag tappar helt sjukt mycket hår, det var ju skönt att det inte bara var jag. Hade liksom hört att man skulle få superhår nu och så tappar man allt istället, snopet ;)
  • NinnaLilltroll

Hej

Hoppar in här jag med.
    Hade en liten blödning i förrgår så jag fick tid till VUL idag. Allt såg tack och lov bra ut. Så härligt att se att det verkligen finns något (någon!) där inne. Glad Hjärtat pickade och den sprattlade med armarna och benen.
    Jag blev dock tillbaka flyttad ca en vecka. Jag är nu i v 10+3 och BF 2 maj.
    Nu vill jag bara skrika ut det och berätta för alla. Eventuellt berättar vi för mina föräldrar i helgen.
    Åh det är så spännande.

• JosefineK
    OoSOLINoO skrev 2010-10-08 13:20:43 följande:
    Hej hej! Joinar er. Är i v 7+6 så är beräknad till 21maj.

Har inte varit och skrivit in mig men ska väl göra det snart antar jag. Kommer även göra ett UL då eftersom jag har haft två väldigt dramatiska missfall tidigare samt säkerställa exakt hur långt gången jag är. Nu är jag bara glad att jag gått så här långt och räknar ner till jag når v12 så jag kan släppa lite av min oro. Mår illa och har väldigt svårt att äta. Gått ner ungeför 7kg sen jag blev gravid vilken oroar mig med. Men jag kämpar på med maten.
    Bor i Nigeria med min make och vår son som är född -06.
    Kul att det àr nàgon mer hàr inne som bor utomlands! (kanske finns nàgon mer àndà men jag har inte hòrt nàgon annan) Jag bor i Italien, inte lika làngt bort som du men àndà. Mòdravàrden àr ju annorlunda àn den svenska hàr med
  • Nojnen
    minya skrev 2010-10-08 13:00:33 följande:
    fler som tappar hår?
    har aldrig vart med om maken innan, rasar av mig, i den här takten är jag snart flintskallig. Med dottern var det tvärt om, vart de tjockt och starkt istället. Allt är verkligen tvärt om nu 
    Kan rekommendera Priorin. Vansinnigt dyrt, men håret kommer tillbaka!! Skrattande
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • OoSOLINoO
    JosefineK skrev 2010-10-08 14:29:30 följande:
    Kul att det àr nàgon mer hàr inne som bor utomlands! (kanske finns nàgon mer àndà men jag har inte hòrt nàgon annan) Jag bor i Italien, inte lika làngt bort som du men àndà. Mòdravàrden àr ju annorlunda àn den svenska hàr med
    Ja mödrarvården är det stor skillnad på. Det finns bra mödrarvård här och man anmäler sig till mödrarvård oftast runt v12 och betalar för ett "paket". Det ingår då vissa tester och en del UL. Jag komme rinte anmäla mig till något sådant program då jag inte kommer föda här. Kommer dock att besöka läkare och göra UL nån gång under v10 och sedan innan jag åker till Sverige. Planerar att åka hem till Sverige i mitten av graviditeten. Känns tryggast, detta är ändå ett utvecklingsland och det går inte att jämföra svensk och nigeransk mödrarvård, förlossningsvård eller eftervård. Här finns inte ens lustgas Förvånad

Roligt med en annan utlandssvensk! Hur funkar det i Italien? Har du bott där länge? Jag brukar älska nigeriansk mat men klarar inte av den nu, mår illa och kräks av allt.
  • skalbagge
    minya skrev 2010-10-08 13:30:39 följande:
    NU ska jag lägga denna i rätt tråd också

Knuffar fram BF listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

Vart har TS tagit vägen? så kan du lägga den i trådstarten, slipper jag leta fram den hela tiden

Jag är trådstartaren men jag vet inte vad det är jag ska göra?
  • view

hallo hallo... är beräknad den 22 maj enligt mig och 23 enligt barnmoskan så vi får se var UL säger ja bor i västerås och har en son sen tidigare... vilka e ni?

• Sofi 79
    NSternhag skrev 2010-10-08 13:27:26 följande:
    Är lite avis på er alla som skrivit att ni gjort VUL eller UL, jag tror jag är i ca vecka 11 just nu, men innan jag blev gravid var min mens väldigt oregelbunden, kunde gå upp till ett halvår emellanåt. Plus att det hänt väldigt mkt tråkigt just kring graviditeter hos mina närstående så jag oroar mig. Men min BM VÄGRAR verkligen att låta mig göra ett VUL eller UL. Jag vill bara se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår där inne. Men hon sa att jag snällt får vänta till RUL:et den 6e dec. Hon kunde inte ens hjälpa mig att tipsa om privata kvinnokliniker här i Sörmland/Östergötland där man kan få göra UL mot självkostnadspris. Blir så ledsen alltså. Jag har letat som en galning på nätet, men inte hittat några kliniker och jag har inte möjlighet att åka till Sthlm där det tydligen finns hur många kliniker som helst att välja på.
    Om du kan ta dig till Södertälje finns det ett jättebra ställe som heter Oxbackskliniken. Men det måste ju finnas privata kliniker hos dig också. Finns det ingen i Norrköping eller Nyköping?